هر دوی این تغییرات، اثرات اقتصادی بزرگی در سیاست کلان و نیز خُرد استان در سال ۲۰۲۲ خواهند داشت
از امروز اول ژانویه، دو قانونی که روی زندگی تقریبا همه انتاریویی‌ها اثر می‌گذارد، اجرایی می‌گردد: مجاز شدن افزایش اجاره‌ها و نیز افزایش سقف آن که از شروع کرونا ثابت مانده بود، و نیز افزایش حداقل دستمزدها که تصویب شده دولت لیبرال "کاتلین وین" بود و مدتی توسط "داگ فورد" نخست وزیر محافظه‌کار استان ثابت مانده بود.
هر دوی این تغییرات، اثرات اقتصادی بزرگی در سیاست کلان و نیز خُرد استان در سال ۲۰۲۲ خواهند داشت.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
دو قانون مهم اجرایی انتاریو از امروز اول ژانویه ۲۰۲۲: افزایش سقف اجاره‌ها و افزایش حداقل دستمزدها
مستاجران انتاریویی ممکن است به زودی اجاره بهای بیشتری را بپردازند، زیرا این استان دستورالعمل عدم افزایش اجاره بها بعلت کرونا را امروز لغو کرد و نیز بطور همزمان سقف حداکثر میزان افزایش آنرا هم بالا برد. این استان می‌گوید که سقف حداکثر مجاز افزایش اجاره بها در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱.۲ درصد می‌باشد. این حداکثر میزانی‌ست که یک مالک می‌تواند اجاره بهای مستاجر را در طول یک سال بدون تأیید هیئت موجر و مستاجر افزایش دهد. این دستورالعمل جدید قابل اجرا در اکثر آپارتمان‌های اجاره‌ای با تعداد زیاد، آپارتمان‌ها، خانه‌ها و خانه‌های سالمندان و نیز خانه‌های متحرک خواهد بود، اما شامل استثناهایی نیز می‌شود مانند واحدهای مسکونی خالی، املاک مسکونی عمومی و واحدهای تجاری.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این سقف حداکثری اعلان شده کمتر از ۲.۲ درصد اعلان شده در سال ۲۰۲۰ می‌باشد ولی از سوی دیگر این اولین مجوز افزایش اجاره بهای مستاجران پس از قانون عدم افزایش آن در سال ۲۰۲۱ بعلت شیوع کروناست. در طی ۱۵ سال گذشته حداقل و سپس حداکثر افزایش این سقف به ترتیب ۰.۷ و ۳.۱ درصد بوده که در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ روی داده است. انتظار می‌رود این تغییر روی تورم تاثیر گذاشته و آنرا افزایش دهد. وب‌سایت "رنتالز" می‌گوید که میانگین اجاره بها در منطقه بزرگشهر تورنتو در ماه نوامبر امسال حدود ۲,۱۶۷ دلار در ماه بود و پیش‌بینی کرد که این رقم تا پایان سال جدید در شهر تورنتو حداقل به ۲,۴۹۵ دلار در ماه برسد. با اینکه این قانون از امروز اجرایی می‌شود اما تعداد مکان‌های قابل اجاره در این وب‌سایت طی همین ۴ روز گذشته شاهد رشد ۹ درصدی بوده، این در حالی‌ست که شهرداری تورنتو می‌گوید با کمبود شدید اماکن قابل اجاره در سراسر شهر روبروست.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
حداقل دستمزد ساعتی انتاریو ۱۵ دلار شد
همانطور که از قبل نیز اعلام شده بود، حداقل دستمزد ساعتی انتاریو از روز نخست سال جدید به ۱۵ دلار در ساعت افزایش یافت. داگ فورد نخست‌وزیر انتاریو در بیانیه‌ای خبری امروز شنبه گفت: "کارگران و کارمندان انتاریویی مستحق افزایش حقوق هستند و امروز ما اولین افزایش حقوق استانی {امسال} را معرفی می‌کنیم. در حال حاضر هیچ راهی بهتر از افزایش حداقل دستمزد برای حمایت از مردم سختکوش انتاریو وجود ندارد". حداقل دستمزدهای استان آخرین بار در ۱ اکتبر همین سال گذشته ۱۰ سنت افزایش یافت. یک ماه پس از آن و در ۱ نوامبر، فورد اعلام کرده بود که دوباره استان شاهد افزایش این دستمزدها از ۱۴.۳۵ دلار به ۱۵ دلار در اول ژانویه خواهند بود. به همین ترتیب، حداقل دستمزد ۱۲.۵۵ دلار برای کارگرانی که هنگام سرو الکل انعام دریافت می‌کنند نیز به ۱۵ دلار افزایش یافته است.
در نتیجه، متوسط درآمد فردی که به طور تمام وقت، با حداقل دستمزد ساعتی کار می‌کند افزایش سالانه‌ای معادل با ۱,۳۵۰ دلار خواهد بود. انتظار می‌رود این افزایش دستمزد ۷۶۰,۰۰۰ کارگر و کارمند را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، حتی فورد اعتراف کرد که این میزان افزایش کافی نیست. هنگامی که او این تغییرات را اعلام می‌کرد، خبرنگاری از فورد پرسید که آیا فکر می‌کند کسی می‌تواند با ۱۵ دلار در ساعت زنده بماند؟ فورد در پاسخ گفت: "نه، اما این یک شروع است".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

فورد زمان بعدی و نیز میزان بعدی افزایش حداقل دستمزدها را هنوز اعلان نکرده است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, January 1, 2022 - 18:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به