کدام اشتباهات رایج را باید حتما پیش از خرید خانه بدانیم

پنج اشتباهی که در زمان خرید خانه نباید مرتکب شویم. سپیده ثابت هستم متخصص مشاور وام مسکنRoyal bank امروز اینجا هستم که در مورد این موضوع با هم صحبت کنیم. می‌دانید که خرید خانه یک تجربه احساسی است چه برای شما که دفعه اول است این خرید را انجام می‌دهید، چه قبلا وارد این پروسه شده‌اید و خیلی از مواقع خیلی از افراد با این پروسه خیلی به صورت احساسی و emotional برخورد می‌کنند اما بهتر است که با چشمان باز به این قضیه نگاه کنیم و اشتباهاتی را مرتکب نشویم که بعدا پشیمانمان کند.
‌نداشتن home inspection یا همان نداشتن بازرسی. می‌دانید در کانادا هزینه بازرسی خانه یاhome inspection حدودا بین 350 تا 600 دلار است؟ اما نداشتن home inspection چقدر می‌تواند برای شما cost داشته باشد؟ اگر foundation خانه crack داشته باشد یا اینکه mold داشته باشد یا اینکه سیستم الکتریکی ایراد داشته باشد، می‌دانید این هزینه‌ها می‌تواند cost بسیار زیادی داشته باشد؟ هزینه سیستم الکتریکی می‌تواند حدودا تا 10 هزار دلار باشد یا هزینه crack foundation، البته بستگی دارد که میزان damaging چقدر باشد، ولی می‌تواند تا سقف 10 هزار تا 15 هزار دلار برای شما cost داشته باشد. پس داشتن home inspection و spend کردن یک هزینه خیلی کوچک می‌تواند شما را از هزینه‌‌های بسیار بزرگتری که ممکن است پیش رو داشته باید معاف کند.
نداشتن بودجه کافی برای هزینه‌های غیرقابل پیش‌بینی. بسیاری از افراد وقتی که به من مراجعه می‌کنند و سوال اولی که پیش می‌آید، میزان پولی را که دارند از saving یا پس اندازی را که می‌خواهند برایdown payment، afford کنند، چون می‌خواهند خانه بزرگتری بخرند دوست دارند که تمام پولی را که دارند صرف هزینه down paymentکنند که به آن side مناسب خانه خودشان یا خانه ایده‌آل خودشان دسترسی پیدا کنند. اما درنظر بگیرید و فرض کنید که total پولی که شما دارید حدودا 100 هزار دلار باشد و اگر همه این 100 هزار دلار را بخواهید هزینه down payment کنید و برای down payment بگذارید،closing cost را چطور می‌خواهید cover کنید؟ هزینه‌های unexpectedی را که برای خانه بوجود می‌آید، هزینه‌های غیر قابل پیش‌بینی آنها را می‌خواهید چه کنید؟ اگر plan برای renovate کردن خانه را دارید و این plan را بعد از closing می‌خواهید پیش رو داشته باشید آیا برای آن بودجه کافی کنار گذاشته‌اید؟ می‌توانید اینها را از جای دیگر cover کنید. پس به این نکات قبل از اینکه بخواهید تمام پول و تمام saving و پس‌اندازی را که دارید برای down payment در نظر بگیرید توجه کنید. بسیاری از افراد بهland transfer توجه نمی‌کنند، این هزینه‌ای است که شما در روز closing باید در دفتر وکیل پرداخت کنید. هزینه وکیل باید پرداخت شود. شما باید برای این هزینه‌هایی که برای شما در نظر گرفته می‌شود یک budge اضافی در نظر بگیرید و همه پول خودتان را صرف down payment نکنید.
هزینه کردن در جاهای اشتباه. یعنی چه؟ فرض کنید که شما می‌خواهید خانه‌ای را گرفته‌اید renovate کنید و دوست دارید آشپزخانه ایده‌آل و مدرن خودتان را داشته باشید و این plan در top of list شما قرار دارد یا بخواهید floor را تغییر دهید اما قبل از اینکه به آن top of listهای خودتان توجه کنید و آن چیزی را که در ذهن خودتان است و برایتان ایده‌آل است قرار است پیش بیاید، آیا به این توجه کرده‌اید که fairness شما چقدر قدمت دارد؟ آیا به این توجه کرده‌اید که وضعیت roof شما چطور است؟ fundamental element خانه خیلی مهمتر از آن ایده‌آل‌هایی است که شما دوست دارید داشته باشید. پس صرف کردن هزینه در جاهای مناسب به شما کمک می‌کند که اولویت‌هایتان را بر اساس آن طبقه بندی کنید.
‌خرید کردن بیشتر از budget یا داخل budget خودتان خرید نکنید. یعنی چه؟ یعنی که اگر من امروز با توجه به شرایطم بررسی کردند برای من و من می‌توانم در ماه 2000 دلار بابت mortgage پرداخت داشته باشم توجه کرده‌اید که اگر نرخ بهره افزایش پیدا کند و payment شما از ماهی 2000 دلار به ماهی 2500 دلار تغییر کند آیا شما می‌توانید این را afford کنید؟ آیا توانایی پرداختش را دارید؟ پس همیشه در Budget خودتان خرید کنید و over budget خودتان دنبال خرید خانه نباشید، چون ممکن است از نظر financing به شما فشار بسیاری وارد شود و شما را دچار مشکلات کند.
می‌دانید که RBC یکی از calculatorهای خوبی را که برای kindها در نظر گرفته و available است برای آنلاین، RBC mortgage calculator است. شما می‌توانید با این chose در rateهای مختلف سناریوهای مختلف را برای خودتان شبیه سازی کنید و ببینید که اگر تغییرات rate ایجاد شود شرایط پرداخت‌های ماهانه شما چه تغییراتی می‌کند و به شما ideaهای بهتری می‌دهد که به اصطلاح budget شما در چه rangeی قرار دارد و شما را در safe side قرار می‌دهد.
و مورد آخر، اشتباه آخر خرید خانه بدون در نظر گرفتن neighborhood. یعنی چه؟ یعنی اگر شما یک خانه‌ای را که باب دل و ایده‌آلتان است انتخاب کرده‌اید و dream house شما است بعد از اینکه Move کردید شما توانایی تغییر در خانه خودتان را دارید اما neighborhood را می‌توانید تغییر دهید؟ نه. شما نمی‌توانید اگر دوست ندارید در محیط شلوغی زندگی کنید و آن خیابانی که خانه‌تان را خریداری کردید خیابان شلوغی است یا access به مدرسه برای بچه‌هایتان خیلی دور است، نمی‌توانید neighborhood خودتان را تغییر دهید. یا اگر در محیطی زندگی می‌کنید که محیط neighborhood آن محیط safeی نیست قابلیت تغییر آن neighborhood را ندارید، چون خانه خودتان را خریداری کردید و این out of control شما است. پس همیشه توجه کنید که خرید خانه در شرایط neighborhood مناسب شما باید باشد. یکی دیگر از chooseهایی که RBD، provide کرده است برای kind‌ها و شما می‌توانید آنلاین به آن دسترسی داشته باشید RBC neighborhood explorer است که با این choose می‌توانید neighborhoodی که fit شرایط خودتان است را برای خودتان ارزیابی کنید. حتما پیشنهاد می‌کنم این choose را امتحان کنید.
امیدوارم این نکات در زمان خرید خانه به کار شما بیاید و حتما به آن توجه کنید که بعدا خدای ناکرده پشیمان نشوید که چرا این نکات را در زمان پروسه خرید خانه مدنظر نگرفته‌اید.
مرسی از توجه وهمراهی شما با این برنامه، تا دیداری دیگر روز خوش. خدانگهدار.
Sabet--Mortgage--5-mistakes-puchasing-home

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به