در طی سه دهه گذشته، اتوبوس‌های مدرسه اگر با کمر بند ایمنی تجهیز می‌شدند می‌توانستند از آسیب دیدن و یا مرگ‌ هزاران کودک در سراسر کانادا و ایالات متحده جلوگیری کنند
ترجمه ایران استار - تحقیقاتی که توسط "سی‌بی‌سی" انجام شده نشان می‌دهد در طی سه دهه گذشته، اتوبوس‌های مدرسه اگر با کمر بند ایمنی تجهیز می‌شدند می‌توانستند از آسیب دیدن و یا مرگ‌ هزاران کودک در سراسر کانادا و ایالات متحده جلوگیری کنند.
با این حال، برای بیش از 35 سال است که سیستم حمل و نقل کانادا بر علیه استفاده از کمربند ایمنی در اتوبوس‌های مدرسه شعار داده است، که این واکنش عمدتا بر اساس مطالعات سال 1984 است که نشان می‌دهد بستن کمر بند برای بچه‌های داخل اتوبوس مدارس نه تنها مفید نیست، بلکه ممکن است باعث آسیب نیز شود .
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
در حال حاضر تحقیقات "فور مانس فیفس استیت" نشان می‌دهد مطالعه قبلی دارای مشکلات جدی بوده و نشان می‌دهد که مقامات دولتی برای سال‌ها می‌دانستند که کمربندهای ایمنی باعث کاهش جراحات و نجات‌ جان بچه‌ها در اتوبوس‌های مدرسه می‌شود، ولی این اطلاعات را از عموم مردم پنهان نگه‌ داشته‌اند.
پس از اعلام نتایج این تحقیقات، رئیس کمیته حمل و نقل کانادا در مورد تحقیقات بطور عجیبی گفته است: "کمربند ایمنی یک گام خوب برای بهبود ایمنی اتوبوس‌های مدرسه است".
برای "کینن کلارک" دانش‌آموزی که 10 سال پیش در یک تصادف اتوبوس مرگبار روستایی در آلبرتا جان سالم به در برد‌، نیاز به کمربند ایمنی به نظر کاملا واضح می‌رسد. کلارک 14 ساله بود که در یک صبح مه‌آلود ماه آوریل سال 2008 در اثر برخورد یک‌ کامیون شن با اتوبوس مدرسه‌اش به همراه 2 دانش‌آموز دیگر به بیرون پرتاب شد. او پس از افتادن در کنار تایر عقب کامیون سنگین، دچار ضربه مغزی، آسیب کلیوی و طحال شد. کلارک می‌گوید: "‌اگر اتوبوس کمر‌بند داشت قطعا من به بیرون پرتاب نمی‌شدم و شاید حتی دوستم  جنی نوبل نیز زنده می‌ماند. او می‌گوید تمام صدماتی که به من وارد شده پس از بیرون افتادن از اتوبوس بوده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

بر اساس آمار فدرال از سال 1984‌، 23 اتوبوس در کانادا و 269 اتوبوس در آمریکا اتفاق افتاده است، و 10480 مورد جراحت در کانادا و بیش از  180000 مورد جراحت نیز در آمریکا گزارش شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
"سوزان تیلکو" از فور مانس فیفس استیت گفت: "در حالی که بستن کمربند ایمنی از آسیب و مرگ و میر به صورت کامل جلوگیری نمی‌کند، ولی می‌تواند بچه‌ها را از بیرون افتادن‌ از اتوبوس حفظ کند و استفاده از کمر‌بند گام اولیه خوبی است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
"مارک گرونو" وزیر حمل و نقل درخواست چندین مصاحبه را تا بحال رد کرده است.
هزینه مجهز کردن اتوبوس‌ها به کمربند بالغ بر میلیون‌ها دلار می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, October 17, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به