در حالیکه کشورهای آسیای شرقی وضعیت بسیار بهتری به نسبت سایر نقاط جهان دارند، کشورهای غربی با افت روبرو هستند
بر اساس آخرین بررسی‌ها، نمرات ریاضی و خواندن (ادبیات) دانش‌آموزان کانادایی به شدت کاهش یافته و همچنان نیز کاهش می‌یابد.
این در حالی‌ست که روند جهانی "سواد" به ویژه در ریاضیات، مانند کانادا، در حال سقوط است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
 
سقوط آزاد سواد در کانادا: نمرات ریاضی و خواندن (ادبیات) دانش‌آموزان کانادایی به پایین‌ترین سطح رسید
"آنا استوک" استاد ریاضی در دانشگاه "وینیپگ"، خاطرنشان می‌کند که نمرات ریاضی در کانادا از سال ۲۰۰۳ روند نزولی طی کرده که البته از سال ۲۰۱۸ شاهد سقوط بیشتری بوده است. نمرات کلی ریاضی کانادا بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ به اندازه ۱۵ امتیاز کاهش یافته، که اگر افت ۲۰ امتیازی را به معنای از دست دادن یک سال کامل یادگیری تعریف می‌کنیم، آنگاه این افت ۱۵ امتیازی به این معنی‌ست که میزان یادگیری ریاضی در هر کلاس معادل سه چهارم سال کاهش یافته است. در همان بازه زمانی، نمرات خواندن (ادبیات) دانش‌آموزان کانادایی نیز ۱۳ امتیاز افت کرده و علوم نیز شاهد کاهش ۳ امتیازی هستند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
"لوئیس ولانت" استاد مدیریت آموزشی در دانشگاه "براک" در شهر "سنت کاترینز" در نزدیکی نیاگارا معتقد است که افت بیشتر، که از سال ۲۰۱۸ شروع شده، بعلت شیوع کووید بوده و می‌افزاید: "با اینکه سر کلاس بودن اثر بسیار تعیین‌کنندگی روی ادبیات ندارد، اما بطور کلاسیک می‌دانیم دانش‌آموزانی که سر کلاس حضوری نیستند، در دروس ریاضی و علوم، ضعیف‌تر می‌شوند". از طرف دیگر آنا در اینباره می‌گوید: "اول از همه، ما در مدارس وقت کافی برای ریاضیات صرف نمی‌کنیم. و ثانیا، بچه‌ها در بسیاری از موارد آموزش خوبی دریافت نمی‌کنند. آنها آموزش‌های صریحی دریافت نمی‌کنند و به‌اندازه کافی هم تمرین نمی‌کنند. و این واقعا باید تغییر کند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
از نظر استانی، استان‌های آلبرتا، بریتیش کلمبیا، انتاریو و کبک، اغلب بالاتر از میانگین ملی هستند. استان‌هایی که بیشترین کاهش را در نمرات ریاضی از سال ۲۰۱۸ داشته‌اند، به ترتیب شامل نیوفاندلند لابرادور با افت ۲۹ امتیازی، نوااسکوشیا با کاهش ۲۴ امتیازی، نیوبرانزویک با افت ۲۳ امتیازی و مانیتوبا با کاهش ۲۲ امتیازی بودند. این در حالی‌ست که وضعیت استان‌های بالاتر از میانگین هم رو به پایین است بطوریکه معلمان ریاضی کلاس سوم در امتحان ریاضی کلاس چهارم مردود می‌شوند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
تنها ۱۲% از دانش‌آموزان کانادایی در ریاضیات عالی بودند و در سطح ۵ یا ۶ نمره می‌گرفتند. این سطح واضحا کمتر از برخی از کشورهای آسیایی و اقتصادهای برتر جهانی از جمله در سنگاپور است که در آن ۴۱% دانش‌آموزان در سطح عالی هستند. هنگ‌کنگ با ۲۷%، و ژاپن و کره با ۲۳% نیز در این رابطه قابل ذکر هستند. علیرغم افت کلی کانادا در سطح سواد، اما این کشور در مقایسه با بیشتر کشورها حتی عملکرد بهتری داشته بطوریکه در مجموع از نظر کمی افت، کانادا در ریاضیات نهم، در ادبیات ششم و در علوم هفتم شد.
 
وضعیت جهانی
در تمام کشورها، میانگین نمره ریاضی امروزه به نسبت آزمون‌های سال ۲۰۱۸ حدود ۱۵ امتیاز کاهش یافته است. نمرات ادبیات نیز ۱۰ امتیاز کاهش یافته‌اند در حالیکه پیش از این سال هیچیک از این دروس بیش از ۵ امتیاز کاهش نداشتند. در مجموع، نقطه تقریبا خوشحال کننده اینست که نمرات دانش‌آموزان در درس علوم به نسبت سال ۲۰۱۸ تغییر چندانی نکرده است. اما پیشروترین کشور در این زمینه سنگاپور است که مدت‌هاست عنوان جلوداری در آموزش را به خود اختصاص داد چنانچه تقریبا در همه شاخه‌های درس‌ها بالاترین امتیاز را دارد. پس از سنگاپور، سایر کشورهای آسیای شرقی از جمله ژاپن و چین در رده‌های بعدی قرار دارند.
 
سقوط آزاد جهان در ریاضیات
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


البته روند نزولی ریاضیات در بیشتر کشورها مانند بلژیک، فنلاند، کانادا و فرانسه ، کاملا قبل از شیوع کرونا شروع شده بود. نگرانی افت ریاضی در مورد کشورهایی مانند آلمان، ایسلند و هلند که شاهد افت ۲۵ امتیازی یا حتی بیشتر بوده‌اند، بیش از پیش است. آلبانی با کاهش خیره کننده ۶۹ امتیازی بیشترین کاهش را در امتیازات ریاضی داشته ، پس از آن اردن با ۳۹ امتیاز قرار دارد و جالب اینجاست که ایسلند با سقوط ۳۶ امتیازی، برای اولین‌بار بعد از آمریکا قرار گرفت. نروژ هم ۳۳ امتیاز سقوط کرد و سطح میانگین جهانی رسید. اما در عین حال، برخی از کشورها در ریاضی پیشرفت نیز داشته‌اند، از جمله عربستان سعودی، جمهوری دومینیکن و کامبوج.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, December 6, 2023 - 20:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به