طبق گزارشات، دو گردباد هم جهت، در فاصله زمانی و منطقه‌ای بسیار کمی از یکدیگر در دو منطقه اتاوا وزیدن گرفت
ترجمه ایران استار -‌ ساعت‌ها بعد از اینکه گردباد و طوفان قدرتمند اتاوا را درهم کوبید، اولین اخبار حاکی از آن بود که85000 نفر از مشتریان "اتاوا هیدرو" بدون برق‌مانده بودند. طبق آخرین اخبار پاکسازی‌های طوفان همچنان در حال انجام و خوشبختانه برق همه نواحی وصل شده‌اند.

"جیم واتسون" شهردار گفت که حدود 60 ساختمان در "دانروبین" تحت تاثیر این طوفان قرار گرفته و بیشترین آسیب و خسارت‌ها در سمت "انتاریو"رودخانه حادث شده است. در اثر این طوفان سه نفر آسیب جدی دیده‌اند که حال یکی از آنها وخیم، و هفت نفر دیگر هم زخمی شده‌اند. برای یک جامعه به این کوچکی این اتفاقات بسیار ویرانگر است. خدا را شکر، تا این لحظه، هیچ تلفاتی وجود نداشته است".
واتسون گفت که فیلم و عکس‌هایی که توسط پهباد گرفته شده را دیده، و سپس اضافه کرد: "با دیدن عکس‌ها به نظر می‌رسد بمب بزرگی در منطقه منفجر شده و این موقعیت بسیار بد برای افرادیست که در آن منطقه زندگی می‌کنند".

"الی‌ال‌چنتری" عضو شورای شهر اتاوا گفت: "‌دبیرستان وست کارلتون تا چند روز آینده با کمک صلیب سرخ به عنوان پناهگاه تجهیز می‌شود". او گفت: "ماموران اورژانس در حال کمک به کسانی‌هستند که در خانه‌ها و یا وسایل نقلیه خود گرفتار‌ و یا مجروح شده‌اند". در این منطقه چندین خانه به صورت کامل تخریب شده‌اند. پلیس در منطقه در حال گشت‌زنی در منطقه است تا به نیازمندان کمک کند. 

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
در شهر "گتینو"، آتش‌نشانان آتش به وجود آمده در اثر طوفان در مدرسه "اکُل سکندیر مونت بلو" را مهار کردند .تعدادی از ساختمان‌ها در بلوار "سنت دس‌جونز" آسیب قابل توجهی دیده‌اند. عمده خرابی این ساختمان‌ها در سقف آنها بوده است. پلیس در بیانیه‌ای از مردم درخواست کرد داخل ساختمان‌های خود بمانند تا خرابی‌های ناشی از طوفان از سطح شهر و جاده پاک گردد.
شهرداری از اتوبوس‌ برای تخلیه مردم از خانه‌های آسیب‌دیده در منطقه مونت بلو استفاده کرد تا مردم را به‌ پناهگاه‌های اضطراری برساند.

"ماریس گودرو" عضو مجلس کبک گفت: "تخمین زده شده که 500 نفر در شهر گتینو آواره شده‌اند... سیاستمداران در تمام سطوح در تلاش هستند تا پناهگاهی را برای آوارگان ایجاد کنند... هتل‌ها در اتاوا و گاتینو کاملا پُر هستند و پرواز‌ها در فرودگاه اوتاوا نیز به دلیل رعد و برق در منطقه به حالت تعلیق درآمده بود. برق فرودگاه برای مدتی قطع شد و فرودگاه برای فعالیت از برق اضطراری استفاده می‌کرد".
قطع برق تمام سطح مرکز شهر اتاوا را فرا گرفت. مرکز پایتخت غافلگیر طوفان روز جمعه شد: چراغ‌های راهنمایی و رانندگی کار نمی‌کردند، چهار راه‌ها پُر از خودرو شده بودند،. رادیو دائم اعلام می‌کرد مردم فقط در موارد اضطراری با 911 تماس بگیرند و...

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

سازمان‌دهندگان اردوگاه موقت در مقابل تالار شهرداری به دلیل هشدار گردباد، چادر‌های بر‌پا‌شده را جمع کرده و تا اواخر بعدازظهر بسته نگه داشتند، زمانی که‌ طوفان بخشی از این ساختار را از بین برده بود.

"اسمیتانا" یکی از ساکنین اتاوا گفت: "برادر من در دانروبین زندگی می‌کند وقتی من به آنجا رسیدم خانه‌ای ‌پیدا کردم که تماما نابود شده بود سقف آن کنده شده و دیوارهایش از بین رفته بود و خانمی هم در داخل خانه‌ گیر کرده بود من به او کمک کردم که بیرون بیاید، او خیلی ناراحت بود من به او گفتم: خوب است که شما زنده هستید".

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
طبق گزارشات، دو گردباد هم جهت، در فاصله زمانی و منطقه‌ای بسیار کمی از یکدیگر در دو منطقه اتاوا وزیدن گرفت که طوفان شمالی با بادهایی با سرعت 246 کیلومتر در ساعت بزرگتر و قویتر از دیگری بود. بخاطر وسعت خرابی‌ها، که در برخی موارد کل یک خانه مسکونی ناپدید شده است، هنوز برآوردی از میزان خسارات اعلان نشده است. داگ فورد، اعلان کرده است که از هیچ کمکی به خسارت‌دیدگان کوتاهی نخواهد کرد اما وی در اتاوا حالت اضطراری اعلان نکرده است.

روز سه‌شنبه عصر نیز، همراه با بارش شدید باران در منطقه جنوب غرب انتاریو اعلان وجود گردباد دیگری شد که خسارات زیادی برجای نگذاشته است.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, September 26, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به