تا سال 2018 بیمارستان ساحلی ونکوور حدود 1 میلیون دلار از مادران خارجی که در این بیمارستان بچه‌دار شده‌اند و هزینه‌های بیمارستان را پرداخت نکرده‌اند، طلبکار است
ترجمه ایران استار-  تحقیق جدید نشان می‌دهد که نوزادان بیشتری در کانادا از مادران غیر‌مقیم و توریست متولد شده‌اند، اما اداره آمار دولت کانادا در حال بررسی این موضوع است که چگونه زنان در قالب "بِرس توریزم" به امید گرفتن امکانات بهتر در آینده برای فرزندانشان چنین اقدامی می‌کنند. 
"اندرو گریفیث"، نویسنده و وبلاگ‌نویس با استفاده از آمارموسسه اطلاعات بهداشتی کانادا (سی‌آی اچ آی)‌ که مستقیما از بیمارستان‌ها اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند دریافته است که در سال 2016 تعداد 3,200 مادر غیر مقیم فرزندان خود را در کانادا به دنیا آورده‌اند این آمار در سال پیش از آن 313 نفر بوده است. حدود 49% مادران غیر مقیمی که در ونکوور بچه‌دار می‌شوند، چینی‌تبار هستند.

گریفیث می‌گوید: "این یافته نه تنها نشان دهنده تعداد بیشتر نوزادان با پدران و مادران غیر مقیم است بلکه روند رو به رشد نگران‌کننده‌ای را نیز نشان می‌دهد". او در مقاله‌ای با عنوان گزینه‌های سیاست نشان می‌دهد آمار رو‌ به رشد در تعداد نوزادان متولد شده در بیمارستان‌ها توسط زنان ساکنان کشورهای دیگر، در تمام استان‌ها‌ به جز کبک بیش از 1 درصد کل تولد‌ها در استان‌های انگلیسی زبان کانادا بوده است. 

تا سال 2018 بیمارستان ساحلی ونکوور حدود 1 میلیون دلار از مادران خارجی که در این بیمارستان بچه‌دار شده‌اند و هزینه‌های بیمارستان را پرداخت نکرده‌اند، طلبکار است. در یک مورد که "یان شیان" در ونکوور فارغ شد، به مدت 6 سال از پرداخت صورتحساب بیمارستانی خود سرباز زد. نهایتا در سال 2012 دادگاه پرونده او که برای پرداخت 313,000 دلار شامل هزینه‌های بیمارستان و بهره بانکی بدهکار بود، را دریافت کرد. این پرونده هنوز مفتوح مانده است. یک برآورد از میزان هزینه‌های تولد نوزاد معمولی در سال 2015 از بیمارستانی در اتاوا نشان می‌دهد که هزینه تولد فرزند برای افراد ساکن کانادا با افراد غیر مقیم متفاوت می‌باشد بطوریکه برای افراد ساکن بین 5,000 تا 35,000 دلار (در بیشتر موارد 10,000 دلار)، و افراد غیرساکن بین 10,000 تا 40,000 دلار (معمولا 14,000 دلار) متغیر است. اگر زایمان با شرایط بحرانی روبرو شود این هزینه‌ها تا 100,000 دلار بالا خواهد رفت.

"جو پیكسولیدو"، نماینده لیبرال مجلس نمایندگان کانادا، اخیرا درخواست كرده است كه دولت اقدامات قوی‌تری را برای پایان دادن به تولد اینگونه نوزادان انجام دهد زیرا اینگونه تولد‌ها به نوعی سوءاستفاده از کمک‌های دولتی کانادا برای افراد غیر‌مقیم محسوب می‌شود. در حال حاضر لیبرال‌ها (دولت کنونی کانادا) از مسئله "بِرس توریزم" یا‌ به اصطلاح تولد در کانادا حمایت می‌کنند،‌ هم‌اکنون این قانون به این صورت است که به هر نوزادی که در خاک کانادا متولد شود‌ شهروندی اتوماتیک داده می‌شود. نوزادان دیپلمات‌های خارجی شامل این قانون نمی‌شوند. 

اعضای حزب محافظه‌کار در طی آخرین کنوانسیون دوسالانه خود، تصویب یک قطعنامه بر علیه این قانون را خواستار شدند. آنها خواهان این هستند که دولت به نوزادانی که یکی از والدینشان شهروند کانادا و یا ساکن دائمی نباشند، تابعیت ندهد. ‌"اندرو شی‌یر" رهبر حزب گفت: "یکی از اهداف این امر اینست که زنانی که به عنوان توریست به کانادا می‌آیند نتوانند به سادگی‌ و به طور خود‌کار‌ شهروندی کانادا را برای فرزندانشان به دست آورند". کانادا در زمان حکومت محافظه‌کاران به رهبری "استفان هارپر" در حال بررسی سیاست‌های حقوقی موجود در کانادا بود، اما بعلت هزینه زیاد تغییر اسناد، این لایحه مسکوت ماند. در حال حاضر بیشتر از 40 درصد کانادایی‌ها دارای گذرنامه نیستند و گواهینامه‌های تولد برای اثبات شهروندی خود دارند. تغییر در قوانین حقوق شهروندی، به این معنی است که آنها نیز نیازمند فرم‌های جدید شناسایی برای اثبات شهروندی خود‌ برای دریافت خدمات دولتی‌ و پاسپورت هستند. محافظه‌کاران می‌گویند که داشتن فرزند در کانادا به نوعی شامل سوبسید می‌شود به همین دلیل مخارج بیمارستانی و احتمال دریافت آن به تنهایی هزینه‌های فرزندآوری را جوابگو نخواهد بود.

سایر کشورها از جمله انگلستان، استرالیا، ایرلند، نیوزیلند، هند، جمهوری دومینیکن، تایلند و پرتغال قوانین تولد و شهروندی خود را اصلاح کرده‌اند. اخیرا، ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز تهدید کرده است حق تولد و شهر‌وندی در آمریکا را اصلاح خواهد نمود.‌ گر‌چه منتقدان چنین استدلال می‌کنند که این تغییر با قانون اساسی متناقض است. بسیاری از کسانی‌که بدینگونه در کانادا بچه‌دار می‌شوند کسانی هستند که رسیدگی به پرونده آنها برای مهاجرت مدت زمان طولانی در جریان بوده است، یا پناهندگانی هستند که در داخل و یا خارج کانادا باردار شده‌اند. به همین دلایل منتقدان معتقدند که نمی‌توان بعلت باردار بودن به مادران ویزا نداد و یا در جریان رسیدگی به پرونده‌های آنان تصریح کرد که نبایستی باردار شوند.

"احمد حسن"وزیر مهاجرت گفت که از وزارت‌خانه‌اش خواسته تحقیقات بیشتری انجام دهند تا ‌تصویر بهتری از این مسئله بدست آید. او اضافه کرد که دولت کانادا نیاز به درک درست و واقعی این تغییر و همچنین تاثیرات آن دارد.

کشورهایی که با تولد، بطور خودکار شهروند می‌شوید

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
آمریکا، کانادا، آرژانتین، برزیل، کاستاریکا، اروگوئه، ونزوئلا، سنت لوسیا، پرو، پاناما، مکزیک، پاراگوئه، کوبا، دومنیکا، اکوادور، فیجی، السالوادور، گرانادا، گواتمالا، گویان، جامائیکا، هندوراس، لسوتو، نیکاراگوئه، پاکستان، پاناما، سنت کیتس و نویس، تانزانیا، ترینیداد و توباگو، توالو و آنیگوا و باربودا.

 

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, November 28, 2018 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به