شهیر آریان می‌گوید از این مرز در جاده روکسام عبور کرده و وارد کانادا شده است
سرانجام پس از هفته‌ها سکوت، دولت کانادا تایید کرد که هزاران پناهجو از طریق ایالات متحده وارد انتاریو و شهر "ویندزور" شده‌اند.
گزارش‌ها نشان می‌دهد که در این ماه، همراه با این پناهنده‌ها صدها پناهجوی افغان نیز از مسیری دراز و پس از عبور مخفیانه از آمریکا، بدون اینکه در آنجا تقاضای پناهندگی کنند، خود را به مرزهای کانادا رسانده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
هزاران پناهنده از جهان همراه با صدها پناهنده از افغانستان، از مرز آمریکا وارد انتاریو شدند و تقاضای پناهندگی از کانادا کردند
ورود تعداد زیادی از پناهندگان به ویندزور باعث شده که هتل‌های این شهر دیگر جا نداشته باشند، این در حالی‌ست که صدها نفر دیگر نیز از طریق مرز کبک وارد کانادا شده‌اند که می‌گویند بلیط‌هایشان را آژانس‌های مسافرتی در برخی از ایالت‌های جمهوری‌خواه آمریکا برایشان خریداری کرده‌اند تا آنها را به شمال شرق آمریکا، نیویورک و سپس به شهر کوچکی در نزدیکی مرز کبک بفرستند تا آنها از مرز رد شوند و به کانادا پناهنده گردند. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا امروز اعلام کرد که حدود ۳,۳۰۰ نفر متقاضی پناهندگی به انتاریو آمده‌اند و افزود که ۵۱۸ درخواست پناهندگی از این عده دریافت کرده و آنها را در هتل‌های شهر ویندزور سکنی داده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

کلینیک‌های سلامت سیار مراکز بهداشت اجتماعی ویندزور و "اسکس"، همراه با تیم سلامت انتاریو این هفته در یکی از هتل‌ها برای ارائه کمک‌های پزشکی به این پناهجویان مستقر شده‌اند و قرار است بطور هفتگی در هتل‌ها بگردند. کارکنان یکی از این هتل‌ها می‌گوید که این تیم در کافه تریا یک اتاقک موقت راه‌اندازی کرده است. اداره مهاجرت کانادا می‌گوید حتی برخی از این افراد در ویندزور در واقع و در ابتدا وارد استان کبک شده بودند اما "برای کمک به کاهش فشارهای ناشی از افزایش متقاضیان پناهندگی" دولت کانادا مجبور شد که تعدادی از آنها را از استان کبک به استان انتاریو منتقل کند" و افزوده: "ما در حال انتقال افرادی هستیم که برای رفتن به انتاریو ابراز علاقه کرده‌اند. از ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲، دولت کانادا ۶۱۸ متقاضی پناهندگی را به ویندزور در انتاریو منتقل کرده است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
بنا به گزارشات موثق، ایالت‌های جمهوری‌خواه پناهجویان را به شمال شرق آمریکا فرستاده‌اند تا در نهایت این افراد در کانادا اعلان پناهندگی کنند و نه در آمریکا. "کیت اسمارت" سخنگوی شهر نیویورک گفت: "پناهندگان از آن استان‌ها به شهر نیویورک وارد شدند و سپس با تهیه بلیط اتوبوس دیگری به شهر «پلاتسبورگ» در همین استان نیویورک رفتند که در ۴۰ کیلومتری مرز کبک است". با شنیدن این خبر، "کریستین فرشت"، وزیر مهاجرت کبک به خبرنگاران گفت که در آخر هفته گذشته ۳۸۰ نفر از طریق جاده "روکسام" وارد جنوب مونترال و استان کبک شدند اما پس از مدتی به انتاریو رفتند. از این تعداد فقط ۸ نفر در کبک باقی ماندند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
ورود صدها نفر افغان از طریق آمریکا به کانادا
روز سه‌شنبه در ویندزور، گروه کوچکی از پناهندگان از کشورهای مختلف در خارج از کلینیک‌های بهداشتی سیار در یکی از هتل‌ها دیده می‌شدند که فرم‌های مختلفی را در دست داشتند. در میان آنها "شهیر آریان" بود که یک ماه پیش از افغانستان وارد آمریکای شمالی شد و گفت که از حضور در کانادا خوشحال است. او گفت: "کانادا یکی از کشورهای مورد علاقه من است. کانادا خدمات و امکانات بسیار خوبی برای پناهندگان ارائه می‌دهد و این یکی از آزادترین کشورهاست. من فقط دوست دارم در یک کشور آزاد زندگی کنم". آریان گفت که با اتوبوسی از "واشنگتن دی‌سی" به ویندزور آمده و در آن اتوبوس ده‌ها پناهجویان دیگر را نیز دیده است. او می‌گوید بسیاری از همسفرانش از کشورهای آمریکای لاتین بودند.
پناهجوی دیگری از افغانستان نیز گفت که ابتدا از افغانستان به ایران رفته، سپس در آنجا ویزای بشردوستانه از کشور برزیل گرفته و به برزیل رفته و سپس با طی مسیر برزیل به سمت شمال وارد ایالات متحده شده است. وی افزود که از طریق جاده نیویورک و جاده روکسام وارد کبک شده و سپس به انتاریو و هتلی در ویندزور رفته است. مناطق آبشار نیاگارا و "کورنوال"، "کاسا ال نورته" و "متیو هاوس فورت" در بخش "اری" میزبان بسیاری از پناهجویانی هستند که از طریق شهر "بوفالو" آمریکا وارد کانادا می‌شوند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

اداره مهاجرت کانادا گفت که ۲,۸۴۱ پناهنده هم اکنون در هتل‌هایی در شهر نیاگارای کانادا که چسبیده به آبشار نیاگاراست، اسکان داده شده‌اند. طبق قانون جاری میان کانادا و آمریکا، اگر پناهنده‌ای از یکی از این کشورها درخواست پناهندگی دهد، نمی‌تواند در کشور دیگر اعلان پناهندگی کند و به کشور اولی خود بازپس فرستاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

از سری مصاحبه‌های زنده و حضوری ایران استار با وزرای استانی و فدرال کانادا و مک‌ناتون بیشتر بخوانید:

از سری افتضاح در اداره مهاجرت، بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, February 17, 2023 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به