این حمله بیشتر "تی‌تی‌سی" که بزرگترین ناوگان حمل و نقل عمومی تورنتو با ۱.۷ میلیون نفر در روز در تورنتو و شهرداری‌های اطراف می‌باشد را تحت تاثیر قرار داده است
کمیسیون حمل و نقل تورنتو، که خدمات اتوبوس، مترو، تراموا و پاراترانزیت شهر را اداره می‌کند، می‌گوید از روز پنجشنبه با حمله به سیستم‌های رایانه‌ای خود درگیر بوده است. این در حالیست که این خبر را تی‌تی‌سی امروز شنبه اعلان کرده است.
در حالی که اکثر خدمات طبق معمول کار می‌کنند، اما "شبنم درانی" سخنگوی این کمیسیون می‌گوید که مشتریان خدمات حمل و نقل در حال حاضر نمی‌توانند بفهمند که وسیله نقلیه عمومی بعدی چه زمانی به ایستگاه خواهد رسید. این حمله بیشتر "تی‌تی‌سی" که بزرگترین ناوگان حمل و نقل عمومی تورنتو با ۱.۷ میلیون نفر در روز در تورنتو و شهرداری‌های اطراف می‌باشد را تحت تاثیر قرار داده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
AGTA HomeCare Hiring Mobility Service Toronto Canada استخدام
 
حمله سایبری برای باج‌گیری، برخی از خدمات ناوگان حمل و نقل تورنتو را از کار انداخت
شبنم می‌گوید این حمله اپلیکیشن‌هایی مانند "راکت‌من" که اطلاعات مسیرهای حمل و نقل عمومی را در زمان واقعی ارائه می‌کنند، و نیز چند برنامه داخلی که سیستم‌هایی که جزئیات ورود در ایستگاه‌های متروی شهر را نشان می‌دهند، را تحت تاثیر قرار داده است. وی می‌افزاید که سیستم رزرو آنلاین "ترنس‌ویلز" نیز به دلیل این حمله از کار افتاده، اما تاکید کرد که این سازمان همچنان می‌تواند به ثبت‌نام‌های قبل از حمله روز جمعه دسترسی داشته باشد و سرویس دهد، بعلاوه مشتریان همچنان می‌توانند فعلا ثبت‌نام‌های خود را از طریق تماس تلفنی با این سازمان ترتیب دهند. شبنم می‌گوید این حمله همچنین باعث شده که کارمندان تی‌تی‌سی نتوانند از سیستم ایمیل داخلی خود استفاده کنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
جشنواره مهرگان - تورنتو - کانادا ساخت مدرسه
مقامات تی‌تی‌سی می‌گویند پنجشنبه شب از "فعالیت‌های غیرمعمول شبکه" مطلع شده‌اند و تا ظهر جمعه، هکرها "کنترل خود را به سرورهای شبکه گسترش دادند. بیانیه این شرکت می‌گوید: "این حادثه باعث اختلالات قابل توجهی نشده و هیچ خطر ایمنی ندارد". اگرچه در نتیجه این هک، تعطیلی یک روزه مترو که برای بخشی از خط ۱ بین ایستگاه‌های "سنت کلر" و "کالج" در روز شنبه برنامه‌ریزی شده بود، لغو گشته است. تی‌تی‌سی تاکید می‌کند که اطلاعات شخصی مسافران و کارمندان امن است، اما خدمات هنوز تحت تأثیر این حمله قرار دارند، از جمله ثبت‌نام و برنامه‌ریزی آنلاین برای استفاده‌های بعدی مسافران، اما هیچ گونه اختلال قابل توجهی در خدمات این شرکت در هیچ مسیری روی نداده است. به گفته تی‌تی‌سی، آنها اکنون بعنوان جایگزین از سیستم‌های قدیمی رادیویی خود استفاده می‌کنند که در آن سیستم امکان بروز رسانی کامپیوتری وجود ندارد.

تی‌تی‌سی برای امنیت چه می‌کند؟

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
بیانیه ادامه می‌دهد: "گستردگی کامل این حمله در حال بررسی است و ما در حال همکاری با مجریان قانون و کارشناسان امنیت سایبری در این مورد هستیم". در حالی که تی‌تی‌سی این حمله را یک حمله باج‌افزاری نامیده، اما نمی‌گوید که آیا درخواستی وجود داشته است یا خیر یا به چه مبلغی. شبنم توضیح داد که با پلیس تورنتو برای تحقیق در مورد این حادثه همکاری می‌کند، اما سخنگوی پلیس می‌گوید که او اطلاعاتی در مورد تحقیقات در حال انجام ندارد. تی‌تی‌سی تخمینی درباره زمان بازگرداندن خدمات به حالت عادی ارائه نداد. کارکنان تی‌تی‌سی گفتند که این شرکت در این زمینه همراه با کارشناسانی از خارج از کشور در زمینه امنیت سایبری نیز در تماسند و به بررسی و عیب‌یابی این حمله باج‌افزار ادامه می‌دهند.

باج‌افزار چیست؟

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
باج‌افزار نوعی نرم‌افزار است که اطلاعات و داده‌ها را رمزگذاری می‌کند و آنرا از استفاده کاربر خارج می‌کند سپس کسانی که پشت چنین حملاتی هستند، معمولا برای باز کردن رمز یا آزاد کردن یا بازیابی دسترسی، به سیستم‌ها درخواست پول می‌کنند و در صورتیکه پول بگیرند، دسترسی‌ها به حالت عادی باز می‌گردد. در برخی از موارد کاربران مجبور شده‌اند به اطلاعات "بک‌آپ" قدیمی خود مراجعه کنند و از خیر اطلاعات جدیدی که از زمان آن بک‌آپ تا روز رمزگذاری ذخیره شده بودند، بگذرند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, October 30, 2021 - 18:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به