در پایان این مطلب شما می‌توانید چک کنید که آیا ایمیل شما قبلا مورد هک قرار گرفته است یا خیر
ترجمه ایران استار - فکر می‌کردید پول فرستادن با ایمیل کاملا امن است؟ خوب اشتباه می‌کردید! هر روز در کانادا بیش از یک میلیون دفعه و در سال 132 بیلیون دلار به کمک ایمیل از یک حساب به حساب دیگری منتقل می‌شود اما برعکس آنچه تبلیغ شده بود یا تصور می‌شود، این سیستم در مقابل مفقود شدن پول کاملا امن نیست؛ در سال 2018 حداقل 163 مورد کلاهبرداری در این زمینه گزارش شده است.
وقتی "آن هوور" ساکن پیتربورو انتاریو مبلغ  1734 دلار را با ایمیل و از طریق رویال بانک به حساب دوستش "فران فیرنلی" فرستاد، این تراکنش توسط شخصی رهگیری و سپس کل پول به حساب آن شخص در بانک دیگری منتقل گشت. هوور می‌گوید: "من همیشه با ایمیل پول می‌فرستم و همیشه فکر می‌کردم این روش امن است".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
هوور پس از بازگشت از سفر مکزیک، پولی را که از دوستش فیرنلی قرض کرده بود با ایمیل پرداخت اما وقتی فیرنلی به ایمیلش مراجعه کرد و سعی نمود تا آنرا به حساب خودش واریز کند با این پیام مواجه شد: "این پول قبلا دریافت شده است". وقتی آنها به بانک مراجعه کردند، بانک نام، ایمیل و حساب بانکی دریافت کننده پول که در واقع هکر بوده است، را اختیار آنها گذاشتند. بانک به آنها گفت که اشکال از حساب کاربری ایمیل فیرنلی بوده است.
سوال این تراکنش این بود: "من به چه کسی در گروه بیتل بیشتر علاقه دارم؟" و بدین ترتیب هکر فقط چهار گزینه برای حدس زدن داشت: جان، پاول، جورج یا رینگو؛ و در سیستم رویال بانک شما می‌توانید چهار بار پاسخ رمز امنیتی تراکنش را حدس بزنید بدون آنکه این تراکنش قفل شود!
اما بررسی گروه امنیت داخلی رویال بانک ادعا می‌کند که حساب کاربری ایمیل فیرنلی (گیرنده پول) هک شده بود، به همین دلیل هک‌کننده با دیدن ایمیل و حدس زدن رمز امنیتی تراکنش، آنرا به حساب خودش در یک بانک دیگر منتقل کرده است. "کلادیا پوپا"، یک متخصص امنیت اینترنتی توضیح داد که در این نوع انتقال، پرسیدن یک سوال سخت و نیز معرفی یک رمز امنیتی بسیار مشکل برای آن سوال از طرف فرستنده پول، بسیار ضروری است؛ وی گفت: "مهم اینست که رمز امنیتی این تراکنش قابل حدس زدن توسط کسی نباشد... انتقال پول از طریق ایمیل بسیار راحت شده، اما متاسفانه با این راحتی خطر امنیتی هم بوجود می‌آید".

بانک و پلیس

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

رویال بانک، فقط نصف پول را به حساب هوور برگرداند و بدین ترتیب هوور که ناراحت شده بود به پلیس پیتربورو مراجعه کرد و با این پاسخ روبرو شد که: رسیدگی به جرایم آنلاین بسیار پیچیده و سخت است که شاید سالیان سال طول بکشد و حتی می‌تواند بی‌نتیجه باشد. هوور معتقد است که ادعای رویال بانک در نوشتن این جمله در وب‌سایتش که مشتریان کاملا امن هستند و در صورت بروز مشکلی پولشان را کاملا پس می‌گیرند نیز نادرست است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اما رویال بانک در اطلاعیه‌ای نوشت که در متن انجام تراکنش آمده است که مشتریان بایستی سوال سخت و رمز امنیتی مشکلی را در نظر بگیرند طوری که کسی به راحتی نتواند آن را حدس بزند. همین جمله نیز روی وب‌سایت شرکت انتقال پول "اینترک" نیز نوشته شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
در طی اتفاقی دیگر دکتر "سیلویا ویث" که در "ساسکاچوان" زندگی می‌کند نیز 7000 دلارش را در انتقال پول به پسرش در جون سال 2017 از دست داد. در این اتفاق نیز رویال بانک مشکل را در ضعف سوال و ساده بودن رمز امنیتی اعلان کرده بود.

ایمیل من هک شده؟
آری، شما می‌توانید چک کنید که آیا ایمیل شما قبلا مورد هک قرار گرفته است یا خیر. همین‌جا اضافه کنیم که به ایمیل‌ و حساب بانکی خود عبور دو مرحله‌ای (مانند رمز عبور و تکست به تلفن، یا رمز عبور و سریالی از اعداد، یا رمز عبور و سوال ثانویه) را حتما اضافه کنید. اکنون به سایت زیر بروید و ایمیل‌تان را وارد کنید، اگر صفحه سبز شد که راحت باشید و اگر قرمز شد بدانید که ایمیل شما قبلا هک شده است:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

https://haveibeenpwned.com/
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, May 15, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به