"ماریس درته" سخنگوی اداره بهداشت کانادا گفت‌: "داروخانه‌ها تعهد بیشتری در گزارش دادن سرقت‌های انجام گرفته از خود نشان می‌دهند
ترجمه ایران استار - بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های اداره سلامت کانادا، هر ساله بیش از نیم میلیون قلم دارو از داروخانه‌ها به سرقت می‌رود، در حالی که اکثریت این داروهای بسیار اعتیاد‌آور و مخدر هستند، و معمولا همه آنها از خیابان‌های شهر سر در می‌آورند! در این تحلیل آمده که در 9 ماه اول سال 2017، 1.8 میلیون "دوز" داروی مخدرِ استاندارد گم شده است! در طول مدت 5 سال، 9 میلیون "دوز" دارو دزدیده یا گم شده است، از جمله این مواد: داروهای ضد افسردگی و بسیار اعتیادآوری مانند "اکسیدیدون"، "هیدرومورفون" و "کدئین" بوده‌اند. برای گم شدن یک سوم این داروها هیچ توضیح قانع‌کننده‌ای وجود ندارد‌! برخی از داروهای گم شده در بازار سیاه پیدا می‌شوند، جایی که تقاضای بالای افراد معتاد به این مواد وجود دارد و داروها بدون نسخه قابل خرید نیستند.
مقامات می‌گویند تقریبا به‌طور متوسط بیش از 500،000 قرص هر ساله به سرقت رفته است. بر اساس گزارش کمیسر "کریس آگر" از اداره مبارزه با مواد مخدر پلیس استان انتاریو  یک شکل قابل استفاده از اکسیدیدون می‌تواند بین 40 تا 80 دلار در خیابان ارزش داشته باشد. این قیمت معمولا در خارج از شهرهای بزرگ بالاتر می‌رود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
آگر گفت: "یک دوز پنت‌فنتانیل که می‌تواند به دوزهای کوچکتر تقسیم شود، ممکن است 250 دلار در مرکز شهر تورنتو قیمت داشته باشد ولی همین دوز در شهر سارنیا 400 دلار قیمت دارد". او افزود: "اوپیوئید‌ها مانند پول در خیابان به راحتی رد و بدل می‌شوند و این روند رو به افزایش است". داروخانه‌ها در انتاریو بیشترین میزان گم شدن دارو را داشته‌اند، البته این آمار در سال‌های اخیر بیشتر شده است. "فادی فارِس" صاحب 2 داروخانه که مورد سرقت قرار گرفته‌اند گفت: "یکی از مواردی که داروسازان تقریبا روزانه با آن برخورد می‌کنند سرقت دارو در ساعات کاری و خصوصا بعد از تعطیلی داروخانه‌هاست. اگر سارق اسلحه داشته باشد و بگوید من به این دارو‌ها نیاز دارم خوب ما داروها را بدون بحث در اختیار آنها می‌گذاریم چون بحث جانی به میان می‌آید".
بر اساس گزارش سالیانه اداره بهداشت کانادا این اداره از سال 2015 بازرسی از داروخانه‌ها را آغاز کرد تا اطمینان حاصل کند که گزارشات مربوط به سرقت دارو‌ها به درستی انجام می‌گیرد. بر اساس این گزارش مشکلات مربوط به امنیت داروخانه‌ها شایع‌ترین موردی ‌است که توسط بازرسان در سال‌های 2016-2017 گزارش شده است.
در این گزارش آمده است: "بیشتر موارد دزدی‌ها جزئی است ولی بازرسان دریافتند که بعضی از داروهای ذکر شده در مکان‌هایی نگهداری می‌شوند که امکان دسترسی راحت‌تری برای سارقین به وجود می‌آورند".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"ماریس درته" سخنگوی اداره بهداشت کانادا گفت‌: "داروخانه‌ها تعهد بیشتری در گزارش دادن سرقت‌های انجام گرفته از خود نشان می‌دهند، هر بار که داروهای کنترل شده از یک داروخانه، بیمارستان، شرکت حمل و نقل یا سایر موسسات ذیربط گم می‌شوند، جزئیات مربوط به این سرقت باید طی 10 روز به اداره بهداشت کانادا گزارش شود".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
با توجه به این گزارش از قول اداره بهداشت کانادا، از تاریخ 1 ژانویه 2012‌ تا تاریخ 30 سپتامبر 2017 در سرتاسر کانادا 142420 فقره سرقت از داروخانه‌ها صورت گرفته است. موارد سرقت شامل کپسول، قرص، ‌بسته و دیگر حالت‌های بسته‌بندی دارو می‌گردد. البته این گزارشات 93 درصد کل موارد را شامل می‌شود موارد باقی مانده شامل موارد اعلام نشده و یا نسخه‌های جعلی برای گرفتن دارو می‌باشند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, July 4, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به