مایکل پارسا می‌گوید: باید حتما این نکته را ذکر کنم که این طرح از نیم‌سال دوم آغاز خواهد شد
سلام مایکل عزیز، با سپاس از وقتی که به ما دادید. هفته پیش خبری در مورد تغییرات دروس جنسی در انتاریو منتشر شد. با توجه به سوالات خانواده‌ها در این زمینه لطفا برایمان بیشتر توضیح دهید.
مرسی از شما برای این مصاحبه و آگاه نگاه داشتن مردم. در واقع ما می‌خواهیم مردم بدانند که محتوای دروس جنسی به واسطه بزرگ‌ترین مشاوره مستقیم دولت انتاریو در تاریخ با مردم، یعنی مشاوره با حدود 72000 نفر، دچار تغییرات مدرنی شده است. شرکت و نظر هر انتاریویی در آن آزاد بود که کاملا شامل والدین، معلمان هم می‌شد. نتیجه آن انتخاب محتواهایی بود که با شرایط امروز فرزندانمان همخوانی داشته باشد. محتوای دروس شامل رضایت یا عدم رضایت، اسامی صحیح اعضاء بدن، تشخیص جنسیت افراد و تمایلات جنسی آنها، چگونگی رفتارها و آزار و اذیت‌ها در فضای مجازی (آنلاین)، بیماری‌ها و عفونت‌های جنسی؛ در هماهنگی کامل با سن دانش‌آموز، می‌شود. در واقع بنا به اعتراضات مردمی مبنی بر اینکه دروس قبلی با فضای کنونی دنیا مطابقت نداشت (محتوای دروس نبایستی محدود به خود انتاریو باشد)، با سن فرزندانمان همخوان نبود و در برخی موارد به کودکان مربوط نمی‌شد؛ بنابراین نمی‌توانست از فرزندانمان محافظت کند به همین دلیل مجبور به بازنگری آن شدیم.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
مهمترین مواردی که اکنون در کل محتواهای درسی دانش‌آموزان دیده شده عبارتند از: سلامت روان، ایمن بودن در فضای مجازی، جلوگیری از صدمات مغزی، غذاهای سالم، اعتیاد، جلوگیری از صدمه زدن به خود، و داشتن روابط سالم با دیگران. به این منظور ما 2.25 میلیون دلار اختصاص دادیم تا شورای معلمان بتواند این موارد را به اطلاع و هماهنگی والدین برساند.
 
شما چه میزان از محتوای درسی کاتلین وین را تغییر داده‌اید؟
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

ما کاملا به عقب رفتیم، به عقب‌تر از محتوای درسی کاتلین وین، و با کمک ده‌ها هزار نفر از مردم همه چیز را مجددا بررسی کردیم. مهمترین نکته‌ای که باید اشاره کنم اینست که محتوای درسی کنونی با سن دانش‌آموزان هماهنگی دارد بعلاوه اینکه ما اجازه داده‌ایم که مادروپدرها تصمیم بگیرند که چه چیزی برای فرزندانشان مناسب است؛ بنابراین والدین می‌توانند بگویند که مثلا یک درس مشخص را فرزندانشان نخوانند...
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
و این فقط برای دانش‌آموزان دبستانی است، درسته؟
بله، دانش‌آموزان کلاس اول تا هشتم. بنابراین شورای مدارس 2.25 میلیون دلار بودجه خواهند داشت تا بتوانند آموزش‌های لازمه و نیز ابزارهای لازمه برای معلمان و والدین را تهیه کنند تا پدر و مادرها پیش از شروع یک درس، موضوع آن را بدانند و اگر بخواهند بتوانند فرزندشان را از گذراندن آن معاف نمایند. حتی والدین می‌توانند بنا به صلاحدید و طرز آموزشی خودشان این واحدهای درسی را به فرزندانشان درس بدهند، یعنی تمام محتوای این دروس بصورت آنلاین در اختیار پدرومادرها نیز قرار می‌گیرد.
 
شما قبلا برای آموزش‌و‌پرورش بودجه بیشتری گذاشته بودید ولی شورای آموزشی از خرج آن جلوگیری کرد به همین علت برخی از معلمان بیکار می‌شدند، بخاطر این موضوع معلمان و دانش‌آموزان ریختند در خیابان‌ها. شما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که اینبار شورای آموزشی بودجه شما را تخطئه نمی‌کند؟
این پول فقط زمانی پرداخت می‌شود که شورا آموزش‌های لازمه را بدهد و منابع را بتواند در اختیار والدین قرار دهد. واقعیت اینست که ما نه تنها بودجه آموزشی را کم نکرده‌ایم بلکه آنرا 700 میلیون دلار افزایش نیز داده‌ایم.
 
اگر بعضی از پدرومادرها نخواهند که فرزندانشان این دروس را بخوانند، آنگاه با دو نوجوان مواجه خواهیم شد که اگر با هم جایی باشند یکی چیزهایی می‌داند که دیگری نمی‌داند (و خودش هم تصمیم به ندانستن نداشته). تکلیف ارتباط این دو نفر چه می‌شود؟
ما نمی‌گوییم که لازم نیست دانش‌آموزان آن دروس را بخوانند، ما می‌گوییم پدرومادرها حق دارند که آن دروس را خودشان به صلاحدید خودشان درس دهند، مثلا بعدا...
 
چطور در سال جاری به دانش‌آموزی که آن درس را نخوانده نمره می‌دهید ؟
وقتی درسی را دانش‌آموزی امسال بر نداشته باشد بنابراین نمره‌ای هم در آن نخواهد گرفت، هر زمانی که آن درس را برداشت نمره‌اش را خواهد گرفت. توجه کنید که این روند با همکاری و مشارکت شورای معلمان بررسی و تصویب شده، بعبارت بهتر مشکلات آموزشی آن قبلا توسط شورای معلمان حل شده که اکنون تبدیل به قانون می‌شود...
 
یعنی آن هفتاد و دو هزار نفر شامل افراد شورای معلمان هم بوده و آنها فردا نمی‌توانند بیایند و بگویند که با ما مشورت نشده؟
بله، حتما شامل آنها بوده، ما تقریبا با تمام کسانی که به شکلی در رابطه با آموزش و پرورش بوده‌اند مشورت کرده‌ایم، ما نه فقط کاملا با شورای معلمان نشست داشته‌ایم بلکه حتی جلسه‌ی عمومی مردمی در شهرداری‌ها داشته‌ایم، از طریق آنلاین با مردم تماس گرفته‌ایم و حتی تلفن زده‌ایم.
 
چه مواردی بنظر خودت مهمتر از بقیه است؟
علاوه بر اینکه ما محتوای درسی را نسبت به سن تنظیم کردیم آزار و اذیت‌ها در فضای مجازی، برخوردها و مطالب مربوط به سلامتی، امنیت و در معرض خطر قرار نگرفتن که بسیار مورد توجه خانواده‌هاست از کلاس 1 تا 8 تدریس می‌شود.
 
با توجه به کسری بودجه و بدهی عظیم انتاریو، بودجه این برنامه از کجا تامین می‌شود؟
برای ما مهمترین اولویت فرزندانمان هستند، بنابراین کنار گذاشتن این بودجه مهمتر از بقیه بودجه‌ها بوده است. حتی در افزایش بودجه قبلی که اعلان کردیم دقیقا اشاره داشتیم که فرزندانمان بایستی در ریاضیات، علوم و... قوی شوند؛ ما فقط این موضوع را در نظر می‌گیریم که چه چیزی بهترین کار برای فرزندانمان است، این همان چیزی است که همه خانواده‌ها و پدرومادرها آنرا بعنوان اولویت اول در نظر می‌گیرند. ما برای سلامت و سلامت روانی بسیار ارزش قائلیم و برای آن در بودجه اول خودمان هم رقم بزرگی را اختصاص داده بودیم. بودجه این طرح از جایی نمی‌آید، در واقع با توجه به اینکه ما قبلا 700 میلیون دلار به بودجه اضافه کرده بودیم، پول کافی برای اجرای این طرح نیز خواهیم داشت.
 
آیا سلامت روانی شامل اوتیسمی‌ها هم می‌شود؟
خیر، بودجه و وزیر اوتیسمی‌ها کاملا جداست.
 
آیا طرح جدید شما به یکسان به نفع همه خانواده‌هاست؟ اگر آری بنظر شما چقدر می‌تواند موفق باشد؟
طرحی که در آن با 72 هزار نفر مشورت شده، از معلمان گرفته تا والدین، و مستقیما به دانش‌آموزان و مسائل آنها می‌پردازد احتمال موفقیتش خیلی بیشتر از قبل می‌تواند باشد.
 
چرا آنچه که شما اعلان می‌کنید، با چیزی که رسانه‌ها می‌گویند، و با آنچه مردم می‌گویند سه چیز متفاوت است؟
برای همین است که من الان دارم با شما صحبت می‌کنم تا شما {که بی‌طرف هستید} بتوانید بطور دست‌ اول "واقعیت" را به مردم بگویید. برای مثال وقتی ما طرح تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌ها را مطرح کردیم گفتیم که کلاس‌های اول تا سوم هیچ تغییری نخواهند کرد و از کلاس 4 تا 8 نیز نسبت دانش‌آموزان به معلمان تغییری نخواهد کرد {کلاس‌های کم دانش‌آموز با یکدیگر ادغام می‌شوند و در هر کلاس تعداد دانش‌آموزان از متوسط استانی فراتر نخواهد رفت}، اما آنچه مردم در آخر برداشت کردند چیز دیگری بود.
 
هدف ما هم اینست که دولت، رسانه‌ها و مردم همه یک چیز بدانند و با هم برای فرزندانمان کار کنند.
بله، برای همین ما خواستیم بالاتر از همه مسائل، این پدرومادرها باشند که تصمیم بگیرند، اکنون آنها خواهند توانست آنچه صلاح فرزندانشان است را به اجرا بگذارند و این خیلی خیلی مهم است، برای ما تصمیم مردم اهمیت دارد.
 
همین باعث می‌شود که والدین با مدرسه بیشتر در تماس باشند و حتی مجبور باشند دروسی را بخوانند تا بفهمند که فرزندانشان چگونه بزرگ می‌شوند!
ما هم می‌خواهیم مطمئن باشیم که دروس در دسترس پدرومادرهاست و اگر آنها بخواهند فرزندشان را معاف کنند، بتوانند. در ضمن باید بگویم که والدین می‌توانند نظراتشان را درباره این طرح و یا محتوایات درسی مثل همیشه به معلمان یا شورای معلمان یا وزارتخانه بفرستند و با ما در تماس باشند.
باید حتما این نکته را ذکر کنم که این طرح از نیم‌سال دوم آغاز خواهد شد، یعنی کلیه بخش‌های آموزشی از شورای معلمان و معلمان و... به قدر کافی وقت خواهند داشت تا آموزش‌های لازمه را ببینند و خودشان را برای اجرای طرح آماده کنند.
 
از شما متشکریم که سعی کردید تمام نکات این طرح را با دقت و جزئیات و شفافیت شرح دهید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

من نیز می‌خواهم از این فرصتی که در اختیارم گذاشتید تا موضوعات مهم را مستقیما در اختیار مردم قرار دهم تشکر کنم، من واقعا از شما سپاسگزارم.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, September 4, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به