تکنیک لوئیس، در عین برتری و هوشمندانه بودن، هم خطرناک‌تر است و هم نیاز به تجربه زیادتری دارد؛ او به همین واسطه بر آتش غلبه کرد
یک مرد ساسکاچوانی که خود آتش‌نشان است به همراه پدرش که وی نیز آتش‌نشان بود، به معنای واقعی کلمه با آتش مبارزه کردند تا خانه در جنگل خود را از آتش‌سوزی در امان نگه دارند. در این میان نقش اصلی را پسر به عهده داشت.
هر ساله آتش‌سوزی‌ها در کانادا هزاران کیلومتر مربع از جنگل‌ها و حتی خانه‌ها را می‌بلعد و امکان غلبه نیروی آتش‌نشانی بر آنها کم است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
بدون آب و تجهیزات، یک مرد ساسکاچوانی بر آتش بزرگ جنگلی غلبه کرد
"لوئیس مک‌کالوم" مانند سایرین مردم منطقه که دارایی‌هایشان در معرض خطر آتش‌سوزی شدید بود و هست، برای بررسی وضعیت خانه خود و آتش به نزدیکی "بوفالو نارووز" در کنار دریاچه "چرچیل" در شمال غربی ساسکاچوان رفت و با رسیدن به آنجا دید که "یک دیوار بزرگ از شعله‌های آتش" در فاصله چند ده متری خانه‌اش در حال پیشروی‌ست. اما لوئیس که چندین دهه از زندگی خود را صرف مبارزه با آتش‌سوزی‌های جنگلی کرده، بدون آب و تجهیزات، هنوز هم تکنیک‌هایی برای مقابله با آتش داشت.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

او با تخمین اینکه شعله‌های آتش تقریبا ۹۰ متر دورتر از خانه‌اش بودند، می‌گوید: "خوب، ما هیچ تجهیزاتی نداشتیم، هیچ چیز، حالا شما اگر به جای من بودید به عنوان آخرین گزینه چه کاری انجام می‌دادید تا آتش را مهار کنید؟ من از تکنیک «حمله با آتش» استفاده کردم". حمله با آتش یک تکنیک پیشرفته اطفاء حریق است که کارشناسان هشدار می‌دهند فقط باید افرادی که تجربه زیادی دارند از آن استفاده کنند، افرادی مثل لوئیس.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
لوئیس چنین توضیح می‌دهد: "در این تکنیک شما از چند متری لبه جلوتر طرفی که آتش در حال پیشروی‌ست، شروع می‌کنید به سوزاندن سریع و مقطعی هر چیزی که آتش می‌تواند آن را بسوزاند. از آنجایی که آتش اصلی بسیار داغ است، آتش جدید را به سمت خودش می‌کشد، پس آتش جدید به سمت جلو نمی‌آید و در عین حال شما هر آنچه که آتش جدید با سوزاندن آن می‌تواند بزرگ‌تر شود و به سوی شما و خانه بیاید را به‌طور کنترل شده از میان برده‌اید و برایش فقط زمین سوخته‌ای بجا گذاشته‌اید که دیگر نمی‌تواند از آن رد شود".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
او می‌گوید که تا حد امکان هر آنچه در اطراف خودش و خانه‌اش بود را سوزاند و می‌افزاید: "اگر این تکنیک موفقیت‌آمیز باشد، آتش‌سوزی را در مسیر خود متوقف می‌کند". لوئیس گفت که این مانور باعث نجات خانه‌اش شد اگرچه برخی از سازه‌ها را در نزدیکی لبه ملک از دست داد و افزود: "درباره سازه‌هایی که از دست دادم، هیچ کاری نمی‌توانستم انجام دهم زیرا آنها خیلی به لبه آتش نزدیک بودند، همان‌ها بودند که با این تکنیک، خانه مرا نجات دادند".
 
آب هم در مقابل آتش شکست خورد
یکی دیگر از ساکنان بوفالو ناروز چندان خوش‌شانس نبود. "مارلین نیکولز" با کمک خانواده‌اش برای مقابله با آتش یک سیستم آبپاش را به اجرا گذاشت که در آن یک پمپ گازی بطور بلاانقطاع آب را از دریاچه می‌کشید و به روی آتشی که به سوی خانه‌اش زبانه می‌کشید را محافظت کند. او می‌گوید: "این خانه همه خانواده بود که احتمالا در پنج سال گذشته کل خانواده در آن دور هم جمع می‌شدند".
مارلین می‌گوید که انتظار نداشت که امکان از کار افتادن آبپاش‌ها وجود داشته باشد اما در ۱۲ ماه مه، وقتی در اواخر صبح از خانه جنگلی خود خارج شد و اوایل بعدازظهر به آن بازگشت و متوجه شد که چیزی از خانه جنگلی‌اش باقی نمانده، خانه کاملا توسط آتش سوزانده و ویران شده بود و این فقط دود بود که از آن برمی‌خاست.
 
تکنیک‌های جنگ با آتش
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

از هزاران سال پیش، بومیان کانادا هر ساله قبل از آغاز دوره آتش‌سوزی شاخ و برگ و هر آنچه که می‌تواند طعمه آتش شود را بطور کنترل شده‌ای می‌سوزانند تا جلوی آتش‌سوزی مهار نشدنی را بگیرند. "مارلو پریچارد" رئیس آژانس ایمنی و آتش‌نشانی عمومی ساسکاچوان می‌گوید: "وقتی همه چیز خیلی خشک است، در واقع بهترین سوخت برای آتش را تامین می‌کند و آتش به واسطه آن خیلی سریع پخش می‌شود. بنابراین یک راه مبارزه هوشمندانه با آتش اینست که تا جایی که می‌توانیم منابعی که می‌تواند سوخت آتش باشند را حذف کنیم". اما تکنیک لوئیس، در عین برتری و هوشمندانه بودن، هم خطرناک‌تر است و هم نیاز به تجربه زیادتری دارد؛ او به همین واسطه بر آتش غلبه کرد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, May 21, 2023 - 08:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به