فرانسواز سگوین کودکان بومیان را برای تادیب لخت جنسی بدون دخول می‌کرده که یک جرم کیفری به حساب می‌آمد. این جرم از سی سال پیش جزو تجاوزات جنسی به حساب می‌آید
پلیس استان انتاریو می‌گوید "فرانسواز سگوین" یک زن ۹۷ ساله اهل اتاوا را به اتهام تجاوز جنسی در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ در مدارس شبانه‌روزی و نیز روزانه بومیان کانادایی در شمال انتاریو، به سه مورد متهم کرده است.
در یک نشر یک خبر در این مورد، پلیس گفت که شخصی در اواخر سال گذشته با این نیرو در مورد حوادثی "در مدارس شبانه‌روزی و روزانه در «فورت آلبانی» و «موسونی» و همچنین یک مرکز بازداشت در «سادبری»"، تماس گرفته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
این راهبه ۹۷ ساله کاتولیک مسیحی در اتاوا متهم به تجاوزات جنسی شد
پس از تحقیقات، پلیس اعلام کرد که سه اتهام لخت شدن یا لخت کردن جنسی برای تادیب، علیه وی مطرح شده است. قبل از اواخر دهه ۱۹۸۰، این نوع لختی‌ها یک جرم کیفری بودند. به گفته یکی از قوانین دولت فدرال، "انواع فعالیت‌های جنسی که از نظر تاریخی «غیر اخلاقی» یا «غیرطبیعی» تلقی می‌شدند، اما به مقاربت و دخول جنسی نمی‌رسیدند، نمونه‌ای از جرم لختی جنسی شناخته شده، و ممنوع بودند". این اعمال اکنون بعنوان تجاوزات جنسی طبقه‌بندی می‌شود. سگوین راهبه‌ای با دیگر خواهران خیریه اتاوا بود که بین سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۸ در مدرسه مسکونی "سنت آن" در میان بومیان در فورت آلبانی کار می‌کرد.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
نام فرانسواز در فهرستی از راهبه‌هایی که در سنت آن کار می‌کردند، دیده می‌شود. لیست کلیه خواهران راهبه مسیحی که در سال ۱۹۹۴ پس از شروع تحقیقات در مورد اتهامات سوء استفاده جنسی و فیزیکی مورد بررسی قرار گرفته‌اند، اکنون در اختیار پلیس است. علاوه بر یکی بودن نام، تاریخ تولد فرانسواز در این لیست، با تاریخ تولد واقعی وی که پلیس بدست آورده مطابقت دارد و بومیان می‌گویند که این خواهر راهبه همان شخص مورد اشاره آنهاست.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
"بیل دیکسون" افسر و سخنگوی پلیس تایید کرد که فرانسواز یک راهبه و معلم این مدارس بوده و تایید کرد که سنت آن یکی از مدارسی بوده که این سوء استفاده جنسی در آن اتفاق افتاده، در حالیکه مدرسه دیگر، مدرسه "اسقف بلئو" در "موسونی" است. البته بیل تایید نکرد که این راهبه بنا به یک دستور دینی مسیحی چنین کاری را انجام داده است. پلیس می‌گوید که فرانسواز قرار است در ماه دسامبر در دادگاهی در شهر "موسنی" حاضر شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
رسانه‌ها می‌گویند که دو پیام صوتی برای مصاحبه با خواهران خیریه اتاوا، که به عنوان راهبه‌های خاکستری صلیب نیز شناخته می‌شوند، ارسال کرده‌اند، اما پاسخی دریافت نکرده‌اند. این خواهران، یک فرقه مبلغان مسیحی کاتولیک هستند که در کنار اعضای فرقه "نوشته‌های مریم مقدس معصوم"، به اداره مدرسه شبانه‌روزی بومیان سنت آن کمک می‌کردند. همراه با فرانسواز، پنج تن دیگر از کارکنان سابق این مدرسه متهم به جنایت هستند.
مرکز ملی حقیقت و آشتی کانادا با بومیان می‌گوید که مدرسه شبانه‌روزی بومیان سنت آن از سال ۱۹۰۶ تا ۱۹۷۶ در فورت آلبانی فعالیت می‌کرد. بخش روزانه این مدرسه نیز از سال ۱۸۹۴ تا ۱۹۹۰ مشغول به کار بود. مدارس شبانه‌روزی کودکان را شب‌ها نیز نگه می‌داشتند، در حالی که مدارس روزانه به آنها اجازه می‌دادند به خانه بروند.
 
مدارسی با قانون دولت کانادا و مجری کلیسا
برای بیش از یک قرن، کودکان بومی در کانادا مجبور به حضور در مدارس اینچنینی بودند که هدف آنها از بین بردن فرهنگ و زبان آنها بود. بسیاری از بومیان در این مدارس که با قانون دولت کانادا و عمدتا توسط کلیسای کاتولیک مسیحی اداره می‌شدند، مورد آزار جسمی و جنسی قرار گرفتند.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

بر اساس اسناد دولت فدرال کانادا؛ اتهامات سوء استفاده جنسی، جسمی و ذهنی، مرگ‌های مشکوک و استفاده از صندلی برقی در این مدارس وجود داشته، که مدرسه سنت آن در طول زمان جرایم ادعایی، ۲۸۰ دانش‌آموز ابتدایی و متوسطه داشته است. پیشتر در تعداد زیادی از این مدارس، قبرهای بدون نام و نشانی کودکان کشف شد که کانادا و جهان را تکان داد. برنامه‌هایی برای جست‌وجوی ملک قدیمی مدرسه سنت آن با رادارهای نفوذ کننده به زمین در زمستان امسال وجود دارد.

پوشش کامل اخبار بومیان کانادا را در صفحه ویژه بومیان کانادا در ایران استار، اینجا بخوانید.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, October 12, 2023 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به