به خودم می‌گویم اگر شب‌ها تفنگ «شات‌گان» داشتم و آنها را می‌دیدم، می‌رفتم و «بوم!» شلیک می‌کردم
ویدئوهای درز کرده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که پدر "رآل فارست"، یکی از اسقف‌های مانیتوبا، بومیان بازمانده از مدارس شبانه‌روزی را به دروغگویی در مورد سوء استفاده جنسی و دیگر موارد متهم می‌کند و می‌گوید که آنها برای دریافت پول بیشتر از دولت و دادگاه‌ها حاضرند دروغ بگویند. وی البته گفته کسانیکه روی دیوارها و درب‌های کلیساها شعار می‌نویسند را با گلوله می‌زند، اگر چه سپس افزوده که شاید این کار خیلی نتیجه ندهد.
رآل این اظهارات را در میان اظهارات جنجالی دیگرش طی چندین هفته عنوان کرده و سرانجام پس از اعتراضات مردمی، ویدئوهای او پایین کشیده و وی تا اطلاع ثانوی از موعظه عمومی منع گشته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
اسقف کاتولیک مانیتوبا: بومیان برای پول گرفتن دروغ می‌گویند؛ شعارنویسان را با گلوله می‌زنم
پدر رآل که بعنوان جایگزی پدر "گری سمبرانو" که چندین هفته به تعطیلات رفته، بطور پیاپی مشغول موعظه‌های اینچنینی در کلیسای کاتولیک "سنت امیل" در وینیپگ بوده و اکنون در مقابل درخواست‌های مصاحبه، می‌گوید که به آنها فکر می‌کند. او در مقابل تجمع مردم در ۱۰ ژوئیه گفت: "بازماندگان مدارس شبانه‌روزی در مورد سوء استفاده جنسی از آنها دروغ می‌گویند تا در روند دادگاه‌ها و کارها بتوانند از دولت فدرال پول بیشتری دریافت کنند. اگر آنها پولی بیشتر از آنچه بهشان داده می‌شود می‌خواهند، خوب، مجبورند گاهی دروغ بگویند، مثلا دروغ بگویند که مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند تا آه، آری ۵۰,۰۰۰ دلار دیگر بدست آورند. اینکه فقیر باشی و دروغ نگویی کار سختی است". او ادامه داد که همه بومیانی که او در طی ۲۲ سال کارش در شمال مانتیوبا می‌شناسد، از مدارس شبانه‌روزی بومیان خوششان می‌آید و البته تصدیق کرد که در برخی از موارد با آنها کمی بدرفتاری شده که آن هم مربوط به راهبه‌ها و کشیش‌ها نمی‌شود، بلکه این نگهبانان شب بوده‌اند که این رفتارهای ناپسند را انجام داده‌اند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

کمیسیون حقیقت و آشتی کانادا که توسط ترودو بطور جدی برای بررسی مسائل بومیان و حل آنها راه‌اندازی شده، در گزارش خود در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که "بیش از ۴۰ مورد قطعی از سوء استفاده جنسی یا جسمی توسط کارکنان سابق مدارس شبانه‌روزی علیه کودکان وجود دارد". تا ۳۱ ژانویه همان سال همین کمیسیون، ۳۷,۹۵۱ ادعای جراحات ناشی از سوء استفاده فیزیکی و جنسی در مدارس شبانه‌روزی را دریافت کرده بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
شعارنویسان را با گلوله می‌زنم
رآل گفت که دوست دارد شعارنویسان و خرابکارانی که روی درب و دیوار و پله‌های کلیساها شعار می‌نویسند و طرح می‌کِشند را با شلیک تفنگ بترساند و در صورتیکه آنها فرار نکنند، آنها را با گلوله بزند! وی در خطبه ۱۸ ژوئیه خود با خنده گفته: "همینطور که افکار عصبانی خودم را مرور می‌کنم به خودم می‌گویم اگر شب‌ها تفنگ «شات‌گان» داشتم و آنها را می‌دیدم، می‌رفتم و «بوم!» شلیک می‌کردم... فقط برای ترساندن آنها و اگر آنها فرار نکردند، به سوی آنها شلیک می‌کنم". او سپس سریعا از چنین گفتاری عقب‌نشینی کرد و گفت: "اما این کمکی نمی‌کند، این کار بدی‌ست، من می‌روم و با آنها گپی می‌زنم".
پدر رآل در ادامه همه رسانه‌ها را متهم کرد که باعث شده‌اند خرابکاران اعتقاد داشته باشند که کلیسای کاتولیک کودکانی که در این مدارس شبانه‌روزی بوده‌اند را کشته است.
 
عذرخواهی اسقف اعظم
"دانیل باهود"، سخنگوی "آلبرت لگات" اسقف اعظم گفت که ویدیوهای رآل را دیده و دستور حذف شدن آنها را داده و سپس از اظهارات رآل عذرخواهی کرد. وی گفت که اسقف اعظم، رآل را از موعظه، تبلیغ و تدریس عمومی منع کرده و افزود: "ما بسیار متأسفیم {که اظهارات پدر رآل} ممکن است نه تنها برای بومیان بلکه برای بسیاری از مردم ناراحت‌کننده بوده باشد، به ویژه برای بازماندگان سیستم مدارس شبانه‌روزی". او سپس گفته که احتمال دارد اسقف اعظم لگات مجازات بیشتری برای رآل تعیین کند.
 
واکنش بومیان
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"کایل میسون" یکی از رهبران و فعال حقوق بومیان که پیشتر "مینیستر" مسیحیت نیز بوده گفت که او از شنیدن چنین اظهاراتی تعجب کرده و افزود: "عجیب است اگر کسی هنوز هم در داخل {کلیسای کاتولیک} باشد، و بتواند اینقدر بدون ترس از کسی چنین قدیمی فکر کند و سخن بگوید، و بتواند این دیدگاه‌های واقعاً نفرت‌انگیز در درون خودش را نیز این چنین بیان کند. ما باید کلیسا را تشویق کنیم تا از این لحظه برای آموزش افرادشان استفاده کند تا مطمئن شوند که از کشیش و راهبه گرفته تا همه کارکنان و رهبرانشان، به قدر کافی در مورد مدارس شبانه‌روزی بومیان و اثرات آنها روی زندگی کودکان اطلاع داشته باشند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, July 29, 2021 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به