پلیس با دستگیری یک نفر می‌گوید این کارها غیرقانونی هستند و پلیس با شدت با این نوع تهاجم برخورد می‌کند
پلیس می‌گوید در روز ملی کانادا که همیشه با جشن همراه بود وامسال تقریبا همه جشن‌ها بخاطر کشف هزاران گور دستجمعی بدون نشانی از کودکان بومیان تعطیل شده‌اند، اتفاقات دیگری نیز افتاد: بیش از ۱۰ کلیسا در کلگری آلبرتا با حمله معترضان مواجه گشته و به رویشان رنگ خون پاشیده شد. این گزارش می‌گوید حداقل چهار کلیسای دیگر نیز مورد حمله قرار گرفته‌اند اما در لیست پلیس قرار ندارند. فدراسیون ملل مستقل بومیان از کلیساها و دولت خواسته تا هرچه سریع‌تر کلیه اسناد و سوابق خود را در مورد کلیه مدارس بومیان و کلیساها منتشر کنند تا سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری بتواند در رابطه با این جنایت‌ها تحقیق نمایند. کلیساها اخیرا گفته‌اند اسنادشان را سرانجام افشا خواهند کرد و دولت کانادا بیشتر اسنادش را سال‌ها پیش نابود کرده است. جاستین ترودو پیشتر گفته بود که بعلت کشف این کشتار اخیر، پرچم کانادا روی مجلس، در روز ملی کانادا نیمه افراشته شود.
بجز این اتفاقات، در محوطه مجلس مانیتوبا نیز دو مجسمه ملکه انگلستان، الیزابت و ویکتوریا پایین کشیده شدند. معترضان پس از اعتراض و سرنگونی آنها به سمت خانه‌هایشان روان بودند که با حمله پلیس و دستگیری مواجه شدند. پلیس می‌گوید این کار آنها غیرقانونی است و پلیس با شدت با این نوع تهاجم برخورد می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
در روز ملی کانادا به ده‌ها کلیسا رنگ خون پاشیده و مجسمه ملکه‌های انگلیس پایین کشیده شدند
طبق گزارشات رسیده از پلیس آلبرتا حداقل ۱۰ کلیسا در شهر کلگری و اطراف آن، بعلت نقش کلیسای کاتولیک در سیستم مدارس شبانه‌روزی بومیان، با رنگ قرمز به رنگ خون مورد حمله قرار گرفتند. پلیس می‌گوید که روی درب‌ها، دیوارها و زمین‌ها رنگ قرمز پاشیده شده یا اثر کف دست قرمز نقش بسته یا کف پای خونی که به سوی کلیسا می‌رود، یافت شده است. در یک مورد نیز یک پنجره شکسته شد تا رنگ قرمز خون به داخل کلیسا پرتاب شود. البته روی کلیساها کلی شعار نیز نوشته شده از جمله عبارات: "ما هم کودک بودیم" و "زندگی ما مهم است" که معمولا روی دیوارها و درب‌های ورودی کلیساها نوشته می‌شود، و نیز تعداد زیادی کفش کودکانه و عروسک‌های بازی بچه‌ها یافت می‌شوند. علاوه بر لیست ارائه شده پلیس، کلیساهای اوکراینی‌ها و لهستانی‌ها نیز مورد حمله قرار گرفته‌اند که روی آنها علامت دست‌های خون‌آلود و نمادهای بقایای کودکان در گورهای بدون نشان دستجمعی نیز نقاشی شده است. پلیس گفت: "خرابکاری از این قبیل نه فقط غیرقانونی‌ست؛ بلکه به ایجاد تفرقه، ترس و ویرانی بیشتر در شهر کمک می‌کند. ما باید افراد مسئول را پیدا کنیم و پاسخگو سازیم تا از وقایع بعدی اینچنینی جلوگیری نمائیم".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

مسئول کلیسای کاتولیک اوکراینی‌ها می‌گوید: "ما این پیام را فهمیده‌ایم و البته از شنیدن اینكه برای كلیسا ما چنین اتفاقاتی افتاده ناراحت هستیم. ما می‌دانیم که این حملات شخصی نیست، ما هم با آنها صدمه می‌بینیم و می‌فهمیم که آنها چه دردی می‌کشند. تنها کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که برای کسانی که از بین رفته‌اند دعا کنیم و اینکه از خدا برای آنهایی که درگذشته‌اند مغفرت طلب کنیم، از هر دو طرف ماجرا". کلیسای کاتولیک روم تنها موسسه‌ای‌ست که هنوز حاضر به عذرخواهی رسمی از نقشش در کشتار کودکان بومیان در مدارس شبانه‌روزی و کلیساها نشده، اگرچه برخی از اسقف‌های محلی در اینباره ابراز تأسف کرده‌اند. پاپ فرانسیس پیشتر با ابراز همدردی از "نزدیکی خود با کانادایی‌های آسیب‌دیده" گفته بود اما از بومیان بخاطر نقش کلیسا عذرخواهی نکرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
مجسمه‌های ویکتوریا و الیزابت، ملکه‌های انگلیس پایین کشیده شدند؛ پلیس یک نفر را دستگیر کرد
ده‌ها نفر، که بسیاری از آنها به یاد کودکان بومیان پیراهن نارنجی پوشیده بودند، امروز و در روز ملی کانادا، بنای یادبود مجسمه ملکه ویکتوریا در محوطه بیرونی مجلس مانیتوبا را محاصره کردند. این گروه سپس با دست‌های آغشته به رنگ قرمز خون، آثار دستانشان را دور پایه‌های مجسمه گذاشتند و تابلویی با عنوان "ما هم کودک بودیم. آنها را به خانه بیاورید" را نیز به روی مجسمه آویزان کردند. این مجسمه که برای اولین بار در سال ۱۹۰۴ رونمایی شده است، مدتی نیز با پرچم کانادا که روی آن با علامت سیاه نوشته شده بود "ما هم بچه بودیم" پوشانیده شد. سپس این گروه مجسمه را طناب‌پیچی کرده و آنرا از پایه بیرون کشیده و سرنگون کردند. پس از سرنگونی پلاکارد آنها را به خانه بیاورید را روی مجسمه گذاشتند و رفتند.
اما این پایان ماجرا نبود زیرا پلیس بلافاصله با اسلحه بی‌حس‌کننده شوک‌آور به سراغ جمعیت رفت و یک نفر را دستگیر کرد در حالی که دیگران سعی در بستن راه پلیس داشتند و به پلیس فحش می‌دادند. شرایط دستگیری هنوز نامشخص است و پلیس در اینباره گزارشی را علنی نکرده ولی گفته می‌شود این مرد دستگیر شده از کسانی‌ست که مجسمه ویکتوریا را ساعت ۴ بعدازظهر پایین کشیده بودند. عکس‌ها و فیلم‌های این ماجرا نشان می‌دهند که جمعیت در این محوطه حتی تا بیش از یک ساعت بعد از دستگیری این مرد مسالمت‌آمیز بوده و فقط در بخشی که پلیس تعداد زیادی را به عقب زد تا این فرد را بازداشت کند، اغتشاش روی داده است. سخنگوی پلیس وینیپگ اظهار نظر فوری در این مورد را رد کرد و گفت که ممکن است اطلاعاتی را در روز جمعه منتشر کند.
اما یک مجسمه کوچکتر از ملکه الیزابت دوم که در ضلع شرقی این مجلس قرار داشت نیز پیدا شد و سرنگون گشت. این مجسمه هم مانند مجسمه ویکتوریا، بدورش طناب زرد رنگ بسته شد. این اعتراضات به ویژه در روز ملی کانادا در اعتراض به هزاران قربانی کودکان بومیان که توسط قانون دولتی کانادا و در مدارس شبانه‌روزی تحت اداره کلیساها، حادث شده، صورت می‌گیرد.

اعتراضات در سطح کشور
در روز ملی کانادا هزاران نفر در تورنتو، مانیتوبا، مونترال، ساسکاچوان، لندن، اتاوا و دیگر شهرهای بزرگ تظاهرات کردند و خواستار "شناسایی نسل کشی بومیان" شدند. آنها به جای خوشحالی و جشن، کشتار کودکان بومیان را تقبیح کردند و به همین علت کلیه جشن‌ها در برخی شهرها مانند کبک لغو شد. رهبران بومیان از اینکه "مردم ناراحتی، غم و درد آنها را در از دست دادن نسل‌های کودکانشان که هرگز به خانه بازنگشتند، را درک می‌کنند" تشکر نمودند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, July 1, 2021 - 21:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به