استان مجبور است که نیازهای افزایش جمعیت را برآورده کند و از سوی دیگر مردم در تهیه خانه با مشکلات زیادی روبرو هستند و ما در دولت مجبوریم همین الان راه حل‌های خودمان را ارائه و اجرا کنیم
سری گزارش‌های زنده، حضوری و اختصاصی ایران استار با دولت‌های کانادا:
پنجشنبه ساعت 3:30 با مایکل پارسا وزیر مسکن جلسه‌ای داشتیم تا وضعیت قانون جدید انتاریو مبنی بر ساخت 3 واحد در یک زمین را مورد بررسی قرار دهیم.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
مایکل پارسا سر ساعت وارد جلسه شد و با تشکر از رسانه‌ها گفت استان مجبور است که نیازهای افزایش جمعیت را برآورده کند و از سوی دیگر مردم در تهیه خانه با مشکلات زیادی روبرو هستند و ما در دولت مجبوریم همین الان راه حل‌های خودمان را ارائه و اجرا کنیم.

توضیحات جامع و کوتاه مایکل پارسا وزیر مسکن انتاریو درباره ریزکاری‌های قانون جدید زیر و رو شده املاک انتاریو
خانه‌هایی که اکنون سالیانه می‌سازیم ما را به هیچ کجایی نمی‌رساند و اصلا کفاف رشد جمعیت کنونی و آینده را نمی‌دهد. دو شهر بزرگ تورنتو و اتاوا که همچنان بزرگترین شهرها خواهند ماند گنجایش و منابع کافی برای جمعیت را نخواهند داشت. وزیر کلارک و نخست وزیر داگ فورد هم می خواهند هرچه زودتر برنامه‌های اجرایی در حل مشکل مسکن، از استان گرفته تا شهرداری‌ها و بخش خصوصی بطور صحیحی تدوین و به اجرا گذاشته شوند. او افزود، ما می‌توانیم به مشکلات حمل و نقل و سالمندان و مهاجران با این برنامه بپردازیم.

سوالات:
ایران استار: با تشکر از شما وزیر مسکن بابت حضور شما در تظاهرات‌ها در حمایت از مردم ایران و علیه دولت ایران. آیا دولت انتاریو هنوز برنامه آزادسازی زمین‌های دولتی به ویژه در محدوده شهرهای بزرگ را دارد و اگر دارد چگونه عمل می‌کند، آیا آنها را می‌فروشد یا می‌سازد؟

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

حضور در این تظاهرات وظیفه من است و من تشکر می‌کنم از زحمات شما در پوشش خبری آنچه در ایران می‌گذرد. بله این طرح‌ها هنوز هم در برنامه هستند. ما فعلا 4 مکان را برای آزادسازی در نظر گرفته‌ایم و می‌خواهیم برنامه‌های اجاره به شرط تملک و دیگر برنامه‌ها را برای رساندن آنها به بازار بررسی کنیم. بیشترین زمین‌های ما متعلق به "کراون" (پادشاه بریتانیا) است و امیدوارم بهار سال آینده بتوانیم در این زمینه اطلاعات بیشتری بدهیم.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
با این افزایش واحدها مشکلات ترافیکی زیادتر می‌شود چه فکری به حال آن کرده‌اید؟
مشکلات ترافیکی یکی از این مشکلات است، ما مجبوریم درباره همه مشکلات بیاندیشیم، از سوی دیگر ما مجبوریم که برای نیازهای آینده آماده شویم، برای همین می‌خواهیم بزرگراه‌های بیشتری بسازیم، بیمارستان و مدارس بیشتری بسازیم. ما حتی فکر اینترنت هم کرده‌ایم و 4 بیلیون دلار برای اینترنت کنار گذاشته‌ایم.
 
گروه‌های ساختمانی و ساخت و ساز چه خواهند کرد؟
بله طبق برنامه باید 1.5 میلیون خانه ساخت شوند که کم نیستند، پس برای همه آنها شرایط کار فراهم خواهد شد و امیدوارم که این بخش از سازندگی فعالیت بیشتری داشته باشند. در واقع ساخت و سازها توسط بخش ساختمانی انجام می‌شود.
 
وضعیت مردم با این نرخ بهره چه می‌شود، آیا پس از افزایش خانه‌ها آنها خواهند توانست خانه بخرند؟
ما می خواهیم هرجور که شده هزینه‌های مردم را کاهش دهیم از بنزین گرفته تا جابجایی و مواد غذایی. کمک به همه این گروه‌ها باعث کسری بودجه می‌شود ولی اگر الان نجنبیم در آینده با مشکلات بیشتری مواجه می‌شویم که حتی قیمت خانه‌ها را طبق عرضه و تقاضا بالا می‌برد و وضعیت را بدتر هم می‌کند. به همین دلیل نه تنها می‌خواهیم خانه را قابل خرید کنیم؛ بلکه می‌خواهیم ببینیم که آیا زمین دولت را می‌توانیم آزاد کنیم یا برنامه‌های دیگری مانند مسکن ارزان، اجاره به شرط تملک را اجرا کنیم.
 
تعداد جمعیت بیشتر یعنی مشکلات دعواهای مستاجران، مشکلات فاضلاب و وضعیت‌های کنونی بد در شهرها با این برنامه‌ها بدتر هم می‌شوند، با آنها چه خواهید کرد؟
بله این برنامه‌ها سختی دارند از جمله مشکلاتی که شما گفتید اما ما مجبوریم از همه امکاناتمان استفاده کنیم تا به روزی نرسیم که مردم بیایند و جا نداشته باشیم که در آن صورت همه این مشکلات حتی بیشتر هم می‌شوند. هر ساله 200 هزار مهاجر می‌آیند به انتاریو و جا ندارند، مهاجران باعث رشد صنایع و اقتصادمان می‌شوند و ما به آنها و جمعیت بیشتر نیاز داریم. به همین دلیل ما شاید زیر بار قرض دولتی برویم و کسری بودجه داشته باشیم ولی باید به مشکلات بپردازیم و آنها را حل کنیم.
 
با چه برنامه‌ای می‌خواهید مشکلات ساختن از هزینه را حل کنید، با کاهش هزینه ساخت و ساز؟
ساخت هر خانه زیر 100 هزار دلار هزینه های جانبی دارد که ما می‌خواهیم آنها را تا جایی که می‌توانیم کاهش دهیم مانند هزینه‌های شهرداری؛ کاهش این هزینه‌ها باعث ارزان‌تر تمام شدن خانه‌ها می‌شود و در نتیجه برای خریداران و مستاجران ارزان‌تر خواهد شد.
 
آیا ساخت 3 واحد در یک زمین به این معنی‌ست که همسایه من می‌تواند سه واحد در زمینش بسازد یا یک خانه سه طبقه درست کند بدون آنکه برود شهرداری؟
خیر، این سه واحد باید در وضعیت زیربنایی کنونی باشد، یعنی هرچه همین الان دارید را می‌توانید به سه واحد تقسیم کنید و نیازی به شهرداری رفتن ندارید اما برای بنای بیشتر یا هر چیز دیگری باید مجوز شهرداری داشته باشید. برای مثال یک واحد همکف، یک واحد در زیرزمین و یک واحد کوچک در باغچه، نه اینکه ساختمان بزرگ جدید و یا اضافه بنا داشته باشید. یکی از هدف‌های ما در این طرح در واقع برای سالمندان کانادایی‌ست که فرزندانشان رفته‌اند و خودشان مانده‌اند تنها با یک خانه بزرگ. آنها اکنون می‌توانند در همان خانه بمانند و مثلا حالا زیرزمین آن را تبدیل به یک واحد کنند و اجاره دهند.
 
چگونه با شهرداری ها کار خواهید کرد در حالیکه به آنها پول نمی‌دهید و منابع مالی آنها که از ساخت و ساز تامین می‌شود دیگر پولی به آنها نمی‌رساند؟
این بحران کمبود مسکن یک بحران همگانی‌ست، ما همه مجبوریم با همدیگر کار کنیم. ما هم در دولت انتاریو کسری بودجه بسیار بزرگی داریم ولی همگی یک جوری باید همکاری کنیم و این مشکلات را کاهش دهیم زیرا فردا خیلی دیر خواهد بود.
 
مالیات خارجی ها را 5% اضافه کردید و به 25% رساندید، چرا؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

ما می‌خواهیم مطمئن شویم که با مشکلات امروز و فردا عرضه بیشتر خانه‌ها به مردم می‌رسد، در ضمن می‌خواهیم کنترل کنیم که وضعیت بحرانی نشود.


این گزارش بصورت زنده با حضور وزیر تهیه شده است. ایران استار رسانه مورد اعتماد دولت‌های فدرال و استانی کاناداست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, October 27, 2022 - 16:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به