در یک اقدام ناگهانی ویلسون با انتشار یک نامه از سمت خود استعفا کرد
ترجمه ایران استار درپی درز نظر مامور اداره اخلاق فدرال و 4 روز فشار به دولت کانادا، سرانجام "جودی ویلسون-ریوبولد" که از بومیان کانادا می‌باشد، وزیر کنونی جانبازان است و قبلا نیز وزیر دادگستری بوده از مقامش استعفا داد.
این جریان از آنجایی شروع می‌شود که "ماریو دیون"‌ مامور ادارۀ اخلاق فدرال، ادعا کرد دفتر نخست وزیر کانادا، ترودو، به "جودی ویلسون-ریوبولد" وزیر وقت دادگستری فشار آورده تا به شرکت "اس‌ان‌سی لاوالن" شرکت مهندسی کبکی، کمک کند تا در دادگاه محکوم شناخته نشود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
حزب نیودمکرات از ماریو خواست تا نگاهی به گزارش هفته گذشته رسانه‌ها بیاندازد؛ در گزارشات رسانه‌ها آمده بود که دفتر ترودو، به ویلسون فشار آورده تا محاکمه اس‌ان‌سی متهم به رشوه‌خواری و تقلب را بازپس‌گیری کند. دیون به نمایندگان نیو‌دمکرات مجلس گفت که که دلیل کافی برای ادامه تحقیقات در مورد اقدامات نخست وزیر جاستین ترودو در این مورد وجود دارد. او در نامه‌ای به "چارلی انگوس" و همکارش "ناتان کولن" گفت نگران ماده 9 قانون تضاد منافع هستم و باید به اقدامات نخست وزیر رسیدگی شود.
در این ماده از قانون آمده: در سطوح بالا‌ تصمیم‌گیری شخصی در دولت ممنوع است، زیرا‌ تصمیم‌گیری فردی نبایستی بر منافع شخصی تاثیر بگذارد.
به گزارش خبرنگاران بعد از این اعلان، حزب محافظه‌کار نیز حملات خود به دولت را آغاز کرد و از ترودو خواست که دقیقا اعلان کند آیا وزیر وقت دادگستری را "تحت فشار" قرار داده است یا خیر. ترودو اعلان کرد که وی "دستوری" در این رابطه نداده است ولی خانم ویلسون در این رابطه به گفتن "توضیحی نمی‌دهم" اکتفا کرد. این تفاوت کلمات و سکوت ویلسون موضوع پنج روز بحث شد تا جایی که ترودو سرانجام روز دوشنبه اعلان کرد که از تحقیقات کمیسیون اخلاقی استقبال می‌کند. او گفت: "این موضوعی است که در طول چند روز گذشته مورد بحث قرار گرفته است و من فکر می‌کنم که اعتماد کانادایی‌ها به سیستم ما باید باقی بماند" و اصرار کرد که‌ به ویلسون فشاری وارد نکرده تا‌ سرویس دادگستری کانادا "پی پی‌اس‌سی" با اس‌ان‌سی توافقنامه‌ای را به امضا برسانند. ترودو گفت: "ویلسون ریوبولد‌ تایید کرده در مکالمه‌ای که پاییز امسال داشتیم من به او به طور مستقیم گفتم در این زمینه او باید به تنهایی تصمیم بگیرد... ویلسون هیچ مشکلی در مورد چگونگی برخورد با شرکت ساختمانی اس‌ان‌سی نداشته است... من به دیدگاه او احترام می‌گذارم با توجه به مسائل مطرح شده اخیر، او نمی‌تواند نظری به رسانه‌ها بدهد او باید خودش در کابینه صحبت کند... من همچنان به جودی اعتماد کامل دارم".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

روز سه‌شنبه و در یک اقدام ناگهانی ویلسون با انتشار یک نامه از سمت خود استعفا کرد، و در آن نوشت: "با قلبی سنگین و آزرده پست خودم را ترک می‌کنم". در این نامه وی از تعدادی از همکارانش تشکر کرده ولی نامی از ترودو نبرده است. با اینکه او خود یک وکیل باتجربه است، افزوده که در این پرونده از یک قاضی بازنشسته دادگاه عالی کمک خواهد خواست. ویلسون ریوبولد، 47 ساله، زمانی که ترودو در ماه نوامبر به قدرت رسید به وزارت دادگستری منصوب شد، یکی از برجسته ترین سیاستمدار بومی در دولت فدرال به حساب می‌آمد. وی در آخرین تغییرات کابینه از پُست وزارت دادگستری به جانبازان منتقل شده بود، پُستی که به اعتقاد برخی، افت منصب بوده است، این اعتقاد را هم ترودو و هم ویلسون رد کردند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در واکنش به این تغییرات ترودو روز سه‌شنبه گفت از استعفای وزیر امور جانبازان خود "متعجب، ناامید" و متاسف شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
"ریچارد جانستون"، استاد دانشگاه "بریتیش کلمبیا" و متخصص در افکار عمومی و انتخابات، گفت: "این مسئله بزرگترین دردسر برای دولت است که تاکنون به وجود آمده است". "ماریو دایان" از کمیسیون مستقل اخلاق، روز دوشنبه اعلام کرد استعفا دومین ضربه برای ترودو به حساب می‌آید.
شرکت اس‌ان‌سی به اتهام تقلب و فساد در ارتباط با پرداخت حدود 48 میلیون دلار رشوه به مقامات دولتی لیبی در دوران "معمر قذافی" متهم شده است و بر اساس آن به برخی از سازمان‌های لیبی برای گرفتن قرار داد‌ها حدود 130 میلیون دلار رشوه داده است.
در صورت ثابت شدن، این شرکت می‌تواند برای یک دهه از رقابت در قراردادهای دولت فدرال محروم گردد. گفته می‌شود این شرکت در سال گذشته موفق به دریافت قراردادهای دولتی به ارزش 68 میلیون دلار شده است. علاوه بر این قراردادها این شرکت در پرونده بیمارستانی در شهر مونترال نیز متهم است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"اندرو شییر"، رهبر محافظه‌کاران و مخالف دولت گفت که حزب او در حال بررسی راه های قانونی برای مجبور کردن کمیته دادگستری به بررسی‌ این موضوع است، حتی ‌اگر اکثریت لیبرال‌ها در کمیته، پیشنهادات اپوزیسیون را رد کنند. ترودو با آغاز به کار این کمیته دادگستری موافقت کرده اما بنظر می‌رسد لیست شاهدان را محدود کرده باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, February 13, 2019 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به