بر خلاف سیستم هشدارهای اضطراری بی‌سیم در ایالات متحده، سیستم کانادا نیازمند لرزش، زنگ هشدار و علامت مخصوص برای اطلاع‌رسانی به کاربران در موارد اورژانسی ا
ترجمه ایران استار- سخنگوی کمیته روابط خارجی "سی‌آر‌تی‌سی" گفت: سیستم جدید هشدار عمومی برای دستگاه‌های موبایل که روز دوشنبه در‌ کبک‌ و انتاریو آزمایش شد هنوز با مشکلات زیادی روبروست. این سیستم قرار است برای مواقع اضطراری مانند گردبادها، سیل، هشدارهای امداد و یا تهدیدات تروریستی مورد استفاده قرار گیرد.
"پاتریسیا ولاادو" سخنگوی سی‌آر‌تی‌سی‌ گفت:" مشکلات پیش آمده در خصوص ارسال پیام هشدار، ارتباطی با خدمات‌دهندگان تلفن همراه ندارد و مشکلات به وجود آمده به خاطر وارد کردن کد اشتباه توسط شرکت "پلموریکس کرپگ‌" بوده و این موضوع باعث عدم ارسال پیام برای گروهی شده است".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
بسته به تنظیمات کاربران با دستگاه‌های تلفن همراه سازگار با سیستم‌ مانند تلفن‌های هوشمند که امکان اتصال به شبکه "ال‌تی‌ای" را داشتند باید صدایی شبیه به زنگ هشدار آمبولانس را به مدت 8‌ ثانیه‌ می‌شنیدند این پیغام در ساعت 9:55 بعد از ظهر به وقت محلی در کبک ارسال گردید. اما بسیاری از دستگاه‌ها پیغامی دریافت نکردند.
آزمایشی مشابه‌ در انتاریو راس ساعت 1:55 بعد از ظهر انجام شد که‌ برخی از کاربران تلفن همراه ‌این هشدار را دریافت کردند و عده‌ای منجمله من(مترجم متن) هیچ موردی را دریافت نکردند. این آزمایش در سر‌تا‌سر خاک کانادا بجز‌ "نانو‌وات‌" روز چهارشنبه انجام خواهد گرفت.
"تام بلانچت" سخنگوی وزارت امنیت عمومی کبک‌ گفت:"‌پلموریکس ‌به عنوان مسئول سیستم هشدار در خصوص‌ دستگاه‌های بی‌سیم، در حال تلاش که این مشکل را حل کند او اضافه کرد اساسا این نوع آزمایشات به منظور پیدا شدن مشکلات سیستم انجام می‌شود".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

به گفته بلانچت ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی این آزمایش را با‌ موفقیت انجام دادند. به طوری که در این مدت بعضی پیغام هشدار آب و هوایی‌ را نیز دریافت کردند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
بلانچت گفت فعلا معلوم نیست آیا بعد از حل مشکل این سیستم مجددا تست خواهد شد یا خیر‌ اما وی تاکید کرد که اگر قرار باشد که چنین اتفاقی بیفتد، مردم مطلع خواهند شد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
سیستم مشابهی در ایالات متحده آمریکا در حال استفاده است در اوایل سال جاری یک مرکز خدمات اضطراری در هاوایی به طور اشتباهی هشدار داده است که یک موشک بالستیک به سمت این جزایر شلیک شده است.
گزارش منتشر شده در ماه گذشته توسط کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده آمریکا 38 دقیقه پس از ارسال هشدار دروغین اعلام کرد این هشدار درست نبوده و به دلیل خطای انسانی بروز کرده است.
سی‌آر‌تی‌سی اعلام کرد کانادا تمام اقدامات لازم‌ برای جلوگیری از انتشار سیگنال‌های نادرست به دستگاه‌های تلفن همراه را انجام داده است.
بر خلاف سیستم هشدارهای اضطراری بی‌سیم در ایالات متحده، سیستم کانادا نیازمند لرزش، زنگ هشدار و علامت مخصوص برای اطلاع‌رسانی به کاربران در موارد اورژانسی است. هشدارهای اضطراری پیام‌های متنی نیستند، بلکه با استفاده از فناوری پخش سلولی ارسال می‌شود، بنابراین نمی‌توان آن را رد‌یابی کرد یعنی نمی‌توان گفت‌ چه کسی این هشدار را دریافت کرده یا دریافت نکرده است.
زمان‌های برنامه‌ریزی شده برای انجام این‌ تست‌ها در سایر نقاط کشور به شرح زیر می باشد. همه زمان‌ها‌ به وقت محلی هستند:
 
چهارشنبه
یوکان:1:30 صبح
مناطق شمال غربی: 1:55 بعد از‌ظهر
آلبرتا: 1:55 بعد از‌ظهر
بریتیش کلمبیا: 1:55 بعد از‌ظهر
ساسکاچوان: 1:55 بعد از‌ظهر
مانیتوبا: 1:55 بعد از ظهر
نیوفاندلند و لابرادور: 1:55 بعد از‌ظهر
نوا اسکوشیا: 1:55 بعد از‌ظهر
جزیره پرنس ادوارد: 1:55 بعد از‌ظهر
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

نیوبرانزویک: 6:55 بعد از‌ظهر

نتیجه این آزمایش‌ها بسیار ناامید کننده بود. طبق گزارشات واصله، مشکلات در روز چهارشنبه و غرب کشور به مراتب کمتر از شرق بوده ولی همچنان تعداد بسیار زیادی از تلقن‌ها هیچ پیامی یا اعلان خطری را پخش نکردند. کمیته‌ای درباره بررسی مشکلات و روند این سیستم در حال شکل‌گیری است.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, May 9, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به