میانگین ۲۰۶ سنتی کنونی بنزین در سراسر کشور تا اواخر روز دوشنبه آینده با ۶ سنت افزایش به ۲۱۲ سنت در هر لیتر خواهد رسید
اداره هواشناسی کانادا روزهای بارانی را برای سه شهر تورنتو، مونترال و ونکوور پیش‌بینی می‌کند و می‌گوید یک سیستم مرطوب در حال بارش شدید باران در منطقه دریاچه‌های بزرگ است که خطر وقوع رعد و برق و سیل را نیز به همراه دارد. این سیستم تا چهارشنبه ترکیبی از آفتاب و ابر همراه با بارش شدید باران را تا شامگاه سه‌شنبه در جنوب انتاریو که شامل بزرگ‌شهر تورنتوست، و جنوب کبک که شامل بزرگ‌شهر مونترال است با حداکثر دمای ۲۱ درجه‌ای را بوجود خواهد آورد.
از سوی دیگر طبق گزارش انجمن خودروی کانادا، میانگین قیمت بنزین در سراسر کانادا در روز یکشنبه به حدود لیتری ۲۰۶ سنت افزایش یافت که تقریبا سه سنت نسبت به روز قبل و ۱۱ سنت نسبت به یک هفته قبل افزایش نشان می‌دهد. شهرهای بزرگ آلبرتا و ساسکاچوان مهمترین نقاط ارزان کانادا هستند در حالیکه ونکوور گران‌ترین شهر بزرگ کاناداست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
می‌آید، از امشب دو روز باران شدید و بلافاصله پس از آن گرانی شدیدتر بنزین می‌آید؛ آخر هفته چه می‌شود؟
جنوب انتاریو در بعدازظهر دوشنبه در بخش گرم سیستم جدیدی که از سمت دریاچه‌های بزرگ می‌آید قرار خواهد داشت به این معنی است که شرایط آن تا حد زیادی فصلی و خشک با احتمال بارش گذرا در شمال بزرگ‌شهر تورنتو خواهد ماند اما از امروز عصر با ورود جبهه هوای سردی که بر روی دریاچه "هورون" در حال گسترش است، همراه با رعد و برق در "ویندزور" و "سارنیا" و "‌گری بروس" راهش را به سمت شرق می‌گشاید. این اداره می‌گوید با یا بدون رعد و برق این جبهه هوای سرد به کندی حرکت می‌کند که اغلب منجر به بارندگی‌های مکرر و تجمع زیاد می‌گردد که خطر سیل محلی را افزایش می‌دهد. تورنتو ده‌ها سال است که تقریبا هر ساله شاهد آب‌گرفتگی در خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و متروست.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

پیش‌بینی‌ها نشانه‌هایی حاکی از بارندگی قابل‌توجه در سواحل هورون در عصر دوشنبه و در طول شب دارند و بنظر می‌رسد در منطقه بروس مجموع بارندگی از عصر دوشنبه تا صبح سه‌شنبه بین ۲۵ تا ۵۰ میلی‌متر باشد. همین طوفان‌ها شبانه به سوی تورنتو و اطرافش در بزرگراه ۴۰۱، در ساعات قبل از سحر روز سه‌شنبه می‌روند و احتمالا رعد و برق تورنتویی‌ها را صبح زود سه‌شنبه از خواب بیدار خواهد کرد تا شاهد یک روز تماما خیس باشند.بارش‌ها از سه‌شنبه شب بصورت پراکنده در همه روزها تا یک هفته دیگر همراه با دمای ۲۱ درجه‌ای در روز و ۱۲ درجه‌ای در شب ادامه خواهد داشت، به این معنی که روزهای شنبه و یکشنبه نیز باید انتظار بارشی در حدود ۵ میلی‌متر را همراه با افت ۲ درجه‌ای داشته باشید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اما در مونترال بارش‌ها از سه‌شنبه عصر آغاز می‌شود و فقط چند ساعتی در چهارشنبه بعدازظهر و یکبار دیگر در جمعه بعدازظهر متوقف می‌شود تا روز سه‌شنبه دیگر هر روز حدود ۱۰ میلی‌متر باران داشته باشید. مونترال از نظر بارش شاهد باران بیشتری نسبت به تورنتو بوده، به ویژه در روزهای شنبه و یکشنبه ولی از نظر دما بین ۱ تا ۲ درجه از تورنتو خنک‌تر خواهد شد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
ونکوور؟ بله باران در ونکوور از شامگه سه‌شنبه آغاز می‌شود و فقط چند ساعتی از بعدازظهر چهارشنبه تا سحرگاه پنجشنبه باران نخواهد داشت، و سراسر بارانی با حداکثر ریزش ۳۳ میلی‌متری در پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود. دما نیز در روز حدود ۱۸ درجه و در شب ۱۳ درجه خواهد بود.
 
آن بنزین گران باز هم گران‌تر می‌آید
"دن مک‌تیگ"، رئیس شرکت کانادایی برای انرژی مقرون به‌صرفه، امروز گفت: "ما {تاکنون} به طور مکرر شاهد شکسته شدن رکوردهای قیمت بنزین در سراسر کشور بوده‌ایم". قیمت بنزین در روز یکشنبه در ونکوور با یک رکوردشکنی دیگر به لیتری ۲۳۷ سنت رسید، در حالی که مونترال هم رکوردش را شکست و ۲۲۴ سنتی شد و تورنتو هم با ۲۱۵ سنت در هر لیتر رکوردشکنی کرد. جالب‌ترین قیمت بنزین اما در "سنت جان" با ۲۲۳ سنت ثبت شده که تقریبا همیشه از تورنتو و مونترال ارزان‌تر بوده است.
انتظار می‌رود که قیمت بنزین پس از این افزایش‌ها در روز یکشنبه، در روزهای دوشنبه (امروز) و سه‌شنبه ثابت بماند اما... اما با نزدیک شدن به آخر هفته دوباره افزایش یابد و رکوردها را پشت سر هم فرو ریزد. مک‌تیگ گفت که انتظار می‌رود قیمت سوخت در روزهای آینده حداقل ۳ سنت دیگر افزایش یابد بطوریکه میانگین ۲۰۶ سنتی کنونی در سراسر کشور تا اواخر روز دوشنبه آینده با ۶ سنت افزایش به ۲۱۲ سنت در هر لیتر برسد.
مک‌تیگ گفت که در استان‌های اقیانوس اطلس احتمال دارد که تامین کننده‌های بنزین در اواسط هفته قیمت‌ها را افزایش ندهند اما در مجموع "قیمت‌ها به افزایش خود ادامه می‌دهند که منعکس کننده تقاضای بیشتر برای بنزین در فصل تابستان است. تقاضا برای سوخت همچنان بسیار قوی خواهد ماند". قیمت‌های بالای سوخت اثر ضربه‌ای دو جهته در سرتاسر اقتصاد دارد، زیرا از یک سو قیمت کالاها را بالا می‌برد و تورم می‌آفریند و از سوی دیگر جیب مردم را مستقیما خالی می‌کند.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

سی‌ای‌ای: مردم برای کاهش مصرف بنزین این کارها را انجام دهند

  • از رانندگی با گاز زیاد و شتاب بالا پرهیز کنید، در ضمن ترمزهای شدید نیز نگیرید که این دو عامل به خودی خود می‌تواند مصرف سوخت را ۱۵ تا ۳۰ درصد به ویژه در سرعت‌های بالا در بزرگراه‌ها کاهش دهد و ۱۰ تا ۴۰ درصد نیز از مصرف بنزین در ترافیک‌ها می‌کاهد.
  • از در جا کارکردن خودرو بشدت پرهیز کنید. به عبارت بهتر رانندگان باید موتور خودرو را روشن کنند و سپس تقریبا بلافاصله خودرو را به طور معمول رانندگی کنند تا موتور گرم شود. نیازی نیست که خودرو را در جا گرم کنید.
  • حداکثر سرعت را رعایت کنید و با سرعت بالا رانندگی نکنید. هر چه سرعت شما بالاتر برود، مصرفتان نیز اضافه می‌شود.
  • اقلام غیر ضروری را از وسیله نقلیه خود خارج کنید، هر چه خودروی شما سبک‌تر باشد مصرفش کاهش می‌یابد.
  • از کروز و سرعت ثابت در رانندگی استفاده کنید، با حداقل کردن نوسانات سرعت در بزرگراه‌ها به میزان زیادی در بنزین صرفه‌جویی خواهید کرد.
  • مسیرهای دور را انتخاب نکنید، به عبارت بهتر دور دور هم نزنید، بلکه کوتاه‌ترین و کم ترافیک‌ترین مسیر را انتخاب نمائید.
بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, June 6, 2022 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به