خوشبختانه گزارش صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که سیاست دولت می‌تواند در جداسازی بازارهای مسکن از روند جهانی موثر باشد
ترجمه ایران استار - اکثر کارشناسان املاک به شما می‌گویند که بازار مسکن ‌محلی هستند. اصولا هر بازار مسکنی باید واقعیت‌های جامعه خودش را نشان دهد و قیمت‌ها اغلب نشان‌دهنده میزان درآمد مردم و قدرت دریافت وام توسط آنها می‌باشد.
اما اگر این سیستم از بین برود بازار مسکن شروع به رفتاری مشابه بازار سهام می‌کند و دیگر قیمت‌ها بازتاب واقعیت اقتصادی جامعه نخواهد بود و بدین ترتیب در واقع نشان‌دهنده افت و خیز‌های مالی طبقه سرمایه‌گذار جهانی می‌شود.‌
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
بر اساس گزارش جدید صندوق بین‌المللی پول روند قیمت افزایش قیمت خانه از لندن و توکیو تا سیدنی و تورنتو با عوامل جهانی همگام سازی می‌شوند. در این گزارش آمده عامل جهانی اکنون بیش از یک سوم از سهم قیمت مسکن در اقتصادهای پیشرفته را تشکیل می‌دهد و در نتیجه  بازار مسکن در بعضی از کشورها نسبت به نوسانات جهانی حساس‌تر شده‌اند.
این همان چیزی است که بسیاری از ما در کانادا تجربه کرده‌ایم: هجوم سرمایه‌گذاران خارجی به تورنتو و ونکوور و در حال حاضر به مونترال، باعث افزایش قیمت نوجومی در منازل مسکونی گردیده است.
این موضوع توضیح می‌دهد که چگونه قیمت خانه‌های تورنتو بین سال های 2011 تا 2017 دو برابر شده در صورتی که افزایش درآمد خانوار یک رقمی بوده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در حال حاضر آنچه که در اقتصاد محلی اتفاق می‌افتد، دیگر نمی‌تواند در قیمت مسکن منعکس شود و این یعنی یک مشکل واقعی زیرا بر خلاف دارایی‌های دیگر مانند سهام و اوراق قرضه، مسکن یک ضرورت اساسی زندگی است. جدا کردن هزینه‌های زندگی از واقعیت‌های اقتصادی محلی می‌تواند مانع بزرگی برای کیفیت زندگی خانوارها شود. این موضوع رشد اقتصادی کانادا را کند می‌کند و خانواده‌ها در وضعیت مالی سخت‌تری قرار می‌دهد در عین حال خارجی‌ها با پمپاژ پول به بازار مسکن، قیمت‌ها را افرایش می‌دهند و وضعیت اقتصادی را برای مردم عادی سخت‌تر و سخت‌تر می‌کنند. رکود اقتصادی در آسیا جریان نقدی در بازار مسکن‌ کانادا را کاهش داده و موجب رکود اقتصادی در کانادا می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
گزارش صندوق بین‌المللی پول می‌گوید: "سیاستمداران نمی‌توانند شوک‌های اقتصادی در سایر نقاط جهان را بر روی بازارهای داخلی نادیده بگیرند."
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
صندوق بین‌المللی پول می‌گوید قبل از اینکه تمام تقصیر‌ها را به گردن سرمایه‌گزاران چینی بیاندازید باید عوامل دیگری را نیز در نظر بگیرید:
1- نرخ بهره هماهنگ در سطح جهانی: ‌صندوق بین‌المللی پول می‌گوید: "بانک‌های مرکزی در جهان برای مدت زمان طولانی نرخ‌های بهره پایه را پایین نگه داشته‌اند و همین امر موجب شده است که وام‌های ارزان قیمت، بدهی افراد را زیاد کند و این موضوع ‌باعث افزایش قیمت‌ها شده است."
2- هماهنگی با اقتصاد جهانی: صندوق بین‌المللی پول خاطر نشان کرد در سال 2017 ‌رشد اقتصادی در 120 کشور افزایش یافته است که سه چهارم تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می‌دهد از سال 2010 این میزان بیشترین نرخ افزایش بوده است.
3- پول شرکت‌های بزرگ به سمت بازار مسکن رفته: صندوق بین‌المللی پول گفت: " شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی سرمایه خود را به سمت بازار مسکن شهر‌های بزرگ مانند آمستردام، سیدنی و ونکوور روانه کرده‌اند و همین امر باعث افزایش قیمت مسکن شده است‌".
 
خوشبختانه گزارش صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که سیاست دولت می‌تواند در جداسازی بازارهای مسکن از روند جهانی موثر باشد. صندوق بین المللی پول گفت: "اقدامات دولت برای خنثی کردن بازار داغ مسکن مانند افزایش مالیات بر دارایی‌ها و تملک‌نامه‌ها و محدود کردن میزان وام در مقایسه با ارزش خانه، همچنان موثر هستند."
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

این دقیقا همان چیزی است که دولت در کانادا انجام داده‌ است. هر دو استان بریتیش کلمبیا و انتاریو، مالیات‌های خریداران خارجی را در بازارهای املاک افرایش داده‌اند و با اعمال استرس تست در مورد وام های مسکن قدرت خرید خریداران خانه را حدود 20 درصد کاهش داده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, April 18, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به