کوتاه‌ترین پاسخی که می‌شود به این سوال داد نوع غذا و ورزش است؛ اما این همه ماجرا نیست
"امیلی روبین" متخصص تغذیه و مدیر مرکز رژیم غذایی بالینی، مرکز کبد چرب و مرکز مدیریت وزن در دانشگاه توماس جفرسون آمریکا در اینباره، توضیح می‌دهد. او می‌گوید: "دو بیمار مختلف وارد مطب من می‌شوند. آنها در دو منطقه متفاوت زندگی می‌کنند، هم سن و هم جنس هستند و روزانه کالری مشابهی می‌خورند. چرا یکی ۱۵۰ پوند و دیگری ۲۵۰ پوند وزن دارد"؟
وی می‌گوید کوتاه‌ترین پاسخی که می‌شود به این سوال داد نوع غذا و ورزش است؛ اما این همه ماجرا نیست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
علمی: متخصصان هر آنچه در زمینه چاقی باید بدانید را شرح دادند
چاقی یک مشکل پیچیده بهداشتی است، مدتی‌ست چاقی بعنوان یک بیماری ترکیبی از عوامل مختلف، از جمله عوامل رفتاری، جسمی، اجتماعی و ژنتیکی مطرح است. این عوامل ذکر شده همگی به مکان زندگی شما برمی‌گردند در واقع محل زندگی شما خطر ابتلا به چاقی را تعیین می‌کند. این رفتارها بر اساس فعالیت بدنی و الگوهای غذایی در محیط جامعه مانند دسترسی به فروشگاه‌های مواد غذایی و اماکن ورزشی تعیین می‌شود. با بررسی ژنتیک، استعداد یا سابقه خانوادگی برای ایجاد چاق شدن بررسی می‌شود و نوع زندگی روزانه شما تحرک بدنی و مصرف غذاهای پرکالری را مشخص می‌کند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
چرا افراد چاق می‌شوند؟
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
"سمنتا کستی"، پرستار ثبت شده، متخصص تغذیه و سلامتی در نیویورک و نویسنده مقاله "شوک شکر" می‌گوید: "دلیل ساده‌ای وجود ندارد که افراد چاق شوند". او به عنوان یک متخصص در مدیریت وزن، مشتریانی را می‌بیند که با چاقی دست و پنجه نرم می‌کنند و بنا به سازمان بهداشت جهانی دارای "تجمع غیر طبیعی یا بیش از حد چربی خطرناک" هستند. شاخص توده بدنی (BMI) بالای ۲۵ به عنوان اضافه وزن در نظر گرفته می شود و اگر به بالای ۳۰ برسد چاقی نامیده می‌شود. " بنا به آمار سازمان بهداشت جهانی سالانه بیش از ۴ میلیون نفر بر اثر اضافه وزن یا چاقی جان خود را از دست می‌دهند".
کستی می‌گوید: "عوامل چاقی زیادند، از جمله دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، در دسترس بودن اماکن ورزشی، توانایی و زمان آماده‌سازی پخت غذا و نیز دسترسی به غذاهای کامل". به گفته وی مهمترین عامل اصلی چاقی عادات غذایی بد و عدم فعالیت بدنی روزانه است.
 
عامل اصلی چاقی محیط غذایی ما است
کستی می‌گوید: "عامل اصلی این است که اجتماع ما مصرف غذاهای فراوری شده را ترویج می‌کند که سریع هضم می‌شوند و بلافاصله پس از خوردن غذا گرسنه می‌شویم. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد غذاهای فراوری شده ممکن است سیگنال‌هایی را به مغز منتقل کنند که به شما می‌گوید چه زمانی سیر شده‌اید، بنابراین از بسیاری جهات در پرخوری نقش دارند. علاوه بر این ، هنگامی که غذاهای فوق فرآوری شده می‌خورید، مغز شما به شما می‌گوید آنها واقعاً سودمند هستند، بنابراین میل شما را به ادامه خوردن آنها تقویت می‌کنند. فست فود، چیپس، پیتزا، بستنی و موارد مشابه همه غذاهای بسیار فرآوری شده محسوب می‌شوند. این غذاها حاوی غلات تصفیه شده هستند و ممکن است قند و یا نمک بالایی داشته باشند. افزودن قندها و غلات تصفیه شده باعث التهاب می‌شود، که عامل اساسی در ایجاد بسیاری از مشکلات سلامتی، از جمله چاقی است. بنابراین، راحتی و قیمت مناسب غذاهای فراوری شده از عوامل مهم در ایجاد چاقی است".
 
از غذاهای فرآوری شده پرهیز کنید
"ملیسا میتری"، پرستار ثبت شده، مرئیس مرکز تغذیه شیکاگو، موافق است. او در مورد علت شماره ۱ چاقی می‌گوید: "غذاهای بسیار فرآوری شده. غذاهای فرآوری شده که در بسته‌بندی ارائه می‌شوند با افزایش وزن مرتبط هستند. تحقیقات نشان داده است کسانی که غذاهای فرآوری شده بیشتری مصرف می‌کنند وزن بیشتری دارند. این به این دلیل است که این غذاها بسیار خوش‌طعم و اعتیادآور هستند. غذاهای فرآوری‌شده امروز احساس زیادی پُر شدن نمی‌دهند بنابراین خوردن آنها راحت‌تر است".
 
پس چه بخوریم؟
میتری می‌گوید: "انتخاب بیشتر غذاهایی که بسته‌بندی نشده‌اند". چه چاق باشید چه لاغر، خودتان را به چالش بکشید تا هیچ غذای فرآوری‌شده‌ای را نخورید، فقط غلات {واقعی و نه سفید شده}، پروتئین‌های بدون چربی و چربی‌های سالم را مصرف کنید.
 
چقدر چاقی من خطرناک است؟ دور کمر خود را بگیرید!
سازمان غذا و بهداشت آمریکا می‌گوید: "یک راه دیگر برای برآورد خطر بیماری احتمالی شما اندازه‌گیری دور کمر است. چربی بیش از حد شکمی خطر جدی دارد زیرا شما را در معرض ابتلا به بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی قرار می‌دهد. دور کمر خطرناک که در زمان بیرون دادن نفس خود و اطراف ناف خود اندازه می‌گیرید عبارتست از: مردان با دور کمر بیش از ۴۰ اینچ و زنان با دور کمرش بیش از ۳۵ اینچ.
 
سن چاقی
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

سازمان غذا و بهداشت آمریکا می‌گوید شیوع چاقی در بزرگسالان ۲۰ تا ۳۹ سال حدود ۴۰%، در بزرگسالان ۴۰ تا ۵۹ سال حدود ۴۴.۸% و در بزرگسالان ۶۰ سال و بالاتر حدود ۴۲.۸% است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, September 20, 2021 - 08:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به