آمار کانادا نشان می‌دهد که اهمیت مذهب میان کانادایی‌ها به طور کلی بسیار کمتر شده است
وضعیت امروز را اگر در یک جمله بخواهیم بگوئیم این خواهد شد: دینداری در کانادا به پایین‌ترین حد خود در تاریخ رسیده و پائین‌تر هم خواهد رفت. داده‌های منتشر شده اخیر اداره آمار کانادا نشان می‌دهد که تنها ۶۸ درصد کانادایی‌های ۱۵ سال به بالا وابستگی مذهبی دارند بطوریکه از زمان آغاز این داده‌ها از سال ۱۹۸۵ این اولین بار است که این رقم به زیر ۷۰ درصد می‌رسد.
توجه به این نکته ضروری است که این کاهش مذهب برای همه مذاهب، و بطور یکسان رخ نداده، بلکه برخی از آنها به ترتیب زیر شاهد رشد هم بوده‌اند: مسلمانان (۷۲%)، هندوها (۶۷%)، [بی‌دین‌ها ۶۴%]، سیک‌ها (۶۳%)، بودایی‌ها (۲۲%) افزایش نشان می‌دهند. این یهودیان و مسیحیان هستند که با افت شدیدی مواجهند بطوریکه پیش‌بینی می‌شود کانادایی‌های مذهبی غیرمسیحی تا سال ۲۰۳۶ دو برابر شوند. در این میان اسلام که یک دین اقلیت محسوب می‌شود، با گسترش از طریق بین مردم و نیز مهاجران اکنون به ۳.۷ درصد جمعیت رسیده و دو فرقه مهم و تاریخی مسیحی را پشت سر گذاشته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
 
مسیحیت رو به انقراض در کانادا با نابودی دو فرقه تا ۲۰۴۰؛ وضعیت یهودیت، اسلام، بودایی و هندو چیست؟
آمار کانادا نشان می‌دهد که اهمیت مذهب میان کانادایی‌ها به طور کلی بسیار کمتر شده است. در اواسط دهه ۲۰۰۰ حدود ۷۰ درصد مردم می‌گفتند که یک باور مذهبی یا معنوی برایشان "تا حدودی" یا "بسیار مهم" است، اما در سال ۲۰۱۹ حدود ۵۴ درصد همین مردم چنین باوری داشتند. آمار نشان می‌دهد که افراد وقتی کوچکتر هستند تحت تاثیر ایمان پدر و مادرشان قرار دارند اما وقتی به سن خاصی می‌رسند، می‌گویند ایمان والدین من ایمان من نیست، و می‌روند دنبال انتخاب خود.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
طبق آمار، ۵۳ درصد کانادایی‌ها می‌گویند که "اصلا در فعالیت‌های مذهبی شرکت نمی‌کنند" و ۲۳ درصد نیز گفتند که "حداقل یک بار در ماه در فعالیت‌های گروهی" شرکت می‌کنند. این رقم بین سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۹ حدود ۳۰ درصد بود. گفتنی‌ست که فعالیت‌های گروهی در میان مذاهب هم یکسان نیست، برای مثال بیشتر گروه‌های "اوانجلیکا" و "شاهدان عیسی مسیح" (ی‌هوه) با حدود ۸۶ درصد، بیشترین میزان مشارکت مذهبی را گزارش کرده‌اند. اما بیشتر دیگر گروه‌های مسیحی با مشارکتی بسیار کم مواجهند بطوریکه مسیحیت در کانادا را به حال افول شدید درآورده‌اند. در سال ۲۰۱۱ حدود ۶۷.۳ درصد مردم (حدود ۲۲.۱ میلیون نفر) از کانادایی‌ها گفته بودند که به یک دین مسیحی وابسته هستند که این آمار طی هشت سال، یعنی تا سال ۲۰۱۹ به ۶۳.۲ درصد کاهش یافته است. کاتولیک، بزرگترین فرقه مسیحیت در کانادا اکنون دین ۳۲ درصد از کانادایی‌های بالای ۱۵ ساله است که نسبت به ۴۶.۹ درصدی سال ۱۹۹۶ کاهش بزرگی را نشان می‌دهد. این کاهش برای "کلیساهای متحد" و "آنگلیکن"ها آنقدر زیاد شده که آنها را به خطر انداخته است. میزان مشارکت اعضاء در اجتماعات این کلیساها امروزه به نسبت بسیار پایین ۱۹ درصد افت کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
سقوط مسیحیت و کلیساهای کانادا
کلیسای متحد کانادا دومین فرقه بزرگ مسیحی در سال ۱۹۸۵ با ۱۴.۶ درصد بود، اما آنها در سال ۱۹۹۶ به ۹.۷ درصد افت کرده و در سال ۲۰۱۹ فقط ۳.۸ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند. امروزه به طور متوسط، هفته‌ای یک کلیسا از کلیسای متحد کانادا در سراسر کانادا بسته می‌شود و انتظار می‌رود که سرعت سقوط آن بیشتر نیز گردد. حدود ۸۵ درصد اعضاء این کلیسا متولدین بین سال‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۹ هستند و ۳۲ درصد نیز متولدین ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۹ می‌باشند. این کلیسا می‌گوید علت این افت از دست دادن علاقه به مذهب میان مردم است.
کلیسای آنگلیکن حتی وضعیت بدتری دارد. این کلیسا که در سال ۱۹۸۶ حدود ۱۰.۴ درصد کل کانادایی‌ها عضوش بودند در سال ۱۹۹۶ به ۷ درصد و در سال ۲۰۱۹ به ۳.۸ درصد افت کرده است. بیشترین افت‌های این کلیسا بین سال‌های ۱۹۶۱ و ۲۰۰۱ و نیز ۱۹۹۱ و ۲۰۱۵ با ریزش بیش از ۵۰ درصد اعضایش بوده و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۴۰ این کلیسا هیچ عضوی نخواهد داشت. این کلیسا معتقد است که با کاهش اعضایش مواجه نیست بلکه با مرگ اعضایش و نیز عدم ورود اعضای جدید مواجه است زیرا به گفته آنها "مدرنینه" که مبتنی بر علم و به نوعی ذاتاً مخالف مذهب است، دهه‌ها است که مردم را از کلیسا دور می‌کند.
 
صعود برخی از کلیساهای کانادا
اما "جیمز دومینیل" سخنگوی شاهدان عیسی مسیح (موسوم به ی‌هوه) می‌گوید اعضاء این کلیسا سال به سال در حال افزایش هستند بطوریکه از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ حدود ۳,۰۰۰ عضو به آنها اضافه شده است. با این حال، داده‌های اداره آمار کانادا خلاف این توضیح را نشان می‌دهد و می‌گوید که اعضای این کلیسا از ۱۶۸,۳۷۰ نفر در سال ۱۹۹۱ امسال به ۱۳۷,۷۷۵ نفر کاهش یافته است. در عوض دومینیل می‌گوید نرخ مشارکت مردمی در این کلیساها بسیار بالاست زیرا مذهب آنها که می‌گوید به جای سه خدای مقدس "پدر، پسر و روح‌القدس" در مذهب مسیحیت، فقط یک خدای واحد "ی‌هوه" وجود دارد، به زندگی اعضایش معنای خاصی می‌بخشد.
 
سقوط یهودیت
یهودیان نیز می‌گویند که با مشارکت بسیار پایین اعضایشان با حدود ۲۴ درصد مواجهند. "استن گروسمن" رئیس کمیته تشریفات کنیسه "بث شولوم" تورنتو، می‌گوید: "جامعه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم، از پایبندی به احکام دینی جلوگیری می‌کند. نسبت یهودیان در کانادا به طور پیوسته کاهش یافته: از ۱.۶ درصد در سال ۱۹۸۵ به ۱.۱ درصد در سال ۱۹۹۶ و اکنون به حدود ۰.۸ درصد در سال ۲۰۱۹، بطوریکه یهودیان غیر تندرو تقریبا در حال ناپدید شدن هستند".
 
متخصص دین شناسی چه می‌گوید؟
"سارا ویلکینز-لافلام" که در دانشگاه واترلو جامعه‌شناسی تدریس می‌کند و سال‌هاست که تغییرات مذهبی کانادا را دنبال می‌کند می‌گوید باید بجای این پرسش که چرا کانادایی‌ها قبلا با مسیحیت بیشتر ارتباط داشتند، پرسش دیگر پرسید: چرا اکنون کانادایی‌های کمی با مسیحیت ارتباط دارند؟
وی می‌گوید در گذشته زندگی روزمره بسیاری از افراد در اطراف کلیسا و وابسته به آن می‌چرخید. در مرکز شهر تورنتو کلیساهای زیادی وجود داشت که اکنون بسیاری از آن‌ها فروخته و تبدیل به کاندو یا رستوران‌های گرانقیمت شده‌اند و این پیام جدیدی با خود دارد اینکه کلیساها در حال تبدیل شدن به چه چیزی هستند. کمبود مسکن نگرانی کنونی ماست اما کمبود کلیسا نگرانی ما نیست.
او می‌افزاید که از سوی دیگر کانادا در طی این مدت با ورود مهاجران مسیحی مواجه نبود، در حالیکه اکنون ادیان اسلام، هندو، بودایی و سیک وارد کشور می‌شوند و این یک تغییر اجتماعی به سمت "سکولاریسم" را ایجاد کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


سرانجام، وی می‌گوید که کلیسای متحد و کلیسای آنگلیکن به طور کامل از بین نخواهد رفت بلکه به یک فرم بسیار کوچکی باقی خواهند ماند؛ یک اقلیت بسیار کوچک.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, January 8, 2022 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به