برنامه سال 2015 شامل هشدارهای مربوط به آزار و اذیت آنلاین و گرایش‌های جنسیتی مختلف بود؛ اما مخالفان، به ویژه محافظه‌کاران اجتماعی، به قسمت‌هایی که به روابط همجنسگرایانه، هویت جنسی و خودارضایی مربوط می‌شود، اعتراض داشتند
ترجمه ایران استار دانش‌آموزان انتاریویی اعتراض خود به برگشت محتوای دروس جنسی به مطالب قدیمی را با ترک کلاس‌ها و راه‌اندازی تظاهرات ابراز کردند.
"‌دایان فیشر کوان" دختر 17 ساله، فعال دانش‌آموزی و از متصدیان این اعتراضات، کار خود را با توییت کردن از روی مبل منزلش شروع کرد. ‌این تظاهرات برای روز جمعه گذشته (21 سپتامبر) برنامه‌ریزی شده بود، و اعتراضات به دلیل لغو برنامه محتوای دروس جنسی سال 2015 شکل گرفته بود. فیشر با "ایندیگو آرس‌کات" یکی دیگر از فعالان دانش‌آموزی برای آموزش بومیان هم آوا شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
فیشر دانش‌آموز کلاس دوازدهم در موسسه "ویلیام لیون مکنزی" در شمال "نورث یورک" است. او هفت ساله بود که برای اولین بار مردی جلوی او در متروی تورنتو خودارضایی کرد. وی می‌گوید: نمی‌توانم تصور کنم که زندگی من از آن زمان چقدر عوض شده است، اگر همه کسانی که در خیابان مرا آزار می‌دادند در مورد این اعمال زشت‌شان از قبل می‌دانستند و آموزش می‌دیدند، من امروز مشکل روحی  نمی‌داشتم.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

فیشر در کلاس 9 بود که اولین برنامه درسی جدید آموزش جنسی در مدارس تورنتو شروع شد، او می‌گوید: "من بلافاصله ‌توانستم تفاوت‌ها بین دو برنامه و کیفیت بهتر برنامه جدید را ببینم".

برنامه سال 2015 شامل هشدارهای مربوط به آزار و اذیت آنلاین و گرایش‌های جنسیتی مختلف بود؛ اما مخالفان، به ویژه محافظه‌کاران اجتماعی، به قسمت‌هایی که به روابط همجنسگرایانه، هویت جنسی و خودارضایی مربوط می‌شود، اعتراض داشتند. فیشر می‌گوید: "آنچه ما می‌خواهیم، باز شدن باب گفتگو با دولت است، ما می‌خواهیم صدایمان شنیده شود".

از 75 مدرسه، حدود 38000 دانش‌آموز، در شهرهای "تورنتو"، "اتاوا"، "لندن"، "کیتچنر" و "پتربورو" در این اعتراض شرکت کردند و این تظاهرات، بزرگترین اقدام ‌آموزی در سال‌های اخیر به شمار می‌آید. برخی از مدارس ابتدایی، از جمله مدرسه "کرکستر"، "‌اسکاربورو"، نیز در این اعتراضات شرکت داشتند. اگر چه روز اصلی اعتراضات جمعه بود ولی برخی از دانش‌آموزان از پنج‌شنبه دست به اعتراض زده بودند. "‌فلورا نوکوبی‌" 16 ساله دانش‌آموز مدرسه "نتردام" گفت: "ما دانش‌آموزان برای حقوق انسانی خود و مخصوصا برای دانش‌آموزان جوان‌تر مبارزه می‌کنیم."

در تورنتو، هیئت مدیره مدارس عمومی و کاتولیک گفتند: دانش‌آموزان برای ترک کلاس نیاز به اجازه والدین دارند؛ در غیر این صورت برای آنها غیبت منظور‌خواهد شد. هیئت مدیره مدارس منطقه تورنتو از مدارس خواست تا تکالیف زیادی را برای روز جمعه برنامه‌ریزی نکنند تا دانش‌آموزان از لحاظ تحصیلی مشکلی‌ پیدا نکنند و کارکنان مدارس بر ایمنی دانش‌آموزان نظارت داشته باشند.

"لیس تامپسون"، وزیر آموزش و پرورش در "کوینزپارک" (پارلمان انتاریو)، گفت: "امیدوارم دانش‌آموزان در مشاوره‌های عمومی که در هفته آینده در زمینه برنامه درسی جدید آموزش جنسی و دیگر مسائل برگزار می‌شود، مشارکت داشته باشند". "‌میتز هانتر" وزیر آموزش و پرورش سابق لیبرال و نماینده مجلس گفت: "دانش‌آموزان مستحق داشتن بهترین برنامه درسی هستند، این مسئولیتی‌ست که این دولت {جدید محافظه‌کار} آن را نپذیرفته است". فیشر کووان گفت: که او دختری از یک پدر و مادر تحصیل کرده است،‌ پدرش یک معلم درجه یک و مادرش استاد کالج‌ تحصیلات پایه هستند؛‌ پدر و مادرش همیشه او را‌ تشویق کرده‌اند که همواره درست فکر کند". زمانی که او وارد دبیرستان شد، خیلی زود متوجه سیستم آموزشی سرکوب‌گر مدارس شد، او به توصیه معلم انگلیسی‌اش، "‌دیوید رجان" که مشاور کارکنان روزنامه مدرسه بود شروع به نوشتن در خصوص خشونت علیه زنان و فرهنگ نامناسب جنسی موجود شد. وی همچنین عضو کمیته‌ی ویژه تغییر لباس مدرسه شد و همیشه مخالف‌نژاد‌پرستی و تبعیض جنسیتی بود، فیشر همچنین مخالف ایجاد محدودیت برای آنهایی است که می‌خواهند مو‌های سر خودشان را بپوشانند.

دانش‌آموزان در طول پیاده‌رو شمالی خیابان "کوئین" غربی و به سمت غرب تظاهرات کردند. دولت انتاریو گفته است از هفته آینده برای رسیدگی به تغییرات درسی با مردم به گفت‌وگو خواهد پرداخت و تصمیم نهایی را با مشورت مردم خواهد گرفت. زمان اعلان تصمیم نهایی هنوز مشخص نشده است و تا آن زمان محتوای دروس جنسی مدارس همان مطالب قدیمی خواهد بود.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, September 26, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به