ترودو تشخیص داد که این سیاستمدار کهنه‌کار که قبلا وزیر مهاجرت کانادا نیز بوده است باید از پُستش خلع شود
جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، از جان مک‌کالم، سفیر کانادا در چین خواست که استعفا کند و سپس با استعفای وی موافقت کرد. در پی اظهارت مک‌کالم درباره دستگیری منگ وانژو مدیر مالی و دختر رئیس شرکت هوآوی چین در کانادا به درخواست آمریکا، ترودو تشخیص داد که این سیاستمدار کهنه‌کار که قبلا وزیر مهاجرت کانادا نیز بوده است باید از پُستش خلع شود. کالوم در ابتدا گفته بود که منگ یک پرونده خیلی قوی در اینباره دارد که در دادگاه عنوان خواهد نمود و بنظر او دادگاه به نفع منگ خواهد بود. با اعتراض برخی از سیاستمداران به این اظهارات و اینکه چین این اظهارات را نشانه دخالت سیاست کانادا در دستگیری منگ خوانده بود، مک‌کالم با عقب‌نشینی از اظهارات قبلی‌اش، آنرا "نسنجیده" خوانده بود و ابراز تاسف کرده بود که باعث "گمراهی" شده است. اما فردای همان روز، وی در سومین اظهار نظر در این مورد گفت که "برای کانادا خیلی خوب خواهد شد اگر آمریکا درخواست استرداد (منگ) را پیگیری نکند". تا پیش از سومین اظهار نظر مک‌کالم ترودو از وی حمایت کرده بود، اما پس از آن ترودو در بیانیه‌ای نوشته: " شب گذشته من از جان مک کالم، سفیر کشور در چین خواستم که استعفا دهد و سپس استعفای او را پذیرفتم".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

پس از این اتفاق آمریکا 23 مورد اتهام به شرکت هوآوی وارد ساخت، از جمله دورزدن تحریم‌های ایران، دزدی اقتصادی و فریبکاری. همزمان چند کشور غربی دیگر هم نسبت به اعتماد و اطمینان به محصولات هوآوی که اخیرا دومین شرکت بزرگ موبایل جهان شده است ابراز تردید کرده‌اند؛ به طوری که آلمان، آمریکا، کانادا، استرالیا و بریتانیا نسبت به نصب تجهیزات جاسوسی در محصولات این شرکت ابراز نگرانی کرده‌اند. در برابر این موضع‌گیری غرب، لیانگ هوآ، مدیرعامل شرکت هوآوی که اکنون در کنفرانس اقتصادی داووس در سوئیس به سر می‌برد گفته اگر آمریکا و بریتانیا به ستیزه‌جویی در برابر هووآی ادامه دهند این کشور ممکن است تصمیم به ترک آمریکا و بریتانیا بگیرد. هوآووی همه را رد کرده و گفته است که یک شرکت خصوصی است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, January 30, 2019 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به