برخی از مشاوران مهاجرتی که مورد تایید دولت هستند پول‌های زیادی را از موکلانشان می‌گیرند اما موفق به اخذ ویزا نمی‌شوند و عین حال مبالغ دریافتی را نیز پس نمی‌دهند
پس از مهاجرت، یکی از مهمترین موضوعاتی که برای تازه واردان به کانادا مطرح می‌باشد کمک‌هایی‌ست که وزارت مهاجرت به آنها ارائه می‌کند. در این بین مراکز اجتماعی (مانند بنیاد پریا) در راس ارائه این خدمات به مردم قرار دارند. به همین دلیل ساعت 11 صبح روز سه‌شنبه گذشته (10 سپتامبر)، بنا به دعوت بنیاد پریا و هماهنگی نماینده مجلس کانادا مجید جوهری، احمد حسن وزیر مهاجرت کانادا به بنیاد پریا رفت. احمد تبریزی مسئول بنیاد پریا این جلسه را با تشکر از وزیر مهاجرت و نیز تلاش مجید جوهری برای برقراری ارتباط بین این مرکز با وزارتخانه مهاجرت آغاز کرد:
احمد تبریزی گفت: "بنیاد پریا که بصورت خیریه نیز در کل کانادا ثبت شده، با بیش از 17 سال سابقه اولین مرکز خدمات اجتماعی ایرانیان در جهان است و بیشتر خدمات خود را به مهاجران ارائه می‌کند. طبق مدارک و شواهد خدمات ما در منطقه یورک از همه مراکز دیگر بیشتر است، برای مثال ما سالیانه به بیش از 3000 نفر خدمات اقامتی ارائه می‌کنیم که منحصر به ایرانیان نیست و حتی شامل چینی‌ها، روس‌ها و... نیز می‌شود. ما کلاس‌های زبان انگلیسی برای 1500 نفر در سال داریم، بعلاوه اینکه صدها شهروند ارشد نیز از انواع خدمات ما بهره می‌گیرند. ما با کتابخانه‌ها، مراکز کاریابی، خدمات اجتماعی، خدمات خانواده و بسیاری ارگان‌های دیگر در بخش‌های استانی و کشوری نیز همکاری داریم و برای ادامه ارائه خدماتمان نیاز به همکاری و حمایت شما داریم. کار ما هماهنگ کردن رایگان مهاجران با شرایط زندگی در کانادا از همه جهات است تا از نظر فیزیکی و روحی بتوانند موفق باشند. در این 25 سالی که من در حال انجام کارهای اجتماعی هستم متوجه شده‌ام که آوردن فیزیکی مهاجران به کانادا خیلی مهم است اما از آن مهمتر موفق کردن آنهاست. آنها با هزاران امید و احساس مثبت وارد می‌شوند اما نکات ریز و کوچکی هستند که اگر برایشان حل نشود آنها موفق نخواهند شد. من از تشریف‌فرمایی شما بسیار سپاسگزارم و امیدوارم پس از انتخابات نیز شما را ببینم تا از حمایت شما بهره‌مند شویم".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
وزیر مهاجرت نیز با تشکر از احمد تبریزی، بنیاد پریا و کلیه دست‌اندرکاران و داوطلبانی که این مجموعه را به پیش می‌برند از مجید جوهری نیز تشکر کرد که او را در جریان اتفاقات و شرایط بنیاد پریا گذاشته و باعث شده که او امروز به بنیاد پریا بیاید تا خود از نزدیک شاهد کارهای چشمگیر این بنیاد باشد که محدود به ایرانیان نبوده بلکه شامل حال تازه‌واردان کانادایی از همه نقاط جهان می‌شود. او افزود: "اینکه مجید جوهری درباره پریا بارها به من توضیح داده بسیار خوب بوده اما اینکه من بتوانم خودم بیایم و از نزدیک آنها را به چشم ببینم بسیار مهم بوده است. برای دولت ما حمایت کردن از تازه‌واردان اهمیت زیادی دارد، اینکه هرچه زودتر مهاجران بتوانند کار پیدا کنند و موفق شوند کمک بزرگی به خود آنها و نیز جامعه کانادایی خواهد بود زیرا وقتی آنها موفق شوند همه کانادا موفق خواهد شد". ما در کانادا برخلاف سایر کشورها سعی می‌کنیم کلیه امکانات لازمه برای موفقیت تازه‌واردان را آماده کنیم و به این کار سرمایه‌گذاری می‌نامیم زیرا در نهایت کار این سرمایه‌گذاری بارها و بارها به نفع خود تازه‌واردان و نیز کشور تمام خواهد شد بطوریکه تازه‌واردن پس از مدتی خود کارآفرینی برای تازه‌واردین بعدی خواهند شد و این حلقه مرتبا ادامه خواهد یافت. بنا به همین دلایل از وقتی ما لیبرال‌ها دولت تشکیل دادیم، بودجه کمک به مهاجران را 30% افزایش دادیم که جهش بسیار بزرگی است. لازم است اینجا به آقای تبریزی و پریا بگویم که این بنیاد علاوه بر اینکه شامل حمایت‌های معمولی دولتی می‌شود می‌تواند برای حمایت‌های کوچک‌تر دیگر ولی خوب ما اقدام کند مثل نوآوری‌هایی که شما در موفقیت مهاجران انجام می‌دهید (حداکثر 35 میلیون دلار برای کل کانادا و همه مجموعه‌ها) و یا اینکه شما به خانم‌ها کمک می‌دهید زیرا تطبیق خانم‌ها با شرایط کانادا در اشتغال به کار سخت‌تر است. اما در خارج از وزارت مهاجرت، و در وزارت چند فرهنگی شما می‌توانید حمایت‌هایی را دریافت کنید زیرا شما خدمات فرهنگ به مهاجرانی از چین و روسیه و... نیز می‌دهید. برنامه کمک به شهروندان ارشد نیز افزایش بودجه 100 میلیون دلاری در سال برای کل کانادا دارد که شما می‌توانید اقدام کنید. کاری که شما اینجا انجام می‌دهید بسیار عالی و ویژه است زیرا شما حتی از جامعه ایرانی خارج شده‌اید و می‌خواهم از شما درخواست کنم که برای دریافت این کمک‌ها اقدام کنید تا بتوانید خدمات خود را ادامه داده و حتی گسترش دهید. من از اینکه این خدمات را برای کانادایی بهتر برای همه ارائه می‌دهید سپاسگزارم و به شما تبریک می‌گویم و بدانید ما در دولت به همراه مجید جوهری با شما همکاری خواهیم کرد تا به خدماتتان ادامه دهید. ما به واسطه توضیحات مجید جوهری درباره بنیاد پریا ‌توانستیم بدانیم که شما چه خدمات ارزنده‌ای را ارائه می‌دهید، مجید بعنوان یک نماینده عالی در مجلس همیشه بدنبال کمک به شهروندان ارشد، تازه‌واردان و جوانان بوده که همیشه موضوعات مربوطه را به دولت انعکاس می‌داده، و می‌خواهم بگویم مجید متشکرم که مرا به بنیاد پریا آوردی تا از نزدیک اینهمه خدمات را ببینم. می‌خواهم توضیحاتم را با این موضوع تمام کنم که ما در دولت همراه شما هستم که می‌توانید روی ما برای مدت طولانی در حمایت کردن خدمات و طرح‌هایتان حساب کنید، لطفا خوب بررسی کنید که ما چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم و در زمینه دریافت کمک‌ها اقدام کنید تا ما بتوانیم به شما و نهایتا به کانادا کمک کنیم. من از اینکه اینجا هستم بسیار بسیار خوشحالم، مرسی از همه".
احمد تبریزی پس از توضیحات وزیر مهاجرت از کلیه افراد حاضر در جلسه تشکر کرد و با سپاسگزاری از خدمات و حضور وزیر مهاجرت و مجید جوهری و اظهار امیدواری که در آینده بنیاد پریا بتواند از حمایت‌های بیشتر دولتی برخوردار شود تا خدمات بیشتری را ارائه کند اعلان کرد که رسانه‌ها می‌توانند در جلسه‌ای خصوصی با وزیر شرکت کنند.
***
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
در جلسه رسانه‌ها با وزیر سوالات متفاوتی پرسیده شد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
اولین سوال در مورد این بود که با توجه به انتخابات پیش رو، دولت لیبرال در این مدت چقدر به قول‌های انتخاباتی‌اش عمل کرده و اینکه برنامه شما برای آینده چیست؟
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
احمد حسن: اینکه آیا ما "همه" قول‌هایمان را جامه عمل پوشانیده‌ایم باید بگویم خیر، اما باید بگویم ما به 92% قول‌هایمان عمل کرده‌ایم که این بیشترین میزان عمل به وعده‌های انتخاباتی توسط یک دولت در تاریخ کاناداست. 92% خیلی زیاد است. برنامه ما در آینده کمک بیشتر به شهروندان ارشد، طبقه متوسط، خانه ارزان قیمت، زیرساخت‌های کشور، و اقتصاد کشور است.
 
ایران استار: آوردن مهاجران یک بحث است و بوجود آوردن امکان کار و زندگی برای آنها بحث دیگری است. زندگی آنها زمانی موفق است که بتوانند کار خوبی داشته باشند ولی ما شاهد هستیم که مهندسان، دکترها، پرستاران و... زیادی هستند که وارد کانادا می‌شوند ولی سیستم اجازه کار به آنها را نمی‌دهد، راهکار شما چیست؟ مضافا اینکه آیا شما برنامه‌ای برای مهاجرت افراد در معرض خطر دارید (مانند آنچه در مورد سوریه انجام دادید)؟
احمد حسن: تایید مدارک این افراد که به واسطه مدارکشان وارد کانادا می‌شوند توسط سازمان‌هایی که زیر نظر "استان‌ها" (مانند انتاریو و... نه دولت مرکزی کانادا) هستند مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که در حوزه اختیارات دولت فدرال کانادا نیست اما ما به این مشکلات واقف هستیم و برای رفع چنین مشکلاتی 2.72 میلیون دلار بودجه به موضوعات جانبی آن به ترتیبی که تداخلی با امور استان‌ها نداشته باشد پرداخته‌ایم. برنامه پیش از ورود دولت کانادا بدین شکل است که اگر پرونده یک مهندس مهاجر را بپذیریم و بدانیم او برای سکونت به انتاریو می‌رود، پیش از ورودش او را به سازمان مهندسین متخصص انتاریو معرفی می‌کنیم تا تایید مدارکش در کمترین زمان ممکنه صورت پذیرد. از طرف دیگر آنهایی که بودجه کافی برای تایید مدارک یا درس‌خواندن نداشته باشند را بصورت وام تامین می‌کنیم. و نیز اگر نیاز به تجربه کار کانادایی داشته باشند ترتیب استخدام آنها را با بودجه دولتی می‌دهیم تا با سیستم کاری و تجربه لازمه کانادا آشنا شوند. برای ورود افراد در معرض خطر در جهان، اکنون برنامه‌ای نداریم.
 
ویزا دادن به ایرانی‌ها مدتی است بسیار سخت شده؛ دانشجویان و شهروندان ارشد نمی‌توانند پول‌هایشان را به‌خاطر مشکلات بانکی به کانادا انتقال دهند؛ کانادا نبایستی مردم ایران را به واسطه مشکلش با دولت تنبیه کند. ما این مشکلات را به مجید جوهری گفته‌ایم و او هم آنها را مطرح کرده اما هنوز چیزی حل نشده است. البته می‌دانیم برخی هم در این میان با پول‌های زیاد اختلاس وارد می‌شوند.
احمد حسن: برخی از مشکلات مربوط به وزارت امنیت و نیز وزارت دارای می‌شود و نه من، اما من پیام شما و مجید جوهری را به آنها خواهم رساند. اطلاعات من نشان می‌دهد که ایرانیان بسیار بیشتر از قبل ویزای کانادا را اخذ می‌کنند.
 
برخی از مشاوران مهاجرتی که مورد تایید دولت هستند پول‌های زیادی را از موکلانشان می‌گیرند اما موفق به اخذ ویزا نمی‌شوند و عین حال مبالغ دریافتی را نیز پس نمی‌دهند.
احمد حسن: بله این موردی است که ما هم از آن خبر داریم و داریم سازوکاری می‌آفرینیم که بتوانیم در این زمینه بازرسی و قانون داشته باشیم و برای این موضوع 60 میلیون دلار بودجه گذاشته‌ایم. در فکر اجرای بیمه‌کردن کار مشاوران، دو برابر کردن جریمه مشاوران خاطی، غرامت دادن به موکلان، تهیه درس‌های جدید برای مشاوران و... هستیم؛ ما در حال تغییر کلی روند کاری مشاوران مهاجرتی هستیم، البته برخی از این کارها را قبلا انجام داده‌ایم.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

در انتها احمد حسن و مجید جوهری از رسانه‌های حاضر سپاسگزاری کردند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, September 18, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به