در حالیکه جمعیت بی‌دین‌ها و مسلمانان دو برابر شده، جمعیت یهودیان تقریبا تغییری نکرده است
جشنواره دیوالی (هندوستان) این هفته در شهر "مونکتون" در استان "نیوبرانزویک" کانادا جشنی بود برای تحقق رویاهای هندی‌هایی که سال‌ها در آن شهر زندگی می‌کردند زیرای امسال این جشنواره با حضور درتعداد زیادی از افراد جامعه که حدود ۲,۰۰۰ نفر بودند برگزار شد و از سوی دیگر معبد هندو جدیدی ‌را که سال‌ها در حال ساخت بود، در شهر خود افتتاح کردند. جمعیت هندوها، سیک‌ها و مسلمانان در کانادا با سرعت زیادی افزایش یافته است.
به گفته اداره آمار کانادا، در حالی که مهاجرت باعث افزایش ادیان غیر مسیحی در این کشور می‌شود، اکثریت جمعیت کانادا هنوز مسیحی هستند، اما‌ ‌با افزایش پیروان سایر ادیان،‌ درصد آن‌ها رو به کاهش است بطوریکه اکنون اسلام دومین دین رایج کشور به شمار می‌رود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کانادایی‌ها بی‌دین‌تر از همیشه؛ اسلام دین دوم کانادا شد؛ مهاجران یک چهارم کل جمعیت کشور شدند
در شهر "ساسکاتون"، مهمترین شهر استان "ساسکاچوان" یک مسجد، مدرسه و مرکز اجتماعی جدید تحت نظارت انجمن اسلامی ساسکاچوان در حال شکل‌گیری است. سازندگان تاکید کردند که این فضا فقط برای مسلمانان نیست، بلکه مکانی برای ساختن پل‌هایی به دیگر ادیان خواهد بود و اگر همه چیز به خوبی پیش برود، انجمن اسلامی ساسکاچوان انتظار دارد پروژه ۱۰ میلیون دلاری خود را ظرف دو سال به پایان برساند. جمعیت مسلمانان که پیشتر در شهرهای بزرگ شکل گرفته بود، اکنون به استان‌هایی با جمعیت‌های کوچک نیز رسیده است. به گفته نشریه هفتگی کاتولیک بریتیش کلمبیا، هدف کلیسای کره‌ای که در نوع خود دومین محل در اسقف‌نشین ونکوور است، تبدیل شدن به یک جامعه برای "همکاری و دعا" است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

اینها تنها چند نمونه از تنوع قومی و مذهبی در حال رشد در کانادا هستند و بر طبق آخرین گزارش سرشماری اداره آمار کانادا می‌گوید که این تنوع عمدتا ناشی از مهاجرت است. محققان اداره آمار کانادا با استناد به داده‌هایش می‌گویند بیش از ۴۵۰ منشاء قومی و فرهنگی، ۲۰۰ محل تولد، ۱۰۰ دین و ۴۵۰ زبان اکنون در کشور وجود دارد که مهاجرت یکی از محرک‌های کلیدی این ادیان، به ویژه ادیان غیر مسیحی در این کشور است. بر اساس این تحلیل‌، اکثریت مهاجران‌ را بودایی‌ها با (۶۸.۹%)، مسلمانان با (۶۳.۱%)، هندوها با (۶۲.۹%) و سیک‌ها با (۵۳.۸%)‌ در کانادا تشکیل می‌دهند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
جمعیت مهاجران تقریبا یک چهارم (۲۳%) از جمعیت کانادا را در سال ۲۰۲۱ تشکیل می‌دادند، علاوه بر این، بخش بزرگی از مهاجرانی که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ پذیرفته شده بودند، دین غیر مسیحی داشتند و شامل: ۱۸.۹% مسلمان و ۹% هندو و ۵.۸% سیک بودند. بر طبق آمارها در سال ۲۰۲۱، بیش از ۱۹.۳ میلیون نفر یا کمی بیش از نیمی از جمعیت کانادا (۵۳.۳%) را مسیحیان تشکیل می‌دهند، این در حالی است که این درصد در مقایسه با عدد ۶۷.۳% در سال ۲۰۱۱ و ۷۷.۱% در سال ۲۰۰۱، افت بزرگی را نشان می‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
مسیحیان:
در سال ۲۰۲۱، کاتولیک‌ها با جمعیتی در حدود ۱۰.۹ میلیون نفر و ۲۹.۹% بزرگترین فرقه مسیحی در کانادا هستند. کلیسای متحد پروتستان ۳.۳% و کلیسای انگلیکن ۳.۱%، دو فرقه دیگر مسیحی، هر کدام بیش از ۱ میلیون پیرو داشتند. همچنین مسیحیان ارتدوکس با ۱.۷%، باپتیست‌ها ۱.۲%، و پنتکاستل‌ها و دیگر کاریزماتیک‌ها ۱.۱% از جمعیت دیگر فرقه‌های مسیحی به شمار می‌روند.
 
بدون وابستگی به دین:
تقریباً ۱۲.۶ میلیون نفر، یا بیش از یک سوم جمعیت کانادا، گزارش دادند که هیچ وابستگی مذهبی ندارند. نسبت این جمعیت در ۲۰ سال گذشته بیش از دو برابر شده و از ۱۶.۵% در سال ۲۰۰۱ به ۳۴.۶% در سال ۲۰۲۱ رسیده است. همچنین در طی ۲۰ سال، نسبت جمعیت مسلمانان، هندوها و یا سیک‌ها در کانادا، بیش از دو برابر شده است.
 
اسلام:
در سال ۲۰۲۱، پس از مسیحیت، اسلام با نزدیک به ۱.۸ میلیون نفر یا یک نفر از هر ۲۰ نفر، دومین دین رایج در کانادا شده است. در طی ۲۰ سال گذشته، جمعیت مسلمانان در کانادا بیش از دو برابر شده و از ۲.۰% در سال ۲۰۰۱ به ۴.۹% در سال ۲۰۲۱ رسیده است.
 
یهودیت:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در سال ۲۰۲۱، تقریبا ۳۳۵,۰۰۰ نفر یهودی بودند که این تعداد در طول ۲۰ سال گذشته تغییر کمی کرده است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, October 29, 2022 - 08:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به