یکی از روش‌ها برای کاهش دادن این پرداخت استفاده از «مانور اسمیت» است
کانادایی‌ها اغلب شکایت دارند که سود وام مسکن، مانند ایالات متحده از مالیات کسر نمی‌شود. اما برخی نیز معتقدند که بجای آن کانادایی‌ها از پرداخت مالیات ارزش افزوده ملک معافند.
با این حال، یکی از اسراری که در امور مالی از کانادایی‌ها پنهان نگاه داشته شده اینست که می‌توان حتی این سود پرداختی را نیز بسیار کوچک کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
تکنیک پولدارها در کسر بزرگ مالیاتی و بازپرداخت سریع وام مسکن املاکشان چیست؟
یکی از روش‌ها برای کاهش دادن این پرداخت استفاده از «مانور اسمیت» است که توسط «فریزر اسمیت» در دهه ۱۹۷۰ در بریتیش کلمبیا کانادا ابداع شد. و البته بله باید گفت که بیش از ۴۰ سال است که کانادایی‌های ثروتمند این پرداختی را بسیار کوچک کرده‌اند. «مانور اسمیت» یک کلمه مصطلح قانونی برای تبدیل سود وام مسکن به سودی‌ست که بتوان آنرا از مالیات خود کم کنید. روند این کار به شکل زیر می‌باشد:
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

۱. وام مسکن خود را بازگشت‌پذیر کنید. این نوع وام مسکن‌های بازگشت‌پذیر را «هیلاک» (HELOC – یا CLP) نیز می‌نامد. در واقع همه یا قسمتی از وام مسکن شما تبدیل به یک «خط اعتباری» (Line of Credit) می‌شود که می‌توانید هر وقت خواستید از آن استفاده کنید و یا باز گردانید. 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
۲. پرداخت‌های وام مسکن را به طور منظم انجام دهید. پرداخت‌هایی که بعنوان بازپرداخت وام مسکن انجام می‌دهید در واقع به عنوان پرداخت به خط اعتباری هیلاک شما صورت می‌گیرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
۳. از موجودی هیلاک خود برای سرمایه‌گذاری استفاده کنید. در واقع هر برداشت پولی از هیلاک شما باید صرف یک سرمایه‌گذاری گردد که برایتان درآمدزاست.
۴. سود هیلاک قابل کسر کردن است. بهره پرداختی شما به هیلاک به عنوان سود یک وام تلقی می‌شود که در اینصورت قابل کسر از مالیات خواهد بود زیرا از آن برای ایجاد درآمد استفاده کرده‌اید. یادتان نرود این موضوع را با حسابدار خود در زمان پُر کردن اظهارنامه مالیاتی خود مرتب کنید تا از مالیات شما کم شود و مبلغی هم تازه به شما برگردد.
۵. از مبلغ بازگشتی مالیاتی در بند ۴ برای پرداخت وام مسکن خود استفاده کنید.
۶. مراحل ۲ تا ۵ را تا زمان باز پرداخت کامل وام مسکن خود تکرار کنید.
 
در پایان این روند اگر درست عمل کرده باشید چنین نتیجه‌ای خواهید گرفت:

  • وام مسکن خود را تمام و کمال بازپرداخت کرده‌اید.
  • یک وام بزرگ که از مالیات معاف است. این در واقع وامی‌ست به بزرگی هیلاک شما.

 
چه نوع سرمایه‌گذاری‌هایی برای مانور اسمیت خوب هستند؟
همه نوع سرمایه‌گذاری واجد شرایط برای کسر از مالیات نیستند. از نظر فنی بهره وام فقط در صورتی قابل کسر است که وام برداشته شده برای سرمایه‌گذاری، درآمدزا باشد. به طور کلی، اداره مالیات کانادا هزینه‌های مربوط به بهره‌ها که برای خرید سهام‌های عادی مورد استفاده قرار می‌گیرد را قابل کسر از مالیات می‌داند و بر این اساس است که باید در زمان ‌دریافت سهام خود مانند یک سهامدار عادی سود سهام دریافت کنید. متخصصان سرمایه‌گذاری می‌گویند فقط سهام‌ها یا سرمایه‌گذاری‌هایی که سودآوری زمانی دارند را بخرید.
یکی از این راه‌ها سرمایه‌گذاری مجدد در املاک و مستغلات است که می‌توانید با آن مثلا یک ملک بخرید تا اجاره دهید برای درآمدزایی. البته ممکن است از نظر مالی پول اجاره متعارف مناسب نباشد و مثلا اجاره "ایر‌بی‌اند‌بی" مناسب‌تر باشد.
 
مراقب این خطرات باشید

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

پیش از امتحان "مانور اسمیت"، حتما آنرا با یک متخصص سرمایه‌گذاری و مالیاتی در میان بگذارید. اکثر شرکت‌های مشاوره مالی و مالیاتی می‌توانند شما را در این فرآیند راهنمایی کنند فقط مطمئن شوید که آنها محصولات شرکت خود را برای کمیسیون خود، به شما عرضه نمی‌کنند و برای مثال گیر یک شرکت هرمی نمی‌افتید. دو مورد واضح از خطر در این روند یکی کاهش عمده قیمت خانه و دیگری کاهش عمده بازار سهام است که می‌تواند باعث لطمه شدید شود. هر دوی این موارد در طول یک دهه گذشته نگران کننده نبوده، اما‌ کسی نمی‌داند که در آینده شرایط چگونه تغییر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, January 17, 2022 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به