ترودو گفت که هیچ کشوری نمی‌تواند مشکلات جهانی را به تنهایی حل کند و ما باید با هم کار کنیم
ترجمه ایران استار - مقامات کانادایی از اقدامات دو کشور روسیه و عربستان سعودی در مذاکرات رودررو انتقاد کردند. نخست وزیر کانادا جاستین ترودو گفت که وی یک قدم از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهد کرد. او بعدازظهر روز شنبه در حاشیه اجلاس جی 20 در آرژانتین تأیید کرد که به طور مستقیم با "ولادمیر پوتین" و "محمد بن سلمان" صحبت کرده و نگرانی خود را در خصوص دستگیری خدمه کشتی‌های "اوکراینی" در اوایل هفته جاری توسط کشتی‌های روسی در دریای "آزو" به پوتین بیان کرد و خواستار آزادی ملوانان شد. "کریستیا فرلند" وزیر خارجه کانادا نیز در این هفته در اجلاس وزرای خارجه کشورهای "جی 7" تجاوز روسیه در اوکراین را محکوم کرد. او در پاسخ به این سوال که آیا او در مورد پیامدهای اقدامات بعدی روسیه نگران نیست، گفت: پوتین فرصت پاسخ دادن به این اقدام رهبران را نداشت.
ترودو در گفتگو با شاهزاده محمد بن سلمان شاهزاده عربستان سعودی، نیز گفت که عربستان باید پاسخ‌ بهتری در مورد قتل روزنامه‌نگار جمال خاشقجی بدهد. وی همچنین موضوع کارگران زندانی و فاجعه انسانی در یمن را نیز مطرح نمود. ترودو گفت: "این یک واقعیت است، کانادا همیشه به شدت و به وضوح برای حقوق بشر ایستاده است... گفت‌وگوی صادقانه و مکالمات مستقیم بهتر از صحبت نکردن است".

در طول سفر، تمام چشم‌ها به سمت شاهزاده عربستانی بود چون این اولین مسافرت بین‌المللی او بعد از به قتل رساندن جمال خاشقی در ماه اکتبر بوده است. اگر چه همه رهبران در حال بحث و گفتگو با یکدیگر بودند ولی ترودو جلسه رسمی با پوتین یا بن سلمان برگزار نکرد.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
در این میان پوتین و بن سلمان در یک ویدئو دیده می‌شوند که کاملا خودمانی با هم دست می‌دهند (های‌فایو). این ویدئو توسط بسیاری از خبرگزاری‌ها مرتبا بازنشر شده است.
نخست وزیر انگلستان "ترزا می" و نخست وزیر فرانسه "امانوئل ماكرون"‌ به شدت عربستان سعودی را محکوم کردند. دفتر نخست وزیر مِی به سلمان گفت که مسئولیت قتل جمال خاشقچی به عهده او می‌باشد. مکرون نیز با ولیعهد سعودی ملاقات مستقیم داشت و آنچه در ویدئو‌ها دیده می‌شد مواضع محکم دولت فرانسه در قبال قتل خاشقچی بود. کریستیا فرلند روز پنج‌شنبه اعلام کرد کانادا تحریم علیه 17 شهروند عربستان سعودی را اعمال می‌کند. دولت می‌گوید این افراد در رابطه با قتل جمال خاشقچی در کنسولگری سعودی در استانبول دست داشته‌اند.

در بیانیه این کمیته که در پایان نشست دو روزه در روز شنبه منتشر شد، ایالات متحده همچنین اصرار خود را نسبت به خروج از قرارداد آب و هوای‌ 2015 پاریس‌‌، مجددا تکرار کرد، در حالی که سایر کشورهای عضو "جی 20" پایبندی خود را به این توافقنامه غیرقابل برگشت اعلام کردند و خود را متعهد‌ به پیاده‌سازی کامل آن دانستند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در پایان ترودو گفت: "هیچ کشوری نمی‌تواند مشکلات جهانی را به تنهایی حل کند و ما باید با هم کار کنیم".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, December 5, 2018 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به