مایکل پارسا: اولین اولویت ما اینست که هزینه‌های زندگی مردم را بتوانیم پایین بیاوریم
پس از مصاحبه‌های شخصی - خانوادگی ایران استار با کاندیداهای ایرانی‌تبار این دوره از مجلس انتاریو، تصمیم گرفتیم که مصاحبه دیگری در زمینه سیاست‌های احزابشان نیز داشته باشیم تا مردم بتوانند با توجه دو عامل شخصیت و برنامه حزب، رای مورد نظر خود را به صندوق بیاندازند.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
با مایکل پارسا کاندیدای انتخابات مجلس؛ سیاست‌های محافظه‌کاران برای انتاریو دقیقا و مختصرا چیست؟
برای مشکلات معیشتی مردم بالا رفتن هزینه‌های زندگی چه برنامه‌ای دارید؟

اگر دوباره انتخاب شوم و به مجلس برگردم، اولین اولویت ما اینست که هزینه‌های زندگی مردم را بتوانیم پایین بیاوریم. قبل از ما انتاریو بعلت گرانی برق، مالیات و غیره تبدیل به گران‌ترن مکان برای بیزینس شده بود بطوریکه تولید کننده‌ها از استان بیرون می‌رفتند و به همین علت ما 300,000 کار خوب از دست دادیم و با رفتن این بیزینس‌ها مردم بازنده اصلی هستند. ما به این شرکت‌ها گفتیم که برگردند چون ما بهترین و باهوش‌ترین آدم‌ها و دانشگاه‌های دنیا را داریم. به همین دلیل، هوندا، دفسکو، جی‌ام، فورد دوباره در حال سرمایه‌گذاری در انتاریو هستند تا خودروهای الکتریکی و باطری‌های آنها را اینجا تولید کنند و انتاریو دوباره تبدیل به قطب خودرو می‌شود که هم پول و درآمد خوب با خودش می‌آورد و هم اینکه برای محیط زیست خوب است. برعکس آنچه دولت قبلی می‌گفت که یا بیزینس یا محیط زیست، خیر اینجوری نیست ما می‌توانیم همزمان هم بیزینس خوب داشته باشیم و هم محیط زیست خوب. برای مثال دفسکو با برقی کردن "کوئل‌فرنس" کاری کرده مثل اینکه یک میلیون خودرو منتشر کننده گازهای گلخانه‌ای را حذف کنید. به مردم می‌توان جایزه کار بهتر داد نه اینکه آنها را تحت فشار قرار داد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در ضمن اضافه کنم، همانطوریکه بازرس کل و نیز افسر مالی گفتند، قیمت برق در صورت ادامه سیاست لیبرال‌ها خیلی خیلی گران‌تر می‌شد. ما در زمان شیوع کرونا قیمت همه برق را به کمترین کاهش دادیم.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
علاوه بر آن ما همان روز اول ورود به مجلس کار کم کردن 10 سنتی مالیات کربن از بنزین و گازوئیل را آغاز و انجام دادیم بطوریکه 4.3 سنت همان موقع ارزان‌تر شد. و همین ماه گذشته هم تصویب کردیم که از 1 جولای قیمت بنزین دوباره 5.7 سنت دیگر هم برای 6 ماه پایین می‌آید. و این کمک به مردم در کاهش هزینه‌هایشان هست. در ضمن ما مرتبا از دولت فدرال کانادا خواسته‌ایم که در این گرانی بنزین حتی کمی هم شده برای کمک به مردم از مالیات کربن بکاهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
برای کاهش بیمه اتومبیل چه کرده‌اید و چه می‌کنید؟
بله ما توانستیم 1.3 بیلیون دلار از قیمت بیمه در انتاریو بکاهیم. بیشتر از 90% رانندگان یک فرم کاهش هزینه‌ها از شرکت‌های بیمه گرفته‌اند، زیرا ما به شرکت‌های بیمه گفتیم با یک جابجایی این شرکت‌ها می‌توانند بیمه‌ها را پایین بیاورند.
 
سیاست شما درباره خانه‌هایی که بسیار گران شده‌اند که مهاجران و جوانان دیگر قادر به خرید نیستند و نیز افزایش نرخ وام مسکن که منجر به سقوط بازار املاک و بیکاری در این بخش می‌شود، چیست؟
داشتن یک سقف بالای سر مردم یک نیاز واقعی‌ و ضروری‌ست و وضع جوری شده بود که مردم عادی دیگر نمی‌توانستند خانه بخرند و آنهایی هم که داشتند نمی‌توانستند از پس هزینه‌های آن برآیند. مشکل خانه اینست که ما به اندازه کافی خانه برای عرضه شدن برای تقاضاهای خریداران نداریم به همین دلیل برای هر خانه مثلا 10 پیشنهاد خرید می‌آمد. ما دو لایحه در این زمینه تصویب کردیم تا همه نوع خانه با همه نوع قیمت به بازار بیاید از هر نوع تا هرکسی مثلا آپارتمان می‌خواهد بتواند بخرد یا خانه و یا حتی کسانیکه می‌خواهند به هر دلیلی خانه اجاره کنند بتوانند حریف اجاره‌ها شوند. همین دو لایحه کمک کرد بیش از 100 هزار واحد خانه در ابتدای فصل خرید و فروش خانه‌ها وارد بازار شد که قبلا چنین چیزی در اوائل دهه 90 رخ داده بود. با همه اینها هنوز هم جای کار بسیار بیشتری داریم.
 
چه برنامه‌ای برای بوجود آوردن مشاغلی با پرداخت خوب دارید؟ آیا باز هم حداقل دستمزدها را افزایش می‌دهید؟
هرگز کمک به درآمد مردم کافی نیست. ما باید بطور مستمر کار کنیم تا کارهایی با پرداختی‌های خوب برای مردم بیاوریم. بنظر می‌رسید که دولت قبلی لیبرال بی‌خیال رقابت با دیگران در زمینه تولید شده بود، این را ما قبول نداریم. ما می‌گوئیم اگر شرایط خوب بوجود بیاوریم تولیدی‌ها به اینجا خواهند آمد، نخیر، ما هر روز کار می‌کنیم تا به بیزینس‌ها بگوئیم اگر می‌خواهید بیزینس کنید، اینجا سرمایه‌گذاری کنید و به مردم هم پرداخت خوبی داشته باشید، جایتان در اینجا یعنی انتاریوست. ما با همه در این زمینه کار می‌کنیم.
 
برنامه شما برای مقابله با تغییرات اقلیمی چیست؟
رشد بیزینس هیچ تضادی با محیط زیست ندارد، همانطور که قبلا گفتم با ساخت خودروهای برقی ما هم بیزینس را رشد داده‌ایم و هم محیط زیست را کاملا در نظر گرفته‌ایم. رسیدگی و بهتر کردن محیط زیست مورد توافق همه ماست ولی نمی‌شود با گفتن محیط زیست همه را مجازات کرد. همانطوریکه قبلا گفتم مثلا فقط با یک تغییر در کوئل‌فرنس اینهمه جلوی انتشار گازهای گلخانه‌ای را گرفتیم. در همین اطراف جنوب دریاچه‌های بزرگ که تورنتو نیز در آن قرار دارد، جمعیت در 5 سال آینده 1 میلیون نفر بیشتر می‌شود و تا بیست و چند سال دیگر حداقل 15 میلیون نفر افزایش جمعیت خواهیم داشت و اگر از همین الان جاده و اتوبان نسازیم در آینده گیر خواهیم کرد. اصلا همین الان مردم درگیر ترافیک هستند، مگر نیستند؟ مردم حدود 1 تا 2 ساعت هر روز در ترافیک هستند که دو ضرر اصلی دارد یکی اینکه وقت مردم هدر می‌رود نه با خانواده‌هایشان هستند و نه کار می‌کنند و دیگر اینکه خودروهایشان کلی آلودگی به محیط زیست اضافه می‌کند. هر دو طرح ساخت بزرگراه‌ها و دیگری آوردن خودروهای الکتریکی در همین راستاست.
 
وضعیت انتظارهای طولانی در اورژانس‌ها و وقت دادن متخصصین پزشکی واقعا تاسف‌آور است، چه سیاستی در این زمینه دارید؟ درباره سالمندان چطور؟
ما قبلا اتصالی میان قسمت‌های مختلف سیستم بهداشتی نداشتیم، ما آمدیم و آنها را به متصل کردیم یعنی الان هم مریض و هم پزشک و هم بیمارستان می‌دانند که مثلا پس از جراحی چه منابعی و چه چیزهایی بعدا باید اختصاص یابد یا انجام پذیرد. دوم اینکه سرمایه‌گذاری در بهداشت خیلی مهم است، مگر می‌شود مانند دولت‌های لیبرال گذشته مردم را در راهروهای بیمارستان‌ها روی تخت خواباند؟ این برای کانادا و انتاریو قابل قبول نیست این مشکل مدیریتی بد سابق بوده است. ما هر ساله پس از تشکیل دولت سرمایه‌گذاری در بهداشت را بالا برده‌ایم. لیبرال‌ها طی 30 سال فقط یک بیمارستان ساختند اما ما در حال حاضر علاوه بر ساخت و بازسازی چند بیمارستان، مدرسه داریم می‌سازیم و خانه‌های سالمندان هم می‌سازیم. دولت لیبرال از 2011 تا 2018 فقط 611 تخت سالمندان جدید گذاشت، در حالیکه ما قول 30,000 تخت داده بودیم که قبلا از آن هم بیشتر تخت جدید برای سالمندان گذاشته‌ایم و 27,000 تخت کنونی را نیز داریم بهبود تا مثل تخت‌های نو می‌شوند، اینجوری سالمندان دیگر نیاز نیست که به بیمارستان بروند و می‌توانند در خانه‌های سالمندان بمانند و بیمارستان‌ها آزاد می‌شوند. اما بیمارستان فقط ساختمان نیست بلکه پرستار و دکتر نیز می‌خواهد. ما از ماه مارچ تاکنون با برنامه آموزشی خاص پرستاران بیش از 8,000 پرستار به سیستم افزوده‌ایم. این برایم خیلی مهم است که بگویم کسی که از ایران می‌آید و آنجا قبلا پرستار بوده الان می‌تواند برود در یک برنامه زیر نظر یک پرستار دیگر همان کار پرستاری خودش را در انتاریو ادامه دهد.
 
ده‌ها سال است که می‌گوئیم در زمینه تایید مدارک مهاجران باید کاری کرد، شما چه خواهید کرد؟
بله خیلی مهم است. بسیاری از 300,000 مشاغلی که الان نیاز داریم، افرادش را اینجا داریم اما به علت همین عدم تصویب مدارک نمی‌توانیم آنها را پُر کنیم. همین باعث می‌شود که بیزینس‌ها رشد نکنند و استعدادهای مردم نیز بلااستفاده بماند. ما با همین برنامه پرستاران این را شروع کرده‌ایم که این افراد بتوانند زیر نظر یک فرد دیگری برای مدتی کار کنند و بعد مثل همه جذب شوند.
 
به بیزینس‌ها، به خصوص بیزینس‌های کوچک که بسیار ضربه خورده‌اند، پس از کرونا چه کمکی می‌کنید، برای بیزینس‌هایی که برای همیشه حذف می‌شوند چه برنامه‌ای دارید؟
کمک به بیزینس‌ها مختص بعد از کرونا نیست. وقتی که من وارد مجلس شدم، بعنوان مسئول بیزینس‌های کوچک به سرتاسر انتاریو رفتم و از بیزینس‌ها پرسیدم مشکلات شما در کار و رشد چیست تا من کمک کنم؟ بزرگ‌ترین مشکل آنها قوانین دست‌وپا گیر بود. این قوانین پیچیده داشت جلوی کار همه را می‌گرفت. ما باید قوانینی که مثلا قدیمی هستند و کارآیی ندارند را کم کنیم، از هزینه‌های بیزینس‌ها بکاهیم و باید کاری کنیم که پس از این دو سال کرونا بیزینس‌ها بتوانند به کار برگردند. برای این منظور باید از مالیات‌ها بکاهیم، هزینه‌های انرژی را پایین بیاوریم. ما الان هزینه‌های بیزینس کردن در انتاریو را 7 بیلیون دلار کمتر از قبل کرده‌ایم. در زمان کرونا هم دولت ما دو سری پول به بیزینس‌ها داده، پول دستکش و مواد ضدعفونی داده‌ایم و نیز برای آنلاین شدن بیزینس‌ها به آنها پول داده‌ایم. به خصوص کرونا ثابت کرد که بیزینس‌ها باید بتوانند آنلاین باشند، برنامه ما توانست بیزینس‌های بسیاری را آنلاین ببرد.
 
چه کمکی به ایرانیان خواهید کرد؟
من افتخار می‌کنم که در سراسر انتاریو ایرانی‌های موفق می‌بینم. بروید ببینید مثلا رئیس بیمارستان، رئیس شرکت‌ها و خیلی پُست‌های مهم مثل پزشکان، استادان دانشگاه، مهندسان الان ایرانی هستند و این باعث افتخار جامعه ماست. ایرانی‌ها خوشبختانه در همین مدت کوتاهی که به کانادا مهاجرت کرده‌اند بسیار موفق بوده‌اند. من امیدوارم ما ایرانیان همواره بتوانیم از همدیگر حمایت کنیم تا هم بزرگ‌تر شویم و هم موفق‌تر. من مثل همیشه به حمایت خود از ایرانیان ادامه خواهم داد.
 
اگر می‌خواهید به موضوع دیگری اشاره کنید، بفرمائید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در آخر می‌خواهم از مردم برای 4 سال حمایتشان از من تشکر کنم و اگر دوباره افتخار انتخاب شدن از طرف آنها بعنوان نماینده مجلس را داشته باشم، هر چه زودتر مجددا برای کار و کمک به زندگی آنها خواهم رفت.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, June 1, 2022 - 07:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به