خانواده‌ای که اکنون در سال ۲۵,۰۰۰ دلار پرداختی به مهد کودک دارد، پرداختش به ۱۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید
سری گزارش‌های زنده، حضوری و اختصاصی ایران استار با دولت‌های کانادا:
در پی توافق بین دولت فدرال کانادا با دولت انتاریو در کاهش هزینه‌های مهد کودک‌ها که در آن خانواده‌ها فقط روزانه حداکثر ۱۰ دلار خواهند پرداخت و باقی هزینه‌ها را دولت‌های فدرال و انتاریو تقبل خواهند کرد؛ "استفن لچه " وزیر آموزش و پرورش به همراه دو نماینده مجلس، "ویجای تانیگاسلام " و "کریستین هوگارت " در میز گردی شرکت کردند تا به سوالات رسانه‌های منتخب پاسخ دهند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
انتاریو آخرین استانی است که طرح ملی مراقبت از کودکان نخست وزیر جاستین ترودو را امضا کرد. این قرارداد دولت فدرال را متعهد می‌کند که ۱۳.۲ بیلیون دلار در یک دوره پنج‌ساله به دولت انتاریو بدهد تا میانگین هزینه هر یک از محل‌های نگهداری از کودکان (مهد کودک‌ها) برای پدر و مادرها را به ۱۰ دلار در روز در سال ۲۰۲۶ کاهش دهد.
مدیریت این جلسه به عهده ویجای بود و کریستین بعنوان اولین سخنران گفت که در انتاریو هم پرداختی وام مسکن مردم بسیار زیاد است و هم هزینه‌های مهد کودک، بطوریکه شاید هزینه‌های مهد کودک برای یک خانواده به اندازه وام مسکن آن‌ها هم باشد که مشکلات معیشتی زیادی را برای مردم بوجود می‌آورد. او اشاره کرد که برای رسیدن به این توافق ۶ سال وقت صرف شده تا توافقی بدست آید که در آن نیازهای خانواده‌های انتاریو به قدر کافی در آن دیده شده باشد.

توضیحات جامع و مفصل وزیر درباره مهد کودک روزی ۱۰ دلار در انتاریو
پس از کریستین، لچه چنین ادامه داد: "چنین توافق‌هایی معمولا توسط یک نفر صورت نمی‌گیرد، در این مسیر علاوه بر نخست وزیر داگ فورد، کمیته‌ها و نیز ویجای و کریستین نیز خیلی کمک کردند. ما در انتاریو پُرهزینه‌ترین مهد کودک‌ها در کانادا را داریم و علاوه بر آن متاسفانه هزاران نفر را نیز در صف انتظار داریم که این نتیجه تغییرات نامناسب مدت‌ها پیش لیبرال‌هاست. برای رفع این مشکلات ما سعی کردیم بودجه پیشنهادی حدود ۱۰ بیلیون دلاری دولت فدرال را به ۱۳ بیلیون برسانیم و نیز بجای قرارداد ۵ ساله، ۶ سال با دولت فدرال قرارداد داشته باشیم و نیز این برنامه شامل کودکان ۴ساله هم بشود. ما خیلی مفتخریم که اعلان کنیم که توانستیم به این خواسته‌ها برسیم".

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

لچه برای توضیح دادن اینکه نتیجه این قرارداد برای خانواده‌ها دقیقا چه خواهد شد گفت: "برای مثال خانواده‌ای که اکنون در سال ۲۵,۰۰۰ دلار پرداختی به مهد کودک دارد، پرداختش به ۱۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید. طبق برنامه ما در سال ۲۰۲۵ به پرداختی روزانه ۱۰ دلار توسط خانواده‌ها می‌رسیم و بقیه فاصله میان ۱۰ تا مثلا ۷۰ دلار در روز را دو دولت فدرال و انتاریو تقبل خواهند کرد. بعلاوه اینکه برای کاهش صف انتظار قرار است ۸۷,۰۰۰ مهد کودک جدید تا سال ۲۰۲۵ ساخته شود. البته باید اشاره کنم که ما برنامه‌هایی برای خانواده‌های با درآمد کمتر از مثلا ۲۰,۰۰۰ دلار در سال داریم که به واسطه آن‌ها این خانواده‌ها برای مهد کودک فرزندانشان تقریبا هیچ پولی پرداخت نمی‌کنند مضافا اینکه ما کردیت مالیاتی خانواده‌های کم درآمد با فرزند در انتاریو که ۶,۰۰۰ دلار در سال است را همچنان نگاه خواهیم داشت تا آن‌ها بتوانند هزینه‌های خود را از مالیات خود کم کنند. ما معتقدیم که هر فرزند در انتاریو باید بتواند به بهترین وجه ممکنه بزرگ شود ".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
وی درباره کمبود نیروی متخصص و انسانی گفت: "من به شدت در حال کار هستم تا مدارک مهاجران تایید شود. برای مثال نبایستی من سوار تاکسی شوم و بفهمم که راننده آن دکترا دارد. این افراد لیاقت دارند تا مدارکشان مورد قبول استان قرار گیرد. اگر لازم باشد ما باید کوه را جابجا کنیم تا آن‌ها در این استان موفق شوند، برای مثال اگر لازم است تا آن‌ها کمی آموزش ببینند تا به بازار روز کانادا برسند، باید این کار را انجام داد. کرونا ثابت کرد که ما کار زیادی در این زمینه باید انجام دهیم و باید بگویم که ما در حال انجام این کار هستیم و امیدواریم زودتر به نتیجه برسد".

ایران استار: آیا هزینه‌های قبل و بعد از مدرسه نیز شامل این توافقنامه است؟

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
بله البته، هزینه‌های این برنامه‌ها هم شامل این توافق می‌شود. ما با توجه به این برنامه‌ها و از روز اول گفتیم که چگونگی کار در کشور تغییر کرده و باید به قدر کافی، از جمله چندین ساعت پیش و پس از کلاس‌ها انعطاف‌پذیر باشیم تا خانواده‌ها بتوانند به کار خود برسند. در واقع چنین برنامه‌ای برای کمک به نگاهداری کودکان بعلاوه کمک به کار والدین آن‌ها بوده است.

این پول چگونه به حساب خانواده‌ها واریز می‌شود؟ آیا غذای مجانی نیز در مدارس داده خواهد شد؟
پول به طور اتوماتیک به مهد کودک‌های ثبت شده در استان پرداخت می‌شود نه به افراد و خانواده‌ها. از همین الان ۲۵٪ مبلغ مخارج از صورتحسابشان کاسته می‌شود و در دسامبر ۵۰٪ و در سال آینده ۷۵٪ و… این پرداخت‌ها از اول آوریل محاسبه و منظور می‌شوند اما از ماه مه به حساب مهد کودک‌ها واریز می‌شود. بنابراین والدین لازم نیست هیچ کاری کنند. در ضمن باید بگویم که ما می‌خواهیم مهد کودک‌های خصوصی بیشتری داشته باشیم زیرا آن‌ها کار بیشتری با هزینه انجام کمتری را به جامعه تحویل خواهند داد. باید بگویم که به این ترتیب دیگر لازم نیست که مادر یک کودک بخاطر اینکه نمی‌تواند هزینه مهد کودک را بدهد، مجبور شود در خانه بماند و کار نکند. در رابطه غذای مجانی، ما قبلا و از این به بعد به کودکان خانواده‌های کم‌درآمد صبحانه و در برخی حالات ناهار رایگان می‌دهیم؛ بودجه این را هم قبلا تخصیص داده‌ایم.

چرا سال گذشته به توافق نرسیدید؟ آیا حداقل و حداکثر پرداختی در اینباره وجود دارد؟
ما سعی کردیم تا برای هر کودک هر خانواده در هر سال ۱۵,۰۰۰ دلار از هزینه‌هایشان بکاهیم. استان‌های دیگر قراردادهایشان را امضا کردند اما هنوز قراردادهایشان اجرایی نشده است. ما دیرتر قرارداد را امضا کردیم ولی از همین الان اجرایش می‌کنیم، یعنی ما احتمالا زودتر از دیگران شروع می‌کنیم. در واقع ما در حین مذاکره در حال پیاده‌سازی روند اجرایی فوری آن بودیم و به همین دلیل می‌توانیم حتی زودتر از دیگران آنرا به نتیجه برسانیم. در مورد حداقل و حداکثر، خیر محدودیتی وجود ندارد، حداکثر پرداختی همه خانواده‌ها در انتاریو به ۱۰ دلار در روز خواهد رسید.

چرا دولت تصمیم گرفته که ماسک زدن در مدارس را کنار بگذارد؟
باید واقعیت را پذیرفت و آن اینست که اکنون همه کشورها زدن ماسک برای مدارس را کنار گذاشته‌اند، از انگلیس و فرانسه و سوئد گرفته تا آمریکا و دیگر کشورها. آن‌ها و ما می‌گوئیم که خود مردم باید بپذیریند که با کرونا زندگی کنند و نیز از خودشان محافظت نمایند. اما این همه ماجرا نیست، ما قبل از اینکه بگوئیم می‌شود ماسک‌ها را برداشت هزاران هزار دستگاه تصفیه هوا گذاشتیم که تعداد آن‌ها در استان انتاریو از جمع همه استان‌های کانادا بیشتر است. بعلاوه اینکه ما قوانین استاندارد محافظتی را لغو نکرده‌ایم، در واقع ما همچنان رویه‌ها و روش‌های محافظتی در مقابل کرونا در مهد کودکان و مدارس را همچنان نگاه داشته و آن‌ها اعلان کرده‌ایم در صورت لزوم به اندازه کافی از این روش‌ها استفاده کنند. بعلاوه اینکه ما همه آن‌ها را زیر نظر داریم تا آن‌ها همچنان در بالاترین سطح ممکنه بمانند.

چه تفاوتی بین توافق انتاریو با بقیه استان‌ها وجود دارد؟
تفاوت‌های ما در اینهاست: توافق ما ۶ساله است، مهدکودک‌های خصوصی را شامل می‌شود و از همین اول آوریل آغاز می‌گردد. البته باید اضافه کنم که ما توانستیم بیش از ۲ بیلیون دلار هم بودجه بیشتری از دولت فدرال بگیریم. باید بگویم که ما با تمام قدرت برای مردم کار کردیم و البته از همکاری دولت فدرال نیز سپاسگزاریم و در نتیجه به یک توافق خوب برای مردم رسیدیم. این نتیجه همکاری سطوح مختلف دولت‌ها با هم است. ما مفتخریم که توانستیم این همکاری را با دولت فدرال داشته باشیم.

چگونه مهد کودک‌های خصوصی را به سیستم اضافه می‌کنید و آیا گرفتن مجوز آن‌ها ساده‌تر می‌شود؟
ما انتظار داریم ۵,۰۰۰ مهد کودک را به سرعت به سیستم اضافه کنیم و البته می‌خواهیم هر چه زودتر مهد کودک‌های کنونی که ثبت نشده‌اند استانداردهایشان را برسانند به سطح لازم. این برای همه خوب است. ما استانداردهای مهد کودک‌ها را ساده‌تر نخواهیم کرد و این حرکت بیشتر مهد کودک‌ها را می‌طلبد. البته باید بگویم که ما بسیار علاقه داریم تا مهد کودک‌هایی با فرهنگ‌های مردم مختلف مثل هندی، چینی، عرب، هائیتی و… باز شوند تا فرهنگ خانواده‌ها در مهد کودک‌ها هم حفظ شود و این مهد کودک‌ها با رعایت استانداردها ثبت گردند. اکنون موقعیت مناسبی‌ست تا بتوانیم حتی این استاندارد بالا را در انتاریو بوجود آوریم.

آیا برای افزایش مهد کودک‌ها برنامه‌ای دارید مثلا قرار است آن‌ها در جاهای پرجمعیت تاسیس شوند؟

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

خیلی سوال خوبی‌ست، اگر چه چنین قانونی بر اساس مدل جمعیتی، جغرافیایی یا ترافیکی نداریم اما این بسیار ایده خوبی است که می‌تواند برای خانواده‌ها کمک بزرگی باشد، بنابراین حتما این ایده را در نظر می‌گیریم و امیدواریم مهد کودکان بیشتری در مکان‌هایی احداث شوند که هم برای کودکان و هم برای والدین زندگی را راحت‌تر کنند.


این گزارش بصورت زنده با حضور وزیر تهیه شده است. ایران استار رسانه مورد اعتماد دولت‌های فدرال و استانی کاناداست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, March 29, 2022 - 16:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به