پس از خروج شجری‌زاده، وی به طور غیابی در دادگاه ایران محاکمه و به دو سال حبس تعزیری و 18 سال حبس تعلیقی محکوم شده است
ترجمه ایران استار- "‌اروین کاتلر"‌، وزیر دادگستری سابق می‌گوید: "نقض حقوق بشر، شکنجه و اعدام منتقدان در ایران باعث شده عربستان دست به کشتن روزنامه‌نگار منتقد، جمال خاشقچی بزند". کاتلر ‌که در حال حاضر رئیس مرکز حقوق بشر "رائول والنبرگ" و مسئول حقوق بشر کانادا درباره ایران است، روز دوشنبه به تعدادی از نمایندگان مجلس پیوست و گزارشی را منتشر کرد که در آن نام 19 نفر از مقامات ایرانی که به انجام اعمال وحشتناک محکوم شده بودند، آمده است.
کاتلر و نمایندگان مجلس از دولت ترودو خواستند تا معماران اصلی سرکوب در ایران را طبق قانون "مگنیت‌اسکای" کانادا (عدالت برای افراد خارجی فاسد) اعمال کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
کاتلر گفت: "یکی از مشکلات ما این است که جامعه بین‌المللی در‌ خصوص نقض حقوق مدافعان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران سخن نمی‌گوید؛ همین سکوت آنها باعث شکل‌گیری جریان خاشقچی شده است".
کاتلر ادامه داد: "من می‌خواهم بگویم که مقامات ایرانی که اعمال غیر انسانی آنها در این گزارش مستند شده، قتل‌هایی مانند خاشقچی را بی‌رحمانه، گسترده و مداوم در ایران ادامه می‌دهند {و به این علت باعث قتل خاشقجی نیز شده‌اند}؛ استفاده از قانون مگنیت‌اسکای که برای‌ وزیران، دادستان‌ها، قضات، پلیس و رهبران اصلی کشور‌های دیگر اعمال می‌گردد باعث ممنوعیت سفر آنها به کانادا شده و دارایی‌های آنها در کانادا را نیز ضبط می‌کند".
خاشقجی، تبعه عربستان سعودی و روزنامه‌نگار واشنگتن پست در ماه اکتبر در کنسولگری سعودی در استانبول به قتل رسید. قتل او توسط ترکیه و سازمان سیا آمریکا، به حلقه درونی شاهزاده محمد بن سلمان مرتبط شده است، هرچند رژیم سعودی این موضوع را رد کرده است. با گذشت مدتها از این اتفاق، کانادا هنوز هیچ فشار عملی بر رژیم سعودی وارد نیاورده است و اعتراضاتش را به چند جمله معترضه محدود کرده است. اما کاتلر معتقد است که انتشار لیست افراد بی‌رحم و جنایتکار ایران برای عموم مردم یک حرکت مهم برای نشان دادن همبستگی با مردم ایران و فشار جهانی بر ایران خواهد بود و اگر به ایران فشار آورده شود مانند آنست که به عربستان فشار وارد شود. او معتقد است اجرای این قانون درباره ایران حتی اگر به لحاظ عملی اثر کمی داشته باشد، ولی لازم‌الاجراست. قرار بود این طرح بصورت لایحه با پشتیبانی سناتور لیندا فرم (خواهر نویسنده سخنرانی‌های جرج بوش) روز دوشنبه در مجلس مطرح و تصویب شود که تا روز چهارشنبه به تصویب نرسیده بود. پیش‌بینی می‌شود که این طرح با توجه به دربند بودن چندین ایرانی کانادایی در زندان‌های ایران و روابط تیره بین دو کشور به راحتی مورد تصویب قرار گیرد.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
شجری‌زاده
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
در میان نمایندگان مجلس کانادا، یک زن ایرانی، "شاپرک شجری‌زاده" نیز حضور داشت که با کاتلر و نمایندگان مجلس در بالکن جایگاه مخصوص ظاهر شد و از دولت لیبرال خواست که این لیست افراد ایرانی را تحریم کند. شجری‌زاده که خود از "دختران انقلاب" به شمار می‌آید و پس از بازداشت کوتاه مدت و آزادی مشروط از ایران خارج شده و اکنون به تازگی وارد کانادا شده است، از سیاستمداران زن غربی خواست که از زنان ایرانی که در مقابل حجاب اجباری ایستاده‌اند حمایت کنند - طبق قوانین ایران حجاب زنان اجباریست. شجری‌زاده گفت که عکس و فیلم او را مردم از طریق رسانه‌های اجتماعی به خارج از کشور فرستادند.
او در طول سال 2018 سه بار دستگیر شده است او می‌گوید که او در طی یکی از بازداشت‌ها مورد ضرب و شتم قرار گرفته و فرصتی برای تماس با پسرش که در آن زمان تنها در خانه بوده را نداشته است. همسرش دستگیر شده و در بازداشت سوم، او و پسرش به مدت شش ساعت در یک اتاق بازجویی مورد سوال قرار گرفته‌اند سپس او با دستبند به زندان فرستاده شده است.
او گفت که من به جاسوسی و بسیاری چیزهای دیگر متهم شدم. در زندان هیچ قانونی وجود ندارد، عدالت وجود ندارد. شما می‌دانید که آنها می‌توانند هر آنچه می‌خواهند با شما انجام دهند. شجری‌زاده گفت که او دست به اعتصاب غذا زده و پس از 9 روز آزاد شده و سپس از کشور فرار کرده و بصورت قاچاق وارد ترکیه شده و از طریق دفتر سازمان ملل درخواست پناهندگی کرده بود ولی بعد از 2 ماه که مقامات ترکیه متوجه شدند که او "از قبل ویزای توریستی کانادا" را در پاسپورت خود داشته است به او اجازه دادند به کانادا بیاید. او در ماه سپتامبر 2018 درخواست پناهندگی خود را در کانادا به ثبت رساند و در خواست پناهندگی سازمان ملل را رد کرد؛ او در حال حاضر با دوستانش در تورنتو زندگی می‌کند.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

پس از خروج شجری‌زاده، وی به طور غیابی در دادگاه ایران محاکمه و به دو سال حبس تعزیری و 18 سال حبس تعلیقی محکوم شده است (دو تن دیگر از دختران انقلاب 2 سال حبس تعزیری گرفته‌اند). وکیل وی، نسرین ستوده، که یکی از مدافعان حقوق بشر در ایران است، روز بعد از بازجویی در دادگاه دستگیر شد. نسرین ستوده اکنون در زندان به سر می‌برد.


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, December 12, 2018 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به