امروز شنبه هفتمین بانک بزرگ کانادا از نظر دارایی اعلان کرد که نرخ بهره وام مسکن خود را به زیر ۱٪ در سرتاسر کانادا کاهش داده است. وب‌سایت مقایسه کننده وام‌های مسکن در کانادا اکنون نشان می‌دهد که نرخ جدید وام متغیر پنج ساله به ۰.۹۹ درصد رسیده است.
به گفته "رابرت مک‌لیستر"، متخصص ارشد و باسابقه وام می‌گوید که این اولین‌بار در تاریخ کاناداست که نرخ بهره وام مسکن به چنین رقمی افت می‌کند. او می‌گوید تبلیغ چنین نرخی مانند تبلیغ نرخ ۲.۹۹ درصدی ۵ ساله ثابت بانک مونترال در سال ۲۰۱۲، و یا "مریدین کردیت یونیون" با نرخ ثابت ۱.۴۹ درصد در سال ۲۰۱۵ ثبت شاخصی جدید در این صنعت به شمار می‌رود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
سقوط وام مسکن به زیر ۱٪ بهره در کانادا
طبق این اعلان بانک "اچ‌اس‌بی‌سی"، اکنون این بانک نرخ بهره پنج ساله متغیرش را با ۱.۴۶ درصد تخفیف از نرخ بهره پایه فعلی خود، یعنی ۲.۴۵ درصدی، به مردم پیشنهاد می‌دهد. هر بانک مجاز است نرخ بهره پایه خود را تعیین کند که آن متغیری از نرخ بهره پایه بانک مرکزی کاناداست. نرخ بهره پایه بانک‌های کانادایی بطور معمول، حدودا بین ۲ تا ۲.۵ درصد بیشتر از نرخ بهره پایه بانک مرکزی کاناداست. این بانک‌ها در شرایطی به مشتریان خود بر اساس نرخ بهره پایه خود تخفیفی می‌دهند که اینبار بانک اچ‌اس‌بی‌سی با تخفیف ۱.۴۶ تقریبا رکورددار شده است. در نرخ‌های متغیر مانند این نرخ ۰.۹۹ درصدی، اگر بانک مرکزی کانادا نرخ بهره پایه خود را افزایش دهد، نرخ بهره پایه بانک اچ‌اس‌بی‌سی نیز افزایش می‌یابد و طبیعتا نرخ بهره مشتریان نیز می‌تواند افزایش یابد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

نرخ بهره اصلی بانک کانادا از اواخر ماه مارس در ۰.۲۵ درصد ثابت مانده و طبق گفته مدیریت آن، این بانک کانادا متعهد شده که نرخ‌ بهره پایه را تا سال ۲۰۲۳ پایین نگه دارد تا بتواند موجبات دادن وام و کمک به تحریک فعالیت اقتصادی در میان شیوع ویروس کرونا را شدت بخشد.

وضعیت وام‌ها در بازار و وضعیت بازار املاک

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
مک‌لیستر می‌نویسد: "در مقایسه با پایین‌ترین میزان نرخ بهره پایه ۵ ساله موجود در سطح کشور که ۱.۳۹ درصد است، نرخ ۰.۹۹ درصدی احتمالاً شما را برای حداقل یک [تا] دو سال از پرداخت نسبت به دیگران جلو می‌اندازد". هر چند این بانک محدودیت‌هایی را نیز معرفی کرده، از جمله "وام‌هایی با نسبت بالا" که در آن پول پیش شما باید کمتر از ۲۰ درصد باشد و بانک هشدار می‌دهد که ممکن است نرخ بهره بالاتری به املاکی که صاحبخانه در آنها زندگی نمی‌کند تعلق گیرد، مدت باز پرداخت نیز باید بیش از ۲۵ سال باشد و استثنائات دیگری نیز در این رابطه وجود دارد. البته نرخ ثابت ۱.۳۹ درصدی برای وام‌های پنج ساله نیز توسط این بانک فقط برای وام‌هایی با نسبت بالا ارائه می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
مک لیستر می‌گوید "سیمپلیی" با ۱.۶۵ درصد و "تنجرین" با ۱.۷ درصد نیز از دیگر وام‌دهندگان با بهره پایه پایین هستند. از زمان شروع شیوع کرونا، نرخ‌های وام مسکن متغیر و ثابت به همراه نرخ بهره کوتاه مدت و بلند مدت کاهش یافته‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در همین حال، فروش مسکن در ماه نوامبر - که معمولاً ماه آرامی برای بازار املاک است - در تعدادی از بازارها همچنان به گرمی ادامه دارد. علی رغم افت معامله آپارتمان‌ها، فروش سالانه خانه‌های موجود تقریباً ۲۳ درصد در ونکوور، ۲۴ درصد در منطقه بزرگشهر تورنتو و ۳۲ درصد در بزرگشهر مونترال افزایش نشان می‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, December 5, 2020 - 21:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به