پیشتر و در طی سال ۲۰۲۲ کانادا ۳ بیلیون دلار بصورت نقدی به اوکراین کمک کرده بود
امروز پس از دیدار دوجانبه "جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا و "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا در اجلاس سران آمریکای شمالی در مکزیکوسیتی اعلان شد که کانادا ۴۰۶ میلیون دلار دیگر از خزانه ملی را صرف خرید سیستم دفاع ضدهوایی می‌کند تا آن را به اوکراین هدیه دهد. اوکراین می‌گوید به دفاع ضد هوایی نیاز دارد.
از سوی دیگر اعلان شد که بایدن در ماه مارس امسال به کانادا سفر خواهد کرد که این اولین سفر وی از زمان ریاست جمهوری او در ژانویه ۲۰۲۱ به کانادا به شمار می‌رود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کمک کانادا به اوکراین به ۳.۵ بیلیون دلار رسید: ترودو از آمریکا دفاع ضد هوایی ۴۰۶ میلیون دلار می‌خرد تا به اوکراین هدیه دهد
اکنون قرار است کانادا تقریبا ۴۰۶ میلیون دلار دیگر، اینبار نه به صورت نقد بلکه بصورت اسلحه به اوکراین کمک کند. پیشتر و در طی سال ۲۰۲۲ کانادا ۳ بیلیون دلار بصورت نقدی به اوکراین کمک کرده بود و میزان کمک‌ها نظامی و تسلیحاتی غیر نقدی خود را هنوز اعلان نکرده است. بی‌بی‌سی تخمین زده که کانادا حداقل ۱.۶۳ بیلیون دلار تسلیحات نظامی به اوکراین داده باشد که به این ترتیب از نظر مالی کمک کانادا به اوکراین به بیش از ۵ بیلیون دلار خواهد رسید. این بودجه جدای ۵۰۰ میلیون دلاری‌ست که ترودو در نوامبر ۲۰۲۲ اعلام کرده بود که به اوکراین پول نقد اهدا می‌کند. ترودو امروز سه‌شنبه اعلام کرد که با این پول یک سامانه موشکی سطح به هوای پیشرفته ملی ساخت ایالات متحده را برای اوکراین خریداری خواهد کرد. (به‌روزرسانی: ترودو در ۲۲ دسامبر با در آغوش کشیدن زلنسکی در مجلس کانادا گفت که ۶۵۰ میلیون دلار دیگر به اوکراین کمک مالی می‌کند و بدین ترتیب کل کمک‌های کانادا به اوکراین به بیش از ۵.۷ بیلیون دلار رسید)
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

ترودو می‌گوید "ولودمیر زلنسکی" رئیس جمهوری اوکراین در طول سخنرانی مجازی خود در ماه مارس گذشته از دولت ترودو خواسته بود تا به کشورش در مبارزه با حملات روسیه ادامه دهد و آسمان اوکراین را ببندد. "آنیتا آناند" وزیر جنگ کانادا در بیانیه‌ای گفت که ناتو از بستن آسمان اوکراین سرباز می‌زند و این کاناداست که برای اوکراین از خودگذشتگی می‌کند. وی افزود: "کانادا به همکاری با ایالات متحده و سایر متحدان و شرکای خود برای رسیدگی به اولویت‌های دفاعی اوکراین در کوتاه‌مدت و بلندمدت، از جمله با تجهیزات با قابلیت بالا مانند دفاع هوایی ادامه خواهد داد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
روسیه گفته کلیه دفاع‌های هوایی غربی که وارد اوکراین شوند را بلافاصله منهدم خواهد کرد. روسیه در جنگ در اوکراین با دریافت پهپادهایی که گفته می‌شود ساخت ایران است به حملات هوایی خود شدت بخشیده و گفته می‌شود اوکراین نیز پهپادهای اسرائیلی و ترکیه‌ای خریده و به مواضع روسیه حمله می‌کند. چندین سیستم موشکی کوتاه برد و با حجم آتش بالای آمریکایی نیز اخیرا به اوکراین تحویل داده شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
بایدن به کانادا می‌آید
از سوی دیگر امروز قرار شد تا بایدن به کانادا بیاید. "دونالد ترامپ" رئیس جمهور سابق ایالات متحده، در طول مدت حضورش در کاخ سفید، سفر رسمی به کانادا نداشت، اما برای یک نشست کوتاه اما به یاد ماندنی برای نشست سران جی-۷ در سال ۲۰۱۸چند روزی به "شارلوا" در کبک رفته بود. آخرین باری که بایدن برای کارهای رسمی در اتاوا بود بر می‌گردد به مهمان افتخاری یک شام دولتی در دسامبر ۲۰۱۶، درست چند هفته قبل از روی کار آمدن ترامپ، بایدن در آن هنگام فریاد زده بود: "Vive le Canada " (زنده باد کانادا).
در سال ۲۰۲۰ و در آستانه انتخاب، نمایندگان مجلس کانادا به اتفاق آرا موافقت کردند که به محض اینکه همه‌گیری کووید-۱۹ در هر دو کشور تحت کنترل درآمد، از بایدن و کامالا هریس معاون بایدن برای بازدید از کانادا ، دعوت کنند و از بایدن برای سخنرانی در پارلمان دعوت کردند.
هنوز مشخص نیست بایدن در دیدارش در کانادا در مجلس سخنرانی خواهد کرد یا خیر. آخرین رئیس جمهور ایالات متحده که برای نمایندگان پارلمان کانادا سخنرانی کرد، باراک اوباما در ژوئن ۲۰۱۶ بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

به‌روز رسانی: ارتش کانادا یک روز پس از این اعلان گفت که خود نیاز به این سیستم دارد زیرا آخرین نسخه کاری خود را از سال ۲۰۱۲ بازنشسته کرده ولی دولت کانادا تاکنون حاضر نشده این سیستم را برای خود کشور کانادا و نیروهای مسلح خود خریداری نماید. این در حالی‌ست که تعدادی از فرماندهان ارشد ارتش می‌گویند چنین سیستمی "نیاز کلیدی ارتش کاناداست" که ده سال است تهیه نمی‌شود؛ از جمله "دانیل میدن" می‌گوید: "امنیت اوکراین در درجه اول امنیت اروپاست، پس امنیت کانادا چه می‌شود؟ چرا این را برای کانادا نمی‌خرید؟ تازه قرار است یک سیستم دفاع هوایی برای کانادا در سال ۲۰۲۷ خریداری کنید در حالیکه این سیستم را برای اوکراین هم اکنون می‌خرید".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, January 10, 2023 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به