روز چهارشنبه، بانک مرکزی کانادا اعلان کرد که نرخ بهره پایه را ثابت نگاه خواهد داشت
ترجمه ایران استار - "کریک مارش"‌ اولین‌بار در‌ سال گذشته متوجه شد که خلق و خوی بازار مسکن در "ونکوور" در حال تغییر است. مارش به عنوان یک سرمایه‌گذار املاک و مستغلات که خانه‌ها و آپارتمان‌ها را خریداری می‌کند و بعد از باز‌سازی آنها را به فروش می‌رساند به نقطه مهمی در بازار توجه کرد و به نتیجه بسیار جالبی رسید.
وی می‌گوید از آنجا که سه سال پیش کار خود را در زمینه فن‌آوری شروع کرد تا بتواند کار املاک و مستغلات را کنار بگذارد به این نتیجه رسیده که پشت میزنشینی او را می‌کُشد. مارش شش خانه و آپارتمان در استان "بریتیش کلمبیا" خریداری، بازسازی و فروخته است. او می‌گوید: "این کار مثل برنامه‌های تلویزیونی نیست که در آن شما 100000 دلار برنده می‌شوید؛ ولی در طول مدت کاری من توانسته بودم خریداران منازل باز‌سازی شده خود را پیدا کنم". با این حال او می‌گوید در حال حاضر همه چیز متوقف شده است در حالیکه قبلا در هنگام فروش ملک عده زیادی را می‌دیدید که مشتاقانه برای خرید هجوم می‌آوردند ولی هم اکنون خصوصا در مرکز شهر افراد علاقه‌مند برای خرید پیدا نمی‌کنید. مارش در تلاش است تا بتواند یک آپارتمان باز‌سازی شده در "نیو وست مینستر"، واقع در شرق ونکوور را به فروش برساند در عین حالی که این آپارتمان 2 ماه است که در بازار لیست شده ولی خریداری برای آن پیدا نشده است. قیمت درخواستی او برای این آپارتمان دو خوابه 569000 می‌باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
مارش معتقد است که پایه و اساس برای املاک و مستغلات ونکوور قوی است: بازار کار قوی محلی و ورود ساکنان جدید به منطقه نیاز به خرید خانه را بیشتر می‌کند ولی قوانین سخت‌تر برای گرفتن وام و افزایش نرخ بهره، گرفتن وام‌های بزرگ را برای متقاضیان دشوارتر کرده است.
تمایل مصرف‌کنندگان برای قرض گرفتن پول برای خرید خانه، اتومبیل، مبلمان، رفتن به رستوران‌ها، موتور اصلی اقتصادی کانادا برای بیش از یک دهه بوده است. وقتی کانادا درگیر رکود اقتصادی شد این خانه‌سازی بود که کشور را از رکود نجات داد. اما عامل این خروج از رکود با کمک خانه‌سازی چه بوده است؟ نرخ بهره پایین که در بیشتر دو دهه گذشته کاهش یافته بود. همین استفاده از نرخ بهره پایین، باعث شد تا کانادایی‌ها بتدریج بیشتر قرض کنند و بدهی بیشتری بالا بیاورند، تا جایی که هم اکنون ما 2.16 تریلیون دلار بدهی داریم که شامل کارت‌های اعتباری‌، وام مسکن و اعتبارنامه‌ها و... می‌باشد. این میزان بدهی به بیش از 80 درصد بالاتر از میزان بدهی‌ کانادایی‌ها در سال 2008 رسیده است. این میزان در حال حاضر بیش از ارزش کلی اقتصاد کانادا است بطوریکه حتی آمریکایی‌ها نیز در طول حباب مسکن خود چنین چیزی را تجربه نکرده بودند.
در حال حاضر نرخ‌ بهره در حال افزایش است بطوریکه هزینه‌های تحمیلی جدید حتی به خانوارهای بسیار محکم نیز فشار وارد می‌نماید. در سال 2018، بانک مرکزی کانادا سه بار نرخ بهره خود را افزایش و آن را به 1.75 درصد رساند. انتظار می‌رود در سال 2019 این نرخ دو یا سه بار دیگر افزایش یابد. برای اولین‌بار در قرن گذشته، خانوارهای کانادایی مجبور هستند که وام‌های جدید خود را با نرخ‌های بالاتر از زمانی که برای اولین‌بار امضا کرده‌اند، تمدید کنند. در همان حال، دولت فدرال به طور مداوم استانداردهای گرفتن وام مسکن را سخت‌تر کرده است. طبق قوانین وام‌دهندگان باید وام‌گیرندگان را از فیتلر "استرس تست" بگذرانند تا ببینند که آیا آنها توانایی برای بازپرداخت وام خود را خواهند داشت یا خیر. قوانین جدید وام مسکن تقریبا 20 درصد از قدرت خرید افراد را کمتر کرده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"استیو سارتسکی" مشاور املاک در ونکوور می‌گوید: "شاید این فقط یک لحظه باشد و بازار دوباره همانند گذشته شود، اما شاید این در نهایت طوفانی باشد که بازار مسکن را نابود می‌کند... من فکر می‌کنم ما شاهد اصلاحاتی هستیم که هر 10 سال یکبار اتفاق می‌افتد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
نرخ بهره پایه ثابت ماند
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

روز چهارشنبه، بانک مرکزی کانادا اعلان کرد که نرخ بهره پایه را ثابت نگاه خواهد داشت. این بانک دورنمای اقتصادی کانادا را نیز بعلت افت بازار املاک و نفت {و البته گاز}، "با کاهش" ارزیابی کرده است. در همین حال بانک مونترال بالافاصله پیش‌بینی رشد سهامش در بازار بورس تورنتو را نیز 1000 واحد کاهش داد. گفته می‌شود این اقدام بانک مونترال نگرش کلی این بانک به اقتصاد بازار املاک را نشان می‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, January 9, 2019 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به