قرار است ده‌ها مکان تفریحی مختلف در سطح جهانی برای مردم در این مکان آماده شود
سری گزارش‌های زنده، حضوری و اختصاصی ایران استار با دولت‌های کانادا:
امروز دوشنبه دولت انتاریو برای توضیحات بیشتر در مورد آنچه برای آینده "ساختمان انتاریو" که در دان تاون تورنتو و لب آب قرار دارد، برنامه‌ریزی کرده، جلسه گذاشت. وزیر مسئول این امر می‌گوید این پروژه تغییر بسیار بزرگی را برای شهر و مردم به ارمغان خواهد آورد.

وزیر زیرساخت‌های انتاریو: ساختمان انتاریو در لب آب تورنتو طی ۷ سال آینده تبدیل به یک مکان عالی برای خانواده‌ها می‌شود

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
دولت انتاریو می‌گوید جزئیات جدیدی در مورد چشم‌انداز هیجان‌انگیز خود برای توسعه مجدد این مکان بطوریکه در سطح جهانی مطرح شود و در تمام طول سال، با پارک وسیع، پارکینگ، دسترسی به ساحل و سرگرمی‌های مناسب برای خانواده باشد را رونمایی کرده است. داگ فورد نخست وزیر انتاریو در اینباره پیشتر گفته بود: "ما با ایجاد مرکز علمی انتاریو، محل برگزاری کنسرت زنده برای کل کشور در تمام طول سال و ارائه غذا و نوشیدنی گسترده‌تر، دسترسی به ساحل دریاچه انتاریو، فضای سبز بیشتر، مسیرهای پیاده‌روی بیشتر و سرگرمی بیشتر این مکان را برجسته می‌کنیم تا خانواده‌ها، دانش‌آموزان و گردشگران برای نسل‌های آینده در آن لذت ببرند".
قرار است این مکان جایگاهی برای یک آمفی‌تئاتر کاملا جدید با گنجایش ۲۰,۰۰۰ نفر در تمام فصول داشته باشد که همراهش یک پارک و فضای سبز نیز در نظر گرفته شده است. فورد گفت که قرار است "مرکز علمی انتاریو" از مکان کنونی خود به این مکان انتقال یابد و با ساخت یک پارکینگ عمومی زیرزمینی که برای آینده طراحی شده و در آن اتوبوس برقی و شارژر وسایل نقلیه نیز موجود خواهد بود، سر و سامان تازه‌ای بگیرد.
این جلسه که توسط "کینگا سورما" وزیر زیرساخت‌های انتاریو همراه با "ویجی تهانیگاسلام" که نماینده مجلس انتاریو و دستیار اوست انجام شد. او گفت که باید امکانات قایقرانی بهبود بخشیده شود، محل‌های بازی بچه‌ها، فضای سبز، انتقال مرکز علمی و بسیاری امکانات جدید و یا بهتر شده را در آنجا خواهیم دید.

سوالات

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

ایران استار: تکلیف هزینه‌های آنجا چیست، آیا احتمال درآمدی از این هزینه‌ها می‌رود یا خیر؟
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
دولت انتاریو قرار است کلیه هزینه‌های آن را به عهده بگیرد. در واقع ما در سال 2019 بودجه آن را معرفی کردیم زیرا باید برای مستاجرهای کنونی ما یک سری تغییرات را می‌دادیم، از جمله تغییراتی در گاز، آب و برق و ساختمان که البته این تغییرات در نهایت نفعش به مردمی که از آنجا بازدید می‌کردند می‌رسید. اما اکنون این پروژه بزرگ‌تر می‌شود و طبیعتا نفعش به خیلی از مردم دیگر هم خواهد رسید. توجه داشته باشید که ما برای جلوگیری از سیلاب در جزیره هم باید کاری می‌کردیم، وضعیت ساحل نیز خوب نیست. به همین دلیل مجبور بودیم که برخی از کارها را انجام بدهیم تا بتوانیم لااقل وضعیت آن را حفظ کنیم. اکنون این تغییرات هم برای بومیان و نیز مستاجر کنونی بهتر خواهد شد. فعلا ما در مورد درآمدش برنامه‌ای نداریم بلکه قرار است ما هزینه کنیم و بعدا همراه با مستاجران کنونی و مستاجرانی که بصورت سالیانه به آنجا خواهند آمد درآمد کسب کنیم اما هنوز بررسی و برنامه خاصی برای درآمدسازی نداریم.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
با تغییر مکان مرکز علمی انتاریو، تکلیف اجاره 99 ساله آن چه می‌شود؟
بله درست است، ما یک اجاره بلند مدت در آنجا داریم. ما برای هر تغییری در این زمینه مجبوریم با شهرداری که ما مستاجرش هستیم به توافق برسیم. قبلا هم درباره خیلی از پروژه‌ها به توافق رسیده‌ایم، برای مثال درباره تی‌تی‌سی. باید ذکر کنم که مکان کنونی مرکز علمی انتاریو بسیار بزرگ است و می‌تواند تبدیل به پروژه‌های بسیار خوبی شود زیرا در مکان بسیار خوبی هم قرار دارد، برای مثال راه‌های خوبی برای رفت و آمد مردم دارد و نیز نزدیک به یک محله پُرجمعیت است که نشان می‌دهد از نظر کاربری می‌تواند به نفع مردم منطقه تمام شود.
 
زمانبندی ساخت تا بهره‌برداری آن چگونه است؟
ما می‌خواهیم زودتر کار ساخت را از طریق یک انتخاب عمومی آغاز کنیم و در همین حین و در ابتدا باید کارهای زیربنایی را انجام می‌دهیم. ما انتظار داریم اولین سری از آغاز کارها در سال 2025 آغاز گردد و ساخت استیج آخرین بخشی خواهد بود که در 2027 آغاز می‌گردد. کل بنا قرار است در سال 2030 کامل شده باشد و مردم بتوانند از آن استفاده کنند.
 
تکلیف ترافیک و خیابان همیشه بسته گاردینر چه می‌شود؟
رسیدگی به وضعیت ترافیکی و خیابان‌ها وظیفه شهرداری‌ست؛ اما این همه برنامه نیست، ما می‌خواهیم مترو را تا آنجا ببریم و نیز خط اتوبوس‌رانی بین شهری "گو" را که این دو بخش جابجایی عمومی در اختیار ما بعنوان دولت انتاریوست. از سوی دیگر می‌خواهیم که نمایشگاه بین‌المللی را هم به آن وصل کنیم تا بتوانیم مردم را بین این دو نقطه جابجا کنیم، به این شکل خواهیم توانست بار ترافیکی، مشکلات پارکینگی، جابجایی مردم و دیگر مسائل را تقسیم کنیم و کاهش دهیم. این رفت و آمد مردم بین این دو مرکز توریستی بسیار خوب خواهد بود. اما در مورد ترافیک کنونی منطقه که خیلی زیاد است، بله ما بیشتر مردم را ترغیب می‌کنیم تا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و به همین دلیل امکانات رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی را بسیار افزایش خواهیم داد.
 
این پروژه چقدر بزرگ است؟
این پروژه 48 ایکر است و حتی از "ترینیتی" که 45 ایکری‌ست هم بزرگ‌تر خواهد بود. این پروژه آنقدر بزرگ است که یک خانواده می‌تواند از یک سمت این جزیره وارد آن شود و بعد پیاده یا با قایق تا سمت دیگر برود و از امکانات بسیار گوناگون آن استفاده کند و این جابجایی شاید یک روز تمام طول بکشد. ما سال‌ها در این زمینه با مردم مشورت کرده‌ایم تا بتوانیم با استفاده از زمین‌های دولتی، فضای خوبی را برای مردم بسازیم.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

ساختمان انتاریو Ontario Place


این گزارش بصورت زنده با حضور وزیر تهیه شده است. ایران استار رسانه مورد اعتماد دولت‌های فدرال و استانی کاناداست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, April 24, 2023 - 15:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به