بله آماده باشید که در این هفته برای اکثر نقاط کشور حس بهار، و شاید حتی اوایل تابستان به شما دست دهد
باران یخی مونترال و برف ۳۰ سانتی‌متری شمال انتاریو و کبک در چهارشنبه گذشته که هنوز مردم را بدون برق گذاشته یادتان می‌آید؟
خوب آن روزگاران گذشت زیرا همین مناطق در کمتر از یک هفته هوای تابستانی خواهند داشت! بعلاوه اینکه چندین منطقه در سراسر کشور نیز هوایی با ۲۰ درجه سانتیگراد را تجربه می‌کنند!
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کمتر از یک هفته در کانادا: از پاتیناژ در برف و باران یخی در هوایی زمستانی به کانو در گرمای ۲۰ درجه‌ای تابستانی
بله آماده باشید که در این هفته برای اکثر نقاط کشور حس بهار، و شاید حتی اوایل تابستان به شما دست دهد. گزارش‌های اخیر شبکه هواشناسی حاکی از آن است که دمای هوای گرم‌تر از حد معمول برای تقریبا کلیه مناطق کانادا در روزهای آتی پیش‌بینی می‌شود، زیرا یک جبهه هوایی جدید وارد کشور می‌شود، و البته از کشور عبور می‌کند، یعنی انتظار بیش از یک هفته تابستانی نداشته باشید، اگرچه تقریبا یک هفته هوا تابستانی خواهد بود! این شبکه می‌گوید دمای هوا برای بسیاری از مناطق از جمله آلبرتای جنوبی و ساسکاچوان و همچنین در جنوب انتاریو ممکن است به ۲۲ درجه سانتیگراد و حتی بالاتر همه برسد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

تورنتو احتمالا در روزهای این هفته شاهد رکوردشکنی گرمای هوا خواهد بود. "تایلر همیلتون" هواشناس شبکه هواشناسی می‌گوید: "نمی‌دانم که باید بگویم که این جبهه خوشبختانه خیلی سریع حرکت نمی‌کند، یعنی جبهه‌های هوایی مجاور باعث می‌شوند که این هوای گرم لااقل پنج روزی، مثلا از همین فردا دوشنبه بتدرج وارد شود و تا روز یکشنبه آینده در انتاریو و کبک بمانند. حداکثر دما، احتمالا با ۲۵ درجه نیز احتمالا در روز پنجشنبه خواهد بود. البته اضافه کنم که در طوی این مدت هوا بجز یک روز آفتابی خواهد بود". این جبهه هوا درست زمانی می‌آید که بیش از یک میلیون نفر در کبک و انتاریو پس از طوفان مرگبار یخی، برق خود را از دست دادند و سه نفر نیز کشته شدند. این گرما با بارش باران روز یکشنبه جایش را به دمای معمول همین فصل، یعنی حدود ۷ درجه خواهد داد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
بر اساس گزارشات اداره هواشناسی، استان بریتیش کلمبیا نیز که باران و باد شدید آخر هفته عید پاک این استان را درنوردیده بود، برعکس بقیه کانادا، نه تنها شاهد افزایش دما نخواهد بود، بلکه با افت دما را تجربه خواهد کرد بطوریکه حتی دمای هوا تا اواسط ماه پایین‌تر از حد معمول این فصل ، یعنی حدود ۹ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. البته بجز سه‌شنبه صبح، موج باران شدید این استان از شنبه شب آغاز می‌گردد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
برخی از مناطق استان "آلبرتا" ممکن است شاهد یک دوره آب و هوای عجیب در روز سه‌شنبه باشند، به طوری که انتظار می‌رود شهرهای "ادمونتون" و "رد دیر" شاهد برف مرطوب باشند، در حالی که دما در "مدیسین‌هت" در بیشتر ساعات روز بین ۱۱ تا ۱۸ درجه باشد. در منیتوبا، پوشش کم ابر و برف گسترده باقی‌مانده از قبل، دمای هوا را در این استان پایین نگه می‌دارد. در شرق کانادا شبکه هواشناسی می‌گوید این دماهای بالا به احتمال زیاد به استان‌های شرقی نمی‌رسد زیرا یک جبهه هوا ایستا در شمال شرق استان "نیوفاندلند" جا خوش کرده که نمی‌گذارد این هوای گرم به آن مناطق رسوخ کند.
 
هشدار سیل در اطراف اتاوا
دو مقام منطقه‌ای در شرق انتاریو و اطراف اتاوا هشدار وقوع سیل را برای چندین رودخانه و دریاچه حوضه آبخیز این مناطق صادر کرده‌اند و می‌گویند امکان سیل قریب‌الوقوع در برخی مکان‌ها وجود دارد. "برایان استراتن" مدیر خدمات مهندسی در "آر‌وی‌سی‌ای" می‌گوید که طوفان یخی روز چهارشنبه نه تنها مقدار زیادی باران به همراه داشته، بلکه برف موجود را نیز ذوب کرده است. از سوی دیگر برف سنگین در شمال اتاوا و شمال شرق دریاچه‌های بزرگ نیز با ورود جبهه هوای بسیار گرم، به سرعت آب می‌شود و این مجموعه خطر سیل را ایجاد می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

سازمان حفاظت از دره "ریدو" امروز هشدار سیل را برای مناطق اطراف دریاچه "باب" در جنوب "فروتناک"، "دریاچه کریستی" در دره "تای" و رودخانه "تای" در "پرث" انتاریو صادر کرد و آن را تا روز چهارشنبه پابرجا خواند. این سازمان منطقه اطراف رودخانه "ریدو" بین جوامع "مانوتیک" و "بکتز لندینگ" اتاوا را در معرض خطر خواند و گفت انتظار می‌رود سطح آب که در این مناطق بالا آمده، حداقل تا هفته آینده بالا بماند و از مردم خواست از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مناطق دیگر آبی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, April 9, 2023 - 18:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به