بلیندا این اخراج را "توهین به دموکراسی" خواند
"بلیندا کاراهالیوس"، نماینده مجلس انتاریو کانادا از حوزه "کمبریج" صبح امروز، سه‌شنبه، به زور انتظامات مجلس از صحن مجلس بیرون انداخته شد. وی در ۱۹ نوامبر امسال اعلام کرده بود که تست کرونای او مثبت شده و سعی داشت امروز پس از خوب شدن، و به واسطه تست منفی کرونا در مجلس حضور داشته باشد که توسط "تد آرنوت" رئیس و سخنگوی مجلس نمایندگان انتاریو اخراج شد. بلیندا این اخراج را "توهین به دموکراسی" خواند.
وی که سال گذشته جزوی از محافظه‌کاران بود، با دادن یک رای منفی به افزایش قدرت دولت فورد، از این حزب نیز اخراج شده بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
نماینده کرونا گرفته و واکسن نزده که از مجلس بیرون نمی‌رفت، به زور از مجلس اخراج شد
موضوع از زمانی آغاز می‌شود که بلیندا در توئیت ۱۹ نوامبر خود نوشت: "تا ۳۰ نوامبر نمی‌توانم وارد مجلس کوئینز پارک شوم چون تست کرونای من مثبت شده است. چند روزی مریض بودم اما حالا حالم خیلی بهتر شده است". وی هنوز هم حاضر نیست بگوید که آیا واکسن زده یا خیر اما برخی از اطرافیانش می‌گویند وی از زدن واکسن خودداری کرده و اکنون نیز می‌گوید به واسطه گرفتن کرونا، فعلا نیازی به واکسن ندارد. بدین ترتیب بلیندا نتوانست در ۲۳ نوامبر رای خود را درباره "لایحه ۸" که همان تمدید قانون مدیریت اضطراری و حفاظت مدنی و اختیارات ویژه دولت انتاریو تا ۲۸ مارس ۲۰۲۲ است، به صندوق بیاندازد زیرا کرونایی شده بود. وی پیشتر و در ژوئیه ۲۰۲۰ (سال گذشته) پس از دادن رای منفی به لایحه‌ای کاملا مشابه، از حزب محافظه‌کار انتاریو اخراج شده بود. این قانون با تصویب دولت اکثریتی فورد، قانون جاری استان است که اختیارات ویژه‌ای را برای مقابله با کرونا به نخست وزیر انتاریو تفویض می‌کند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

اما امروز سه‌شنبه، پس از اینکه بلیندا وارد مجلس شد، رئیس مجلس، روند مجلس را متوقف کرد و از بلیندا خواست که فورا مجلس را ترک کند و گفت: "بدیهی است که نماینده حوزه کمبریج در حال حاضر در صحن مجلس حضور یافته و این برخلاف پروتکل‌های غربالگری کووید-۱۹ فعلی است که پیشتر توسط قانونگذار تصویب شده است. من اکنون باید از این نماینده بخواهم از مجلس خارج و ساختمان را ترک کند". اما بلیندا این درخواست را رد کرد و پاسخ داد: "قوانینی که شما تعیین کرده‌اید می‌گوید هر نماینده یا با اثبات تزریق دو دوز واکسن و یا با نشان دادن تست منفی کرونا می‌تواند در مجلس بنشیند و من امروز با تست منفی کرونا اینجا هستم". سپس آرنوت گفت که قوانین چیز دیگری می‌گوید و چنین افزود: "این نماینده به خوبی می‌داند که توصیه فعلی افسر پزشکی استان این است که نمایندگان باید تا ۹۰ روز از تاریخ مثبت شدن تست کرونای خود وارد مجلس نشوند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi
رئیس مجلس سپس چندین بار از بلیندا خواست که صحن مجلس را ترک کند، اما بلیندا به وی وقعی نگذاشت. در نتیجه رئیس مجلس با کمک انتظامات، او را از ساختمان مجلس به بیرون اسکورت، و یا به عبارت دیگر، اخراج کرد. بلیندا مدت کوتاهی بعد از اخراجش در توییتر نوشت: "بعد از اینکه روی صندلی خودم نشستم و از دولت فورد سؤالی پرسیدم، رئیس مجلس با وجود اینکه من نماینده مجلس هستم و تنها نماینده‌ای نیز هستم که کمترین احتمال بیماری‌زایی برای دیگران را دارم، اخراجم کرد. این توهین به دموکراسی است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
سرشاخ شدن بلیندا با حزب خودش و محافظه‌کاران
بلیندا اولین بار در انتخابات قبلی در سال ۲۰۱۸ به عنوان یک کاندیدای محافظه‌کار ثبت نام کرد و با همین حزب نیز نماینده مجلس شد و میان هم حزبی‌هایش نشست و حتی دستیار پارلمانی "سیلویا جونز" دادستان کل انتاریو شد. اما در ژوئیه ۲۰۲۰ پس از دادن رای منفی به لایحه‌ای که به دولت محافظه‌کار فورد و انتاریو اجازه می‌داد هر ماهه و تا حداکثر دو سال برخی دستورات و قوانین اضطراری را در استان تمدید یا اصلاح کند، از حزب محافظه‌کار اخراج شد. بلیندا بلافاصله پس از رای‌گیری، این لایحه را یک "تجاوز غیرضروری" به دموکراسی پارلمانی خواند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

فورد از این لایحه به عنوان یک قانون مهم که از مردم در طول شیوع کرونا محافظت می‌کند، دفاع کرده بود و در بیانیه‌ای گفته بود: "اولویت اول دولت ما سلامت و ایمنی همه شهروندان انتاریویی‌ست و لایحه ۱۹۵ یک قانون مهم است که از تک تک شهروندان در طول همه‌گیری محافظت می‌کند". اما بلیندا با رد اظهارات فورد در بیانیه‌ای گفته بود: "لایحه ۱۹۵ با واگذاری توانایی نمایندگان مجلس انتاریو در بررسی، بحث و رای‌گیری در مورد نحوه استفاده از اختیارات اضطراری برای مردم انتاریو، اساسا باعث خاموش شدن صدای تک‌تک نمایندگان در مورد مهمترین موضوعی که امروز قانونگذاران با آن مواجه هستند، می‌شود".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, December 7, 2021 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به