حدود ۲۵ درصد از تمام تماس‌های برقرار شده در شبکه‌های تلفن همراه، تماس‌های رباتیک هستند
سازمان تنظیم‌کننده ارتباطات از راه دور کانادا (موسوم به سی‌آرتی‌سی)، شرکت‌های مخابراتی را موظف کرد تا ۳۰ نوامبر امسال فناوری جدیدی را بکار بگیرند تا تماس‌های تلفنی جعلی و مزاحم در این کشور قطع شود.
"ایان اسکات"، رئیس این سازمان در سخنرانی امروز دوشنبه خود در اجلاس مخابرات کانادا در تورنتو گفت که به شرکت‌های مخابراتی این کشور تا ۳۰ نوامبر فرصت داده تا شبکه‌های خود را برای مطابقت با استاندارد فنی "تأیید هویت تماس‌گیرنده" بروز کنند تا از حجم بزرگی از مزاحمت‌ها کاسته شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
اعلان جنگ کانادا دولت به شرکت‌های مخابراتی: تا ۳۰ نوامبر مزاحم‌های تلفنی را کنترل کنید
اسکات گفت که تماس‌های ناخواسته یا تماس‌های رباتیک به یک مشکل گسترده در کشور تبدیل شده‌اند که سبب "از بین رفتن اعتماد به سیستم مخابراتی" گشته‌اند. وی در مصاحبه‌ای پس از این اعلان گفت: "حدود ۲۵ درصد یا بیش از ۲۵ درصد از تمام تماس‌های برقرار شده در شبکه‌های تلفن همراه، تماس‌های رباتیک هستند". ما بعنوان تنظیم‌کننده‌ها و شرکت‌های مخابراتی بعنوان عمل‌کننده باید با هم همکاری و تلاش کنیم تا به این مشکل در صنعت رسیدگی شود. این سازمان در سال ۲۰۱۹ سازمانی را تاسیس کرد که نقش آن تشویق به اتخاذ سیاست‌ها، پروتکل‌ها و رویه‌های عملیاتی کاهش جعل و تلفن‌های غیرقانونی بود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

مهمترین بخش راه حل این مشکل بررسی اطلاعات تلفنی تماس‌گیرنده (موسوم به اس‌تی‌آی‌آر) است که ابزاری را برای شرکت‌های مخابراتی فراهم می‌کند تا بتوانند هویت تماس‌گیرندگان را تأیید کنند. مؤلفه دیگر مهم در این رابطه که "تکانده شده" نامیده می‌شود مخفف "مدیریت مبتنی بر امضای اطلاعات ادعاشده با استفاده از نشانه‌ها" است و چارچوبی‌ست برای پیاده‌سازی استاندارد تماس‌های اینترنتی (موسوم به آی‌پی) در شبکه‌های مخابرات. اسکات می‌گوید این سازمان استفاده از هر دوی این استانداردها را تایید می‌کند تا بسرعت جلوی تلفن‌های مزاحم گرفته شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در حالی کلیه شرکت‌های مخابراتی تنها تا پایان ماه فرصت دارند تا این روند را اجرایی کنند، سوال اینجاست که بروزرسانی و تغییرات شبکه‌های آنها به این سرعت چقدر شدنی‌ست و اگر اینهمه دم دست بود چرا زودتر انجام نشده بود؟ اسکات گفت که می‌خواهد به کانادایی‌ها این توانایی را بدهد که تعیین کنند کدام تماس‌ها مشروع هستند و ارزش پاسخگویی دارند و کدام‌ها نیاز به احتیاط دارند و در نهایت تماس‌گرفته شده می‌تواند شناسه تماس‌گیرنده را با رنگ قرمز یا سبز ببیند و متوجه شود که هویت تماس‌گیرنده توسط شرکت مخابراتی تایید شده یا خیر. اسکات اضافه کرد که سازمان تحت نظرش از شرکت‌های مخابراتی خواسته است تا به مشترکان خود توانایی فیلتر کردن تماس‌ها یا پیاده سازی یک سیستم مسدود کردن تماس را ارائه دهند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
اسکات افزود که شرکت "بل" در کانادا تا آنجا پیش رفته است که از سازمان او خواسته تا مجوز مسدود کردن دائمی تماس‌های مزاحم را بگیرد. "بل" در دو سال گذشته این فناوری را آزمایش کرده است و بیش از ۱.۱ میلیارد تماس را بین جولای ۲۰۲۰ تا اکتبر ۲۰۲۱ مسدود کرده است. اسکات گفت که سازمانش در حال بررسی درخواست بل است و انتظار دارد به زودی تصمیمی را صادر کند. وی انتظار دارد دیگر شرکت‌های مخابراتی نیز راه‌هایی را برای محافظت از مشترکان خود در برابر فعالیت‌های مزاحم و بالقوه مضر در شبکه‌های خود در نظر بگیرند و افزود که تماس‌های رباتیک اغلب توسط مجرمانی استفاده می‌شود که به دنبال فریب دادن افراد سخت‌کوش از پول و داده‌های حساس خود هستند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

هنوز مشخص نیست که کارآیی این روندها چقدر خواهد بود زیرا روندهای پیشین اجرا شده در شبکه‌های مخابراتی خیلی موفق نبوده‌اند. از سوی دیگر وی نگفت که اگر شرکتی نتواند یا نخواهد این تکنیک‌ها را پیاده کند آیا با جریمه روبرو می‌شود یا نه و نیز اینکه مشخص نیست سرمایه‌گذاری و هزینه‌های پیاده‌سازی این روندها از کجا تامین خواهند شد. اما اسکات گفت آن کسی که در جریان یک تماس مزاحم هزینه بدهد باید تماس‌گیرنده باشد نه کسی که با او تماس گرفته می‌شود و افزود: "این یک فرصت برای سود بیشتر نیست، بلکه فرصتی است برای تعامل و حمایت از مشتریان و ایجاد اعتماد آنها در توانایی شما شرکت‌های مخابراتی در ارائه خدماتتان به آنها".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, November 16, 2021 - 08:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به