راب وایلدبر" رئیس "مارتینرا اینترنشنال اینک" انجمن قطعه‌سازان کانادا گفت: "با این تصمیم جی‌ام کارخانه‌های تامین قطعات نیز بسته خواهد شد...
ترجمه ایران استار -‌ صدها کارگر روز دوشنبه بعد از شنیدن خبر تعطیلی کارخانه" جی‌ام" در "اشاوا" محل کار خود را ترک کردند. نخست وزیر "جاستین ترودو" نیز نارضایتی عمیق خود را از این موضوع ابراز داشت. این حرکت جی‌ام دولت و کارکنان را غافلگیر نمود.
این کارخانه از سال 1953 در"اشاوا" کار می‌کند و مدل‌هایی از "پونتیاک"، "شورولت" و "بیوک" را تاکنون در این کارخانجات ساخته است. در حال حاضر، این کارخانه "کادیلاک ایکس‌تی‌اس"، "شورولت ایمپالا" را تولید، و کارهای نهایی وانت‌های "شورولت سیلورادو" و "جی‌ام‌سی سیرا" را نیز در این مکان‌ها به انجام می‌رساند. در کل جی‌ام محصولات زیر را دیگر تولید نخواهد کرد: بیوک لاکروس، کادیلاک سی‌تی6، کادیلاک اکس‌تی‌اس، شورولت کروز، شورولت ایمپالا، شورولت ولت.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
جنرال موتورز گفت: "بسته شدن این کارخانجات به صورت مستقیم بر روی 2973 نفر از کارگران خط مونتاژ تاثیر خواهد گذاشت و به صورت غیر مستقیم 8150 نفر از صنایع وابسته را نیز در بر خواهد گرفت. در سال 2015، جنرال موتورز خط "کامارو" را به یک کارخانه در میشیگان منتقل کرد، و تاثیر آن حذف 1000 شغل در کارخانه اشاوا بود.
در مجموع 5 مجموعه بسته می‌شود یکی در کانادا که شامل واحدهایی در سه مکان: اشاوا، سنت‌کاترینز، اینگرسول خواهد بود؛ و 4 مجموعه نیز در آمریکا. در مجموع جی‌ام 15 درصد کارگرانش (14000 نفر) را اخراج می‌کند و بدین ترتیب 6 بیلیون دلار در سال از هزینه‌هایش خواهد کاست.
 
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دولت کانادا و انتاریو:
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
ترامپ و ترودو در مورد اجرای مالیات سنگین روی کمپانی به گفتگوی تلفنی پرداختند. با توجه به اینکه جی‌ام با این حرکت سالیانه 6 بیلیون دلار از مخارجش می‌کاهد، بنظر می‌رسد افزایش مالیات‌ها جلوی جی‌ام را نخواهد گرفت؛ در پی درز ماهیت این گفتگو، سهام جی‌ام دچار افت شدیدی شد. کانادا اعلام کرد‌ که کمک‌هایی را به افرادی که بی‌کار می‌شوند اختصاص خواهد داد. در واقع پیشتر این طرح دولت برای کمک به کارگرانی بود که در اثر جمع شدن یکی از خط‌های کم‌بازده قرار بود صورت گیرد و در حال حاضر با این تصمیم به کلیه کارکنان تعمیم پیدا می‌کند. 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
ترودو گفت: "من با "مری بارا "مدیر اجرایی‌ جی‌ام صحبت کردم تا ناامیدی عمیق خود را با او در میان گذارم". مقامات دولت کانادا برای متقاعد کردن جی‌ام برای باز نگه داشتن کارخانه در تلاش هستند.
"داگ فورد" نخست‌وزیر محافظه‌کار انتاریو نیز گفت: "دولت برای باز نگه داشتن این کارخانه کاری نمی‌تواند انجام دهد".
در‌‌ رکود اقتصادی سال 2009 انتاریو برای کمک مالی به جی‌ام به آمریکا پیوست و میلیارد‌ها دلار به حساب این شرکت واریز نمود و آنرا از ورشکستگی نجات داد. این کمک به این صورت بود که آنها باید 16% تولیدات خود در آمریکای شمالی را در کانادا انجام دهند. این توافق‌نامه در سال 2016 لغو شد. توافقنامه جدید نفتا-2 فرصت زیادی برای افزایش تولیدات بدون مالیات برای کارخانه‌های موجود در کانادا فراهم می‌کند
 
اتحادیه، کارگران و کارمندان
کارگران پس از خروج از سرکارهایشان در اعتراض به این تعطیلی کارخانجات که در انتهای سال 2019 به تحقق خواهد پیوست، به سرکارهایشان بازگشتند. "جری دیاس" رئیس اتحادیه "یونی‌فور" رهبر اتحادیه نیز قبل از مذاکره با ترودو پُشت درهای بسته گفت: "ما دست از مبارزه بر‌نخواهیم داشت." یونی‌فور‌ اتحادیه کارگران خودرو سازی کانادا، نماینده بیش از 250000 نفر از کارگران خودروسازی در کانادا می‌باشد.
راب وایلدبر" رئیس "مارتینرا اینترنشنال اینک" انجمن قطعه‌سازان کانادا گفت: "با این تصمیم جی‌ام کارخانه‌های تامین قطعات نیز بسته خواهد شد... سایر شرکت‌های زنجیره تامین قطعات جی‌ام مانند "مگنا" و "‌لینامار" نیز زمان‌هایی را برای بستن در نظر گرفته‌اند". جی‌ام 3 بیلیون دلار قطعه (5 درصد) خود را از کانادا تامین می‌نماید.
 
آمار و ارقام
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

فروش جی‌ام‌ پارسال  17.2درصد کاهش داشته ولی در کانادا فروش آن 13.6 درصد افزایش داشته است. پس از تعطیلی جی‌ام، اوشاوا سالیانه 300 میلیون دلار از دست خواهد داد، علاوه بر 2900 کارگر و کارمند، حدود 15000 نفر دیگر نیز در رابطه با جی‌ام کار می‌کردند که بیکار خواهند شد و این اتفاق اقتصاد انتاریو را حدود 0.4% و اقتصاد کانادا را 0.15 % به زیر می‌کشد. تولید ماشین در کانادا 140 هزار کارمند و کارگر دارد و تولید قطعات برای کل تولیدات خودروها 650  هزار کارمند و کارگر دیگر را در استخدام دارد
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, November 28, 2018 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به