مطالعات نشان می‌دهند که افراد دارای انظباط، فردی شادتر هستند
یادگیری اینکه خودتان و دیگران را به طور مؤثر رهبری کنید همه به نظم و انضباط منتهی می‌شود. شادی، موفقیت و رضایت از تمرکز و خودکنترلی ناشی می‌گردد؛ ممکن است باورش سخت باشد اما مطالعات نشان می‌دهند که افراد دارای انظباط، فردی شادتر هستند، اما چرا؟  

اولین و بهترین پیروزی تسخیر خود است.
"افلاطون"

با نظم، انضباط و خودکنترلی به اهدافی که واقعا به آنها اهمیت می‌دهیم می‌رسیم و در واقع انضباط فردی پل بین اهداف تعریف شده و اهداف انجام شده می‌باشد. افرادی که دارای درجه بالاتری از خودکنترلی هستند زمان کمتری را صرف بحث در مورد اینکه آیا رفتارها و فعالیت‌هایی را که با ارزش‌ها یا اهداف آنها همخوانی ندارد انجام دهند یا خیر صرف می‌کنند. آنها اجازه نمی‌دهند احساسات و هیجانات انتخاب‌های آنها را دیکته کنند. آنها معمار باورهای خود و اقداماتی هستند که برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب انجام می‌دهند و در نتیجه حواس آنها به راحتی با وسوسه‌ها پرت نمی‌شود و تمایل دارند که از زندگی خود احساس رضایت بیشتری کنند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 

شما بر ذهن خود قدرت دارید، نه رویدادهای بیرونی. این را درک کنید، و قدرت خواهید یافت.
"مارکوس اورلیوس"

 
استراتژی‌های خاصی وجود دارد که می‌توانید برای یادگیری انضباط فردی و به دست آوردن اراده برای داشتن یک زندگی شادتر و رضایت‌بخش‌تر اجرا کنید.

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

اگر به دنبال کنترل عادات و انتخاب‌های خود هستید، در اینجا چند مورد از بهترین کارهایی که می توانید برای کسب خودکنترلی و انظباط فردی {که برای زندگی فراتر از منطقه امن شما ضروریست} انجام دهید، آورده شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
نقاط ضعف و قدرت خود را بشناسید
خودآگاهی ابزار قدرتمندی برای گسترش منطقه آسایش است اما مستلزم تمرکز مداوم و تصدیق کاستی‌های شما، هر آنچه که باشند، می‌باشد. اغلب افراد یا سعی می‌کنند وانمود کنند که نقاط آسیب‌پذیری‌ در آنها وجود ندارد یا با ذهنیت ثابتی تسلیم آن‌ها می‌شوند. بنابراین نه تنها باید نقاط قوت خود را بشناسید بلکه مهمتر از آن باید معایب خود را نیز بشناسید؛ تا زمانی که این کار را انجام ندهید نمی‌توانید بر آنها غلبه کنید.
مهم‌ترین نکته‌ای که در اینباره وجود دارد این است که نباید از این فعالیت‌ها فرار کرد بلکه باید با آنها مقابله نمود و آنها را رفع کرد یا از مشاور کمک گرفت تا راه برای عبور هموارتر گردد. برای مثال شما در بازاریابی برای کسب و کارتان عملکرد ضعیفی دارید. در این حالت دو انتخاب دارید یا می‌توانید با آموزش دیدن و یادگیری استراتژی‌های مختلف خود را در آن بهبود ببخشید یا اینکه اینکار را به کارشناس آن واگذار کنید تا برایتان انجام دهد. به هر حال هرگز هنر تفویض اختیار را فراموش نکنید!
 
وسوسه‌ها را از بین ببرید

من می‌توانم در برابر هر چیزی مقاومت کنم به جز وسوسه.
"اسکار وایلد"

 
ضرب المثل "خارج از دید، دور از ذهن" ممکن است احمقانه به نظر برسد اما این عبارت توصیه بسیار مهمی را ارائه می‌دهد. به سادگی با حذف بزرگترین وسوسه‌ها از محیط خود، نظم و انضباط فردی را برای خود رقم بزنید. اگر می‌خواهید رژیم سالمی داشته باشید غذاهای ناسالم را از دسترس خود دور کنید. اگر می‌خواهید بهره‌وری خود را در محل کار افزایش دهید مدیریت کارهای خود را بهبود ببخشید. اعلان‌های رسانه‌های اجتماعی را خاموش و تلفن همراه خود را بی‌صدا کنید. کارهایتان را اولویت‌بندی و سریعا اجرا کنید. هرچه حواس‌پرتی کمتری داشته باشید، تمرکز بیشتری روی دستیابی به اهداف خود خواهید داشت. باحذف عوامل حواس‌پرتی، خود را برای موفقیت آماده کنید.
 
اهداف روشنی را تعیین کنید و یک برنامه اجرایی داشته باشید
اگر امیدوارید به درجات بیشتری از نظم و انضباط فردی دست یابید باید درک درستی از معنای موفقیت و دید روشنی از آنچه که می‌خواهید، داشته باشید. به هر حال، اگر ندانید به کجا می‌روید، راه خود را گم می‌کنید یا منحرف می‌شوید. یک برنامه روشن هر گامی را که باید برای رسیدن به اهداف خود بردارید مشخص می‌کند. افراد موفق از این تکنیک برای ماندن در مسیر، برقراری ارتباط احساسی با رسالت خود و ایجاد یک خط پایان مشخص استفاده می‌کنند.
 
تلاش روزانه را تمرین کنید
ما با نظم و انضباط به دنیا نیامده‌ایم بلکه این یک رفتار آموخته شده است و درست مانند هر مهارت دیگری که می‌خواهید به آن مسلط شوید، نیاز به تمرین و تکرار روزانه دارد. بنابراین باید تبدیل به عادت شود اما تلاش و تمرکزی که خودانضباطی به آن نیاز دارد می‌تواند خسته کننده باشد. هر چه زمان می‌گذرد، کنترل کردن اراده شما سخت و سخت‌تر می‌شود و هر چه تصمیم بزرگ‌تر باشد انجام کارهای دیگری که به خودکنترلی نیز نیاز دارند چالش برانگیزتر می‌گردد. بنابراین، روی ایجاد نظم و انضباط خود از طریق تلاش روزانه در یک حوزه خاص مرتبط با یک هدف، کار کنید. برای تمرین سخت‌کوشی روزانه، باید برنامه داشته باشید. آنرا در تقویم خود یا لیست کارهایتان یادداشت کنید. با تمرین، هر کسی می‌تواند هر روز مرزهای منطقه امن خود را جابجا کند.
 
روتین و عادات جدیدی ایجاد کنید
به دست آوردن نظم و انضباط شخصی و تلاش برای القای یک عادت جدید در ابتدا می‌تواند ملال‌آور باشد، به خصوص اگر روی کل کار در حال انجام تمرکز کنید. برای جلوگیری ازاین احساس آن را ساده‌تر کنید. هدف خود را به مراحل کوچک و قابل انجام تقسیم کنید. به جای اینکه سعی کنید همه چیز را به یکباره تغییر دهید روی انجام یک کار به طور مداوم تمرکز کنید و با در نظر گرفتن آن هدف، بر نظم و انضباط خود مسلط شوید. اگر می‌خواهید تناسب اندام داشته باشید اما اصلا ورزش نمی‌کنید یا به طور منظم ورزش نمی‌کنید، با ده یا پانزده دقیقه در روز شروع کنید. اگر می‌خواهید عادات خواب بهتری داشته باشید، هر شب سی دقیقه زودتر به رختخواب بروید. اگر می‌خواهید سالم‌تر غذا بخورید، عادت‌های خرید مواد غذایی خود را تغییر دهید و وعده‌های غذایی را زودتر آماده کنید. قدم‌های کوچکی بردارید. در نهایت زمانی که طرز فکر و رفتار شما شروع به تغییر کرد می‌توانید اهداف بیشتری را به لیست خود اضافه کنید.
 
تعریف خود را در مورد اراده تغییر دهید
اگر فکر می‌کنید که اراده ندارید سخت در اشتباه هستید چون اراده مانند عضله‌ای در همه انسان‌ها وجود دارد فقط در بعضی‌ها تقویت شده و قوی است و در بعضی دیگر ضعیف، اما نکته اینجاست که شما می‌توانید با تمرین این عضله را قوی و قوی‌تر کنید {اگر فکر می‌کنید مقدار محدودی اراده دارید، احتمالا از آن محدودیت‌ها فراتر نخواهید رفت}. وقتی ذهنیت اراده نامحدود را در آغوش می‌گیریم به رشد، دستیابی به موفقیت‌های بیشتر و توسعه سرسختی ذهنی دست می‌یابیم. این همان فلسفه تعیین اهداف "کششی" است. به طور خلاصه، تصورات درونی ما در مورد قدرت اراده و خودکنترلی می‌تواند تعیین کند که چقدر منضبط هستیم. اگر بتوانید این موانع ناخودآگاه را بردارید و واقعا باور داشته باشید که می‌توانید آن را انجام دهید در این صورت انگیزه بیشتری برای تحقق بخشیدن به اهداف خود خواهید داشت.
 
یک همراه موفقیت داشته باشید
توسعه تخصص مستلزم مربیانی است که قادر به ارائه بازخورد سازنده و حتی دردناک باشند. متخصصان واقعی، دانش پذیران بسیار با انگیزه‌ای هستند که به دنبال چنین بازخوردی می‌باشند. برای مثال بازیگران نابغه به عمد مربیان جدی و بی‌عاطفه‌ای را انتخاب می‌کنند که آنها را به چالش بکشند تا آنها را به سطوح بالاتری از عملکرد سوق دهند. بهترین مربیان نه تنها برای آماده شدن به شما کمک می‌کنند بلکه جنبه‌هایی از عملکرد شما را نیز شناسایی می‌نمایند تا در سطوح بعدی مهارت شما را بهبود ببخشند.
 
خودتان را ببخشید و به جلو حرکت کنید
حتی با تمام تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبتان گاهی اوقات از ادامه دادن کوتاه می‌آیید {اتفاق می‌افتد. فراز و نشیب موفقیت‌های بزرگ و شکست‌های تاسف‌باری خواهید داشت. نکته اساسی ادامه دادن است}. اگر دچار اشتباه شدید بایستید، مشکل را شناسایی و وضعیت خود را ارزیابی کنید و سپس ادامه دهید. اجازه ندهید احساس گناه، عصبانیت یا ناامیدی بر شما غلبه کند؛ زیرا این احساسات شما را پایین می‌کشند و مانع پیشروی شما به آینده می‌شوند. از اشتباهات خود درس بگیرید، خود را ببخشید و سپس سریع خود را به بازی برگردانید و با سماجت ادامه دهید.
 

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

- علیرضا خیرالهی
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, January 10, 2022 - 15:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به