کُردها مانع اشغال شهر اربیل توسط داعش شدند و در آن زمان جنگ تا 40 کیلومتری شهر ادامه داشت
ترجمه ایران استار -‌ یکی از سربازان ارشد ارتش کانادا می‌گوید: "‌ما دیگر به نیروهای کرد عراقی آموزش نظامی نمی‌دهیم‌". ژنرال "جان وانس" اشاره کرد فعلا در رابطه با نقش دولت کانادا و ستیزه‌جویان عراق سردرگمی‌هایی وجود دارد.
در ماه اکتبر گذشته، کانادا در حالی که جنگ میان پیشمر‌گان کرد عراقی و نیروهای ارتش دولتی عراق با‌لا گرفته بود‌ کمک‌های خود را به نیروهای کُرد قطع نمود. ژنرال ونس رئیس ستاد دفاعی کانادا در عراق روز پنج‌شنبه به خبرنگاران گفت: "کانادا در حال حاضر متعهد به آموزش نیروهای دولتی عراق است". ژنرال ونس روز پنج‌شنبه در بیرون از کنفرانس مؤسسه امور جهانی کانادا در اتاوا گفت: "آموزش به پیشمر‌گان زمانی متوقف شد که دیگر از نظر نظامی این کار‌ هیچ ارزشی برای مبارزه با داعش نداشت".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
یک نماینده دولت منطقه‌ای کردستان در واشنگتن می‌گوید که کردها در حال حاضر در مورد این موضع‌گیری دولت کانادا اظهار نظر نکرده‌اند. ژنرال ونس گفته است که کانادا ماموریت نظامی و مشاوره خود به نیروهای دولتی عراق به منظور اطمینان از امنیت شهر موصل را ادامه داده است. ژنرال ونس گفت: "موصل از سوی داعش در تابستان 2017 اشغال شده بود، در حاضر این شهر به دلیل وجود طرفداران آن امن نیست. آنها امکان فعالیت آزادانه را ندارند ولی مترصد فرصت هستند و ما عمیقا در حال تلاش‌ برای ایجاد شرایط بازگشت مردم به موصل هستیم".
برای نزدیک به سه سال، نیروهای ویژه کانادایی کمک‌های نظامی خود را در اختیار جنگجویان کُرد در شمال عراق قرار دادند. این کمک‌های ارزشمند باعث شد داعش در سال 2014 از عراق جارو شود‌ ولی این کمک‌ها باعث تقویت نیروهای پیشمرگ کرد عراقی نیز شد تا بتوانند به منظور استقلال کردستان در مقابل دولت مرکزی قد علم کنند و ادعای استقلال این قسمت از خاک عراق باعث تیره شدن روابط دولت مرکزی و این استان شد. در سال 2014 کُردها مانع اشغال شهر "اربیل" توسط داعش شدند و در آن زمان جنگ تا 40 کیلومتری شهر ادامه داشت. کُردها نقش مهمی در براندازی داعش و راندن آنها از عراق ایفا کردند. دیگر قدرت‌های غربی نیز در این میان دوره آموزشی و مشاوره استراتژیک به کُردها ارائه داده‌اند.
"استیفن سعیدمن" دانشمند علوم سیاسی دانشگاه کارلتون گفت: "ادامه آموزش نظامی کُرد‌ها توسط کانادا تقریبا غیر ممکن است. در طول زمان مبازه با داعش ما تمام قدرت خود را در پشتیبانی کُرد‌ها مصروف کردیم زیرا آنها در بهترین موقعیت مبارزه و بیشترین آمادگی قرار داشتند".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

پروفسور سعیدمن گفت: "اما اگر ما هم اکنون به این آموزش‌ها ادامه دهیم درواقع از یک جنبش جدایی‌طلب حمایت کرده‌ایم". او گفت بهترین راه برای ساختن یک عراق باثبات ‌و یک‌پارچه جلوگیری از بازگشت داعش، و کمک دولت عراق است. او اضافه کرد: "برای کانادا مهم است که آموزش‌های نظامی داده شده باعث ایجاد خشونت‌های فرقه‌ای نشود ". نیروهای نظامی جزئیات تعداد نیروی ویژه کانادا در عراق را فاش نمی‌کنند، اما تعداد آنها کمتر از 200 نفر است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, June 13, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به