چندین سال است که کانادا می‌گوید ما نباید تجربه تلخ ایالات متحده را تکرار کنیم
ترجمه ایران استار - با افزایش قیمت خانه در برخی از شهرهای کانادا، فشار بر خریداران خانه برای ورود به بازار افزایش یافته است. برای افراد خانه‌دار و افراد جویای خانه داشتن یک سقف نشان‌دهنده همه چیز یک موفقیت در زندگی است‌. هم اکنون ‌‌با وجود اینکه قیمت مسکن در محدوده مقرون به صرفه‌تری در تورنتو، ونکوور و شهرهای بزرگ قرار گرفته است ولی با توجه به قوانین جدید، گرفتن وام برخی از خریداران اصلا ساده نیست بطوری که آنها به دنبال راه‌های میانبر هستند.

یک نظرسنجی که در سال 2017 توسط آژانس اعتباری "اکوی‌فکس" انجام شده نشان‌ می د‌هد که 13% از کانادایی‌ها معتقدند که کمی دروغ گفتن برای گرفتن وام اشکالی ندارد‌. تقریبا 16% اعتقاد داشتند تقلب در گرفتن وام مسکن یک جرم به حساب می‌آید. در مجموع، بسیاری از مردم برای گرفتن وام به دروغگویی روی می‌آورند.‌ به گفته اکوی‌فکس‌ در سال 2013 تا 2016، 52% به میزان وام‌های مشکوک افزوده است. اکثریت قریب به اتفاق این افزایش در استان‌هایی با بازارهای داغ مسکن مانند انتاریو، با 66 و بریتیش کلمبیا با 12 درصد بوده است.

برای پی بردن به ابعاد این قضیه محققان وام و مسکن کانادا درآمد‌های گزارش شده برای گرفتن وام مسکن را با درآمد گزارش شده به اداره مالیات کانادا مقایسه کردند و دریافتند که درآمدهای اعلام شده برای گرفتن وام مسکن به طور سیستماتیکی بالاتر از درآمد گزارش شده به اداره مالیات است. محققان دریافته‌اند که افزایش قیمت خانه‌ها به صورت مستقیم به‌ افزایش میزان بروز تخلفات ارتباط دارد‌. آنها هم چنین ارتباط بین این نوع تقلب و میزان سود بالاتر وام مسکن را پیدا کردند. این نوع تقلبات وام برای اقتصاد کشور خطرناک است، به ویژه در دوران کنونی که اقتصاد کانادا وابسته به رونق مسکن در دراز مدت است. اگر عاملی باعث کند شدن روند اقتصادی گردد، بسیاری از خانوارها امکان پرداخت وام مسکن را نخواهند داشت، بانک‌ها ضرر خواهند کرد و پرداخت وام به شدت کاهش خواهد یافت، دیگر کسی خانه نخواهد خرید و این یعنی همه چیز فرو خواهد ریخت‌. این همان اتفاقی‌ست که در سال 2008 برای مسکن آمریکا افتاد.
خوب، در حال حاضر سازمان وام و مسکن کانادا "سی‌ام‌اچ‌سی" می‌خواهد کاری در این مورد انجام دهد. براساس اسناد به دست آمده ازخبر‌گزاری "‌رویترز" سازمان وام و مسکن کانادا از اداره مالیات خواسته است تا نقش مستقیم و پر‌رنگ‌تری در تأیید درآمد افراد داشته باشد. رویترز خاطر نشان کرد بر خلاف ایالات متحده و انگلستان، اداره مالیات کانادا درآمد متقاضیان وام مسکن را تایید نمی‌کند حتی اگر متقاضیان با این موضوع موافق باشند. اداره مالیات به خبرگزاری گفت:‌ ممکن است الان زمان خوبی برای دخالت اداره مالیات برای تایید گفته‌های وام‌گیرندگان باشد. اگر سازمان‌های دولتی به میان بیایند، دروغ گفتن در خصوص وام کمی دشوارتر می‌شود، که امری خوب محسوب می‌شود.

چندین سال است که کانادا می‌گوید ما نباید تجربه تلخ ایالات متحده را تکرار کنیم. در پی سقوط مسکن در آمریکا وام‌دهندگان آمریکایی استاندارد‌های خود را برای پرداخت وام سختگیرانه‌تر کردند‌. در کانادا، در طول آن سال‌ها، با عدم پرداخت ریسکی‌ترین وام‌ها، جلوی انفجار در این سوی مرز‌ها را گرفتیم. جای تعجب ندارد که بانک بین‌المللی برای بار دیگر کانادا را برای عنوان بهترین کنترل‌کننده بحران بانکی نامزد کرده است؛ بعلاوه جای تعجب ندارد که سازمان وام و مسکن کانادا می‌خواهد بررسی بیشتری در این خصوص انجام دهد.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, July 26, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به