به نظر من نماینده‌ای خوب است که به مردم گوش کند و در دسترس مردم باشد
یک هفته مانده به انتخابات به سراغ مایکل پارسا رفتیم تا کمی بیشتر در مورد خودش و زندگیش بدانیم. مایکل دوره قبل در انتخابات استانی انتاریو پیروز شده بود و یک دوره را در مجلس انتاریو گذرانده، و البته پیش از آن در حوزه فدرال فعال بود و در چندین مورد برای رسیدگی به پرونده‌های ایرانیان تا اتاوا رفته بود.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
مایکل پارسا از خودش چه تعریف می‌کند؟ همه چیز درباره زندگی شخصی و کاری مایکل پارسا کاندیدای محافظه‌کاران در حوزه آرورا اوکریجز ریچموندهیل در انتخابات انتاریو
از خودم، ما در اواسط 1980 از ایران بیرون آمدیم و وقتی به کانادا آمدیم اول در اتاوا زندگی کردیم و سپس در اواخر دهه 1980 آمدیم تورنتو. من یک برادر و دو خواهر دارم و البته پدر و مادرم. ما یک بیزینس خانوادگی داریم و این برایم خیلی مهم است زیرا در آن یاد گرفتم که چگونه در سیاست به مردم خدمت کنم. بعنوان یک صاحب بیزینس مردم رودررو شما را می‌شناسند و شما باید به مشتری کمک کنید و اگر چیزی بد باشد مردم مستقیما به شما می‌گویند. من پس از نماینده شدنم توانستم همان رویه را ادامه دهم. من و همسرم "ولری" هم در همین "اوکریجز" زندگی می‌کنیم.
 
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

مایکل به چه موسیقی گوش می‌کند؟ ورزشی که دوست دارد چیست؟ چه ورزشی را خودش انجام می‌دهد؟ چه کتابی می‌خواند و چه نوع فیلمی را می‌بیند؟ در دنیای سیاست از چه کسی خوشش می‌آید یا خیلی خوشش نمی‌آید؟
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
(با خنده) من همه نوع موسیقی گوش می‌کنم ولی چند نوع موسیقی را بیشتر دوست دارم مثل موسیقی ایرانی و البته بیشتر قدیمی‌ها را، موسیقی لاتین، کانتری و کلاسیک را هم خیلی دوست دارم. من همیشه ورزش می‌کردم اما سه تا ورزش هست که آنها را بیشتر از بقیه دوست دارم و هم خودم انجامشان می‌دهم: هاکی، فوتبال و بوکس. باید بگویم من از همین الان هیجان آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر را دارم. قبلا کتاب‌های "الیوت پتیسون" را می‌خواندم اما الان بیشتر کتاب‌های افراد پیشرو را می‌خوانم مثلا افرادی که شرکت‌های موفق را بوجود آورده‌اند چگونه توانسته‌اند موفق باشند و این محدود به سیاست نیست اگرچه اکثر کتاب‌های آنها را هم خوانده‌ام؛ این شامل افراد پیشرو در صنایع تکنولوژی، هالیوود، ساخت و ساز و غیره می‌شود. همه نوع فیلم نگاه می‌کنم اگر چه الان خیلی دیگر مانند سابق وقت دیدن فیلم ندارم اما فیلم‌های خیلی قدیمی وسترن را دوست دارم. در دنیای سیاست اشخاص بسیار بزرگی بوده‌اند، مثلا ببینید که "مارگارت تاچر" چه شخص مهمی بوده، البته لازم نیست همه چیز آنها را مثلا من تایید کنم ولی نقش رهبری افراد برایم خیلی مهم است. من همیشه خیلی خیلی "نلسون ماندلا" را دوست داشته‌ام. در کانادا و سیاست امروز، داگ فورد و جیسون کنی را دوست دارم. در آغاز کارم کنی، الگویی بود برایم، "استیون هارپر" و "جک لیتون" کسانی بوده‌اند که باید حتما از آنها نام ببرم.

چه کارهای اجتماعی انجام داده‌ای؟

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
چندین کار انجام داده‌ام، قبلا در کلوپ بهینه‌سازی بودم که در آن با جوانانی که در معرض خطر بودند کار می‌کردیم؛ جوانان یا نوجوانانی که با مشکلاتی روبرو بودند را با روش‌های مربیگری کمک می‌کردیم که گاهی به آنها کمک مالی هم می‌رساندیم یا در آنها را در برنامه‌های می‌گنجاندیم که آنها را از مشکلاتشان دور نگاه داریم. با شهرداری هم کلی کار کرده‌ام، من هر سال یکی از سه قاضی راهپیمایی جشن کریسمس منطقه بوده‌ام همراه با شهردار و کسی که معمولا مسئول تئاتر ریچموندهیل هست. بعلاوه مدتها مربی فوتبال بودم و هنوز هم خیلی دوست دارم که باز مربیگری کنم.
 
از چه زمانی وارد سیاست این حوزه شدی؟
وقتی اینجا (ریچموندهیل) حزب تشکل خود را بوجود آورد من ریاست آنرا به عهده داشتم، من ده سال رئیس حزب در این حوزه بودم، چون هر ده سال بر اساس جمعیت و وضعیت حوزه‌ها را بازتعریف می‌کنند در 2015 به واسطه تغییر جمعیتی این حوزه آرورا – اوکریجز – ریچموندهیل بوجود آمد، که به واسطه اینکه خانه من در اوکریجز هست، در اولین انتخابات این حوزه شرکت کردم و اولین نماینده مجلس این حوزه شدم.
 
مشکلات مردم در این مدت چه بوده است؟
با اینکه کرونا در این مدت همه مردم کانادا و دنیا را تحت تاثیر قرار داده اما برخی از مردم مشکلات خاص دیگری هم داشته‌اند که باید به آنها رسیدگی می‌کردیم و رسیدگی کنیم. برای مثال سالمندان ما که تنها بوده‌اند، دانش‌آموزان و دانشجویان که باید وقتش را با دوستانش می‌گذراند اجبارا به گوشه‌ای فرستاده شدند که برایشان مشکلات روحی زیادی بوجود می‌آمد، چون برعکس ما حتی بعد از زنگ خوردن نمی‌توانستند بروند با دوستانشان بازی کنند. من باید از مردم تشکر کنم که همه با هم همکاری کردند تا بتوانیم بر کرونا غلبه کنیم. این واکسیناسیون و موفقیت ما همه مدیون از خودگذشتگی مردم بوده و هست. ما باید مانند قبل در حال رسیدگی به مشکلات روحی پس از کرونا و دیگر موضوعات هم باشیم، حتی پیش از آنکه جامعه را تحت تاثیر قرار دهد. ما از قبل شروع کرده‌ایم اما باید با تاکید حتی بیشتر هم حواسمان جمع باشد.

کدام نماینده را نماینده خوب می‌دانی؟
نماینده‌ای که خوب به مردم گوش کند و در دسترس مردم باشد. من می‌دانم که همه احزاب نمایندگان خوبی دارند اما به نظر من آن نماینده‌ای خوب است که قبول کند که دارد برای مردم کار می‌کند و واقعا برای مردم کار کند می‌تواند خیلی موفق باشد. من از همان روز اول دوست داشتم در ذهنم داشته باشم که برای آنها کار می‌کنم و هر کاری که از دستم برمی‌آید باید برایشان انجام دهم و همه تلاشم را برایشان به کار گیرم.
 
در این مدت در مجلس چه کردی؟
در همان اول پس از نماینده شدن، نخست وزیر داگ فورد مرا مسئول بیزینس‌های کوچک کل انتاریو کرد. نزدیک یکسال و نیم آنجا کار کردم، بعد که کابینه تغییر کرد شدم معاون وزارت خزانه‌داری و در ترمیم کابینه بعدی معاون وزیر دارایی شدم و همزمان جانشین معاون نخست وزیر و نیز جانشین سخنگوی مجلس هم شدم و البته در این مدت در حال کمک به برنامه دیجیتالی کردن خدمات انتاریو بودم که باعث شد برخی کارهایی که بصورت کاغذی و کُند انجام می‌شد امکان جایگزینی سریع و خوب آنلاین و دیجیتالی پیدا کنند مثلا مجوزها را دیگر لازم نیست چاپ کنید، بروید در صف بایستید و حالا می‌توانید دیجیتالی بفرستید و تائیدش را هم بگیرید.
ولی مهمترین کارم خدمت کردن به مردم حوزه انتخابی خودم بود که باید به بهتر شدن زندگی آنها خدمت می‌کرد.
 
مهمترین برنامه‌ای که پس از موفقیت احتمالی در انتخابات داری چیست؟
پس از دو سال سختی کرونا باید به سرعت بجنبیم، به بیزینس‌ها کمک کنیم تا روی پای خود دوباره بایستند، هزینه‌های زندگی را برای همه مردم کاهش دهیم، همانطوریکه عوارض اتوبان‌ها را حذف کردیم، پول برچسب پلاک‌ها را پس دادیم و غیره تا مردم بجای اینکه این پول را به دولت بدهند بروند آنرا بین خودشان خرج کنند، مثلا بروند در رستوران خرج کنند. ما باید همه جوره زندگی را برای مردم بهتر کنیم و بار سنگین را از دوش بیزینس‌ها برداریم. علاوه بر این دو برنامه، برنامه رسیدگی به وضعیت سالمندان برایمان بسیار بسیار مهم است، به ویژه کسانیکه درآمد کمی دارند. با لایحه ما آنها یا اصلا مالیات نمی‌دهند یا کمترین میزان ممکنه را پرداخت می‌کنند.
 
آیا چیز دیگری هست که مایکل بخواهد بگوید؟
مثل همیشه مرسی از شما که این فرصت را به من دادید تا من بتوانم صدایم را تقدیم مردم کنم. مخصوصا در طول شیوع کرونا که ما نیاز داشتیم به مردم اطلاع‌رسانی (صحیح) داشته باشیم، من و ما مرتبا با شما در تماس بودیم تا شما بتوانید تصمیمات و محدودیت‌ها را به مردم برسانید. دستتان درد نکند و خیلی از شما ممنونم. و نیز از مردم سپاسگزارم که در تمام مدت کرونا همه جور از خودگذشتگی کردند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

همه-چیز-درباره-زندگی-شخصی-کاری-مایکل-پارسا-کاندیدای-محافظه-کار-حوزه-آرورا-اوکریجز-ریچموندهیل-مصاحبه
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, May 27, 2022 - 15:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به