همانطور که می‌دانید، شرکت‌های بیمه به کارتضمین کردن وگارانتی مشغول هستند. بیمه عمر در حقیقت تضمینی به خانواده فرد می‌دهدکه اگر فرد فوت کند، خانواده او مشکل حادی نداشته باشد.
با عرض سلام و آرزوی بهترین اوقات برای شما، در این هفته می‌خواهم درمورد سرمایه‌گذاری در بازار سهام و بورس با حداقل ریسک و خطر صحبت کنم. همانطور که همگی شما آگاه هستید، سرمایه‌گذاری در بازار سهام شرکت‌ها، بهترین بازدهی را می‌تواند داشته باشد که از تمام سرمایه‌گذاری‌های دیگر بهتر است. بازار سهام کانادا در بعضی از سال‌ها مانند سال 2010، متوسط 30-25 درصدبازدهی داشته است و شاخص آن TSX (Toronto Stock Exchange) از حدود 11500 در آوریل 2010 به 15300 در ژانویه 2018 افزایش نشان داد. این جهش بهترین سود‌آوری را برای افرادی که در آن سال سرمایه‌گذاری کرده‌اند، داشته است. در بلند مدت نیز همیشه بازار سهام رو به ‌بالا حرکت می‌کرده است .برای مثال اگر نگاهی به شاخص شرکت‌های مهم تورنتو TSX بیندازید، متوجه می‌شویم که این شاخص در آوریل 2003 حدود 6500 بود و اکنون بالای 15000 است. پس همانطور که مشاهده می‌فرمایید، سرمایه‌گذاری در بازار سهام، سودآوری بسیار خوبی دارد. اما حرکت بازار سهام به صورت منظم نیست و در طول این ده سال، نوسانات شدیدی را نیز شاهد بوده است. در بعضی از سال‌ها، سقوط‌های باور‌نکردنی را نیز شاهد بوده که خوشبختانه همگی موقت بودند. برای مثال هر شاخصی که در آوریل 2008، حدود 14500بوده بدنبال بحران بدهی‌ها درآمریکا، درعرض کمتر از یک سال به حدود 8000 سقوط کرد و تمام کسانی که در mutual fund‌ها سرمایه‌گذاری کرده بودند یا مستقیما سهام خریده بودند، شاهد بودند که قیمت سهام یاسرمایه‌گذاری mutual fund ‌ها به نصف یا حتی گاها" به  3/1کاهش یافت. پس همانطورکه می‌بینید، بازار سهام می‌تواند سودآوری قابل توجهی داشته باشد و در عین حال، احتمال ضرر و زیان‌های هنگفت هم در آن وجود دارد.
اما آیا راهی وجود دارد که بتوان از بالا رفتن بازار وامکان سودآوری آن استفاده برد و در عین حال شانس خطر و ریسک ضرر و زیان آن رابه حداقل رسانید؟جواب این سوال به شرکت‌های بیمه برمی‌گردد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
همانطور که می‌دانید، شرکت‌های بیمه به کارتضمین کردن وگارانتی مشغول هستند. بیمه عمر در حقیقت تضمینی به خانواده فرد می‌دهدکه اگر فرد فوت کند، خانواده او مشکل حادی نداشته باشد. بیمه منزل شما تضمین می‌دهد که اگر به اموال شما خسارتی رسید،آن راجبران کند.آیا می‌دانید که بعضی شرکت‌های بیمه، سرمایه‌گذاری شما را در بازار سهام تضمین می‌کنند؟ آنها گارانتی می‌دهند که اگر شما دربازار سهام‌ سرمایه‌گذاری داشتید، مبلغ سرمایه شما در هر حال حفظ شود و نوسانات بازار از ارزش سرمایه شما کم نکند، اما چگونه؟
شاید بسیاری از شما درمورد mutual fund ‌ شنیده باشید. یک‌ mutual fund ‌ یک شرکت سرمایه‌گذاری بزرگ است که درآن ‌صدها نفر،پول خود را سرمایه‌گذاری کرده‌اند و این شرکت سرمایه‌گذاری توسط افراد متخصص اداره می‌شود. این شرکت‌ها با سرمایه‌هایی که از مردم جمع می‌کنند، اقدام به خرید سهام می‌کنند و بعد هر کدام از سرمایه‌گذاران،شریک سود وزیان این mutual fund ‌ می‌شود. تمام بانک‌های کانادا اقدام به عرضه mutual fund می‌کنند و اگر شما با یک بانکRRSP دارید به احتمال خیلی زیاد، بانک سرمایه شما را در  mutual fund‌سرمایه‌گذاری کرده است. مزیت اصلی mutual fund ‌ آنست که وقتی شما در یک  mutual fund ‌سرمایه‌گذاری می‌کنید، شما در معرض خطر کمتری قرار دارد. اگر شما 1000 دلار از واحدهای یک mutual fund ‌ را بخرید، mutual fund‌مربوطه سرمایه شما را در صدها شرکت بورسی پخش می‌کند و در نتیجه اگر قیمت سهام یکی ازاین شرکت‌های بورسی سقوط کند، فقط بخش کوچکی از سرمایه شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
اما شرکت‌های بیمه درکنار بانک‌ها می‌توانند به شما این صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا fundها را عرضه کنند، اما در عین حال، سرمایه شما را تضمین و گارانتی کنند. به حساب‌های سرمایه‌گذاری تضمینی که توسط شرکت‌های بیمه عرضه می‌شوند  Seg funds یا به اصطلاح تخصصی ‌GIFمی‌گویند.(بخوانید گیف)GIF  که مخففGuaranteed Investment Fund  است، عینا مانندmutual fund  است، اما گارانتی تضمین اصل سرمایه را با خود دارد، توجه داشته باشید که بانک‌ها نمی‌توانند سرمایه شما را تضمین کنند و شما هرگز در بانک خودتان راجع به سرمایه‌گذاری گارانتی شده GIF مطلبی نخواهید شنید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

GIF دو گارانتی اصلی به سرمایه‌گذارمی‌دهد، اول،گارانتی در پایان قرار داد است.GIF به شما اجازه می‌دهد که در بازار سهام سرمایه‌گذاری کنید و در سود آن شریک باشید(درست مانند یک mutual fund ‌) ولی تضمین می‌دهد که در پایان قرارداد، حتما اصل پول خود را دریافت کنید.حتی اگر به دلیل سرمایه‌گذاری بد و یا سقوط بازار سرمایه شما کم شده باشد.گارانتی دوم می‌گوید که اگر فردی پس از سرمایه‌گذاری خدای ناکرده به هر دلیلی از دنیا برود، سرمایه او و سود بازدهی او را بدون کم وکسر به خانواده او پرداخت کنند، حتی اگر سرمایه او به دلیل افت بازار، از مبلغ اولیه کمتر شده باشد. در هفته‌های بعد با شما عزیزان در این مورد بیشتر صحبت خواهم کرد. تجربیات من متعلق به شماست و شما می‌توانید جهت اطلاعات بیشتر با من تماس بگیرید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, February 7, 2018 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به