این ایده پیشتر در یکی از شهرستان‌های جنوب غربی استان انتاریو بطور آزمایشی اجرا و با موفقیت زیادی روبرو شد
دو حزب لیبرال و نیودموکرات انتاریو قول داده‌اند در صورت تشکیل دولت، بررسی کاهش یک روز از ۵ روز کاری، از ۷ روز هفته را سریعا آغاز و در صورت موفقیت، اجرایی کنند. آنها می‌گویند نتایج بررسی ۴ روز کاری در هفته بسیار موفق بوده است. ایسلند یکی از کشورهایی‌ست که این طرح را با موفقیت اجرا کرده است.
این ایده پیشتر در یکی از شهرستان‌های جنوب غربی استان انتاریو بطور آزمایشی اجرا و با موفقیت زیادی روبرو شد اما گروه‌های تجاری در اینباره محتاط هستند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
رقابت جدید لیبرال‌ها و نیودموکرات‌ها در انتخابات انتاریو: روزهای کاری را فقط ۴ روز می‌کنیم
لیبرال‌ها متعهد می‌شوند که برای نشان دادن تبدیل یک هفته کاری به چهار روز، با مشورت با گروه‌های تجاری و کارگری برای طراحی و ارزیابی یک مدل واقعی را به اجرا بگذارند. "استیون دل‌دوکا"، رهبر لیبرال‌ها امروز جمعه گفت که این بیماری کرونا نیاز به بررسی تعادل میان کار و زندگی را در استان برانگیخته و افزود: "برای بسیاری از کارگران و خانواده‌های آنها که هر روز سخت کار می‌کنند ولی همچنان از زندگی عقب می‌افتند، چنین طرحی می‌تواند بسیار خوب باشد. کرونا تعادل بین کار و زندگی را واقعا به هم زده و من فکر می‌کنم به‌ویژه در طول همه‌گیری مردم کاملا خسته شده و ما شاهد کاهش بهره‌وری هستیم". این طرح بطور آزمایشی برای اولین‌بار توسط دولت سابق لیبرال به رهبری "کاتلین وین" کلید خورد اما با سر کار آمدن داگ فورد، نخست وزیر کنونی و محافظه‌کار انتاریو این طرح کنار رفت.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
اما از سوی دیگر نیودموکرات‌ها نیز می‌گویند که یکی از لایحه‌های خصوصی خود در سال ۲۰۲۱ که اجرای طرح ۴ روز کاری در هفته باشد را مجددا به مجلس می‌برند تا اجرای آزمایشی یک‌ساله این پروژه را پیاده کنند. "آندریا هوروت" رهبر نیودموکرات‌ها گفت که دولت آینده وی این امکان را بوجود می‌آورد تا چنین طرح‌هایی مورد بررسی قرار گیرد و چالش‌های احتمالی آن نیز شناسایی گردد. او افزود: "با این حال، باید مطمئن شویم که درآمد مردم تحت تاثیر منفی این کاهش روزهای کاری قرار نخواهد گرفت. ما نمی‌خواهیم مردم ۴ روز کار کنند و آن باعث شود دیگر قادر به پرداخت هزینه‌هایشان نباشند. پس می‌خواهیم مطمئن شویم که کارفرمایان قادر خواهند بود طی ۴ روز درآمد کافی کسب کنند، کارشان موفق بماند و پرداخت به کارمندان و کارگرانشان نیز کافی باشد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
اما "داگ فورد" رهبر محافظه‌کاران انتاریو گفت که تصمیم‌گیری در مورد ۴ روز کاری در هفته بهتر است به بخش خصوصی واگذار شود و دولت چنین الزامی را در سطح استان بوجود نیاورد. او گفت: "من به شرکت‌ها دیکته نمی‌کنم که چه چیزی برای آنها بهتر است. آنها و مردم باید بتوانند به زندگی خود ادامه دهند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
"روکو روسی" مدیر عامل اتاق بازرگانی انتاریو می‌گوید که تعداد فزاینده‌ای از کسب‌وکارها هفته‌های کاری چهار روزه را آزمایش می‌کنند، اما مهم است که این تصمیم‌ها از سوی کارفرمایان گرفته شود. او در بیانیه‌ای کتبی گفت: "دولت‌ها می‌توانند نقشی در تشویق، توانمندسازی یا امکان کار انعطاف‌پذیرتر داشته باشند، اگرچه باید مراقب باشند تا از اختلالات احتمالی در تجارت، اقتصاد و نابرابری نیروی کار جلوگیری کنند".
 
نتیجه در شهری که این پروژه را به‌طور آزمایشی اجرا کرده است
اما "دان مک لئود" مدیر ارشد اداری معتقد است در شهر "زورا" که روزهای کاری تبدیل به چهار روز در هفته شده، و گفت: "ما بطور آزمایشی این طرح را به مدت هشت ماه اجرا کردیم و واکنش‌های مثبتی را بین کارمندان و کارگران دیدیم. پس این طرح آزمایشی را تبدیل به دائمی کردیم و اکنون همه بسیار خوشحال هستند. الان احساس خوب و سبکی در اطراف محل کار ما وجود دارد که قبلا نبود و فکر می‌کنم همه از نظر روانی نسبت به گذشته سلامت‌تر هستند و همه واقعا از این سود می‌برد زیرا اکنون همه زمان استراحت بیشتری دارند".
خود مک‌لئود می‌گوید از دوشنبه‌هایش حالا که هوا خوب است برای گلف بازی استفاده می‌کند و پدر سالمندش  را به قرار ملاقات‌هایش با دوستانش می‌برد و می‌افزاید: "حالا وقت دارم پزشکم را ببینم، خرید کنم، فعالیت‌های تفریحی انجام دهم، و به خودم برسم. این چیزی‌ست که به نظر می‌رسد مردم واقعا آن را دوست دارند".
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

مک‌لئود گفت که اکثر کارمندان ۹ ساعت در روز و چهار روز در هفته کار می‌کنند، اما چنین روندی برای برخی از بخش‌هایی اقتصادی مانند کارهای عمومی و تفریح منطقی نیست اگرچه می‌توان به آنها در عوض شرایطی با انعطاف‌پذیری بیشتری را پیشنهاد داد. "رایان مالو" از فدراسیون تجارت مستقل کانادا نیز می‌گوید که سؤالات زیادی از لیبرال‌ها و نیودموکرات‌ها خواهد داشت و می‌افزاید: "اگر حسابدار یا یک شرکت حقوقی باشید (یقه سفید) درک این طرح آسان‌تر است؛ اما اگر خرده‌فروش، رستوران یا سینما هستید، مسائل زیادی پیش می‌آید که باید پیشاپیش بررسی شوند".

بیشتر بخوانید:


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, May 13, 2022 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به