"توماس لمیو" اقتصاددان و استاد اقتصاد دانشکده اقتصاد ونکوور، در دانشگاه بریتیش کلمبیا گفت: "بدون شک این شکاف بزرگ است.‌
ترجمه ایران استار -‌ واقعا حقوق یک مدیر عامل در مقایسه با افرادی که استخدام می‌کنند چقدر باید باشد؟
مطالعات دانشکده بازرگانی "هاروارد" در سال 2014 ‌نشان داد‌ که کارمندان معمولی بسیار کمتر از مدیران‌شان دستمزد گرفته‌اند. در دانمارک تخمین زده می‌شود که مدیران اجرایی 7/3 برابر درآمد متوسط کارکنان درآمد داشته‌اند این نسبت در کره جنوبی 41.7 برابر بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
در حقیقت، شکاف میان درآمد یک مدیر عامل و کارمند بسیار بیشتر‌ این ارقام است. تجزیه‌تحلیل گزارش مالی پنج سال گذشته 10 شرکت بزرگ کانادایی که توسط "هاف پست" کانادا انجام شده نشان می‌دهد دریافتی مدیران عامل، میانگین 227 برابر کارمندان متوسط این شرکت‌ها‌ بوده است. در کل مدیران ارشد به طور متوسط 106 برابر بیشتر از کارکنان شرکت دریافتی دارند.
بین سال‌های 2012 و 2016، شرکت راجرز با 148 درصد،‌ بزرگترین رشد حقوقی را در اختیار مدیر عامل شرکت قرار داده است‌. نسبت حقوق بین مدیر عامل و کارمندان متوسط در سال 2012  در این شرکت عدد 123 بوده و در سال 2016 این عدد به 305 افزایش پیدا کرده است. "جی گای لورنس" مدیر عامل راجرز در سال 2016، 24.6 میلیون دلار دریافتی داشت که این میزان بیش از دو برابر درآمد سال گذشته او بوده است.
شرکت "لابلاس" با 42 درصد افزایش دومین شرکتی است که به مدیر عامل خود خیلی بیشتر از کارمندانش اهمیت می‌دهد. نسبت حقوق مدیر عامل و کارمند در سال 2012‌ در این شرکت 201 بوده و این عدد در سال 2016 به 285 رسید است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

با این حال، تمام این شرکت‌ها در طول دوره، افزایش حقوق مدیران خود را نداشتند. حقوق مدیران عامل چهار شرکت از ده شرکت در این بازه زمانی 5 ساله کاهش پیدا کرده است‌ مانند "گروه جین کوتو"، شرکت "بل"، "اسکوشیا بنک" و "سان‌کور".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
شکاف پرداختی بین مدیر عامل شرکت بل و کارکنان متوسط آن از 151 برابر در سال 2012 به 121 برابر در سال 2016 کاهش یافته است. متوسط درآمد کارکنان آن در مقایسه با مدت مشابه 21.4 درصد افزایش پیدا کرده است.

"توماس لمیو" اقتصاددان و استاد اقتصاد دانشکده اقتصاد ونکوور، در دانشگاه بریتیش کلمبیا گفت: "بدون شک این شکاف بزرگ است.‌ البته اینکه به مدیران عامل بیشتر از کارگران پرداخت می‌شود تعجب آور نیست‌ ولی پازل واقعی این است که چرا در بیش از 30 سال گذشته این اختلاف تا این میزان رشد کرده است".

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
نابرابری درآمد امروز چیزی بدتر قرون وسطی است. طبق اطلاعات جمع‌آوری شده توسط انجمن جهانی اقتصاد، در سال 2010، 10 درصد جمعیت اروپا، 64 درصد ثروت آنرا به خود اختصاص دادند که به میزان قابل توجهی بیشتر از قرن 15 ام بود که 10 درصد جمعیت، 50 درصد ثروت اروپا  را در اختیار داشتند. لمیو می‌گوید که نابرابری درآمد در کانادا کمتر از ایالات متحده و بریتانیا است، اما بیشتر از ژاپن و کشورهای اروپایی‌ است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

نظرسنجی دانشگاه "هاروارد "نشان داد که در سطح جهانی اعتقاد متقابل وجود دارد که شکاف پرداختی بین مدیران و کارگران باید کاهش یابد. این مطالعه بیش از 55،000 نفر در 26 کشور توسعه یافته مورد بررسی قرار گرفت و 83 درصد موافقت کردند که تفاوت درآمد بین مدیران و کارکنان متوسط در کشورشان بسیار زیاد است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, March 14, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به