ادوین، پدر خانواده (سمت چپ) به همراه جاناتان (وسط) و نیکلاس (راست) اعضای یک خانواده بودند
یک قاضی قتل دو برادر در شهر "برمپتون" در شمال غربی تورنتو به دست پدرشان را "نقض فاحش اعتماد" توصیف کرد و گفت که پدر برای این کشتار برنامه‌ریزی کرده بود، زیرا نمی‌توانسته هر دو کودک را بطور همزمان به قتل برساند.
قاضی گفت این جنایت محدود به چهارچوب خانواده نمی‌شود زیرا همکلاسی‌های این کودکان نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
این پدر تورنتویی که دو کودکش را به قتل رساند محکوم به حبس ابد بدون امکان بخشش برای ۱۸ سال شد
"بروس دورنو" قاضی دادگاه عالی انتاریو، حقایق نگران کننده قتل "جاناتان" و "نیکلاس باستیداس" ۱۲ و ۹ ساله را قبل از محکوم کردن پدرشان، "ادوین باستیداس" به حبس ابد بدون هیچ شانسی برای آزادی مشروط به مدت ۱۸ سال، شرح داد. هفته گذشته، ادوین به دو فقره قتل درجه دوم اعتراف کرد، اگرچه در ابتدا به دو فقره قتل درجه اول متهم شده بود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
داستان کامل چگونگی قتل
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
بر اساس اسناد دادگاه، در صبح روز ۶ نوامبر ۲۰۱۹ در ساعت ۵:۳۰ صبح، مادر این کودکان از خانه خانوادگی در "هیبرتون کرسنت" در نزدیکی پارک "وی ساندال وود" و خیابان "کریدیتیو" در شهر برامپتون خارج شد. مادر این کودک که نامش فاش نشده در حوالی ظهر هنگام رانندگی به سوی خانه، با همسرش تماس گرفت و گفت که حالش خوب نیست و پرسید که آیا می‌توانند برای ناهار همدیگر را ملاقات کنند. او موافقت کرد و به گفته او، هیچ چیز غیرعادی نمی‌دید. بدون اینکه مادر بداند و پس از رفتن او به محل کار، فرزندان آنها هر دو توسط ادوین کشته شده بودند. ادوین هم جاناتان و هم نیکلاس را خفه کرده بود، سپس با مدرسه آن‌ها تماس گرفت و پیامی گذاشت که آنها آن روز به مدرسه نخواهند رفت.
ادوین یک تی‌شرت سفید خون‌آلود نیکلاس که آغشه به خون و بزاق هر دو کودک بود را در یک کیسه خالی غذای گربه پنهان کرد و سپس آن را در سطل بازیافت انداخت و برای ناهار به دیدن همسرش رفت. وقتی این زوج از ناهار به خانه برگشتند، هیچ چیز برای مادر پسرها عجیب نبود. ادوین وانمود کرد که بچه‌ها را از مدرسه به خانه می‌آورد، پس رفت و برگشت و وقتی به خانه رسید، همسرش برای شام ماکارونی درست کرده و از او پرسید که بچه‌ها کجا هستند. او گفت که آنها در ماشین مشغول بازی با کارتریج بازی هستند. او به شوهرش گفت که برود و بچه‌ها را را بیاورد تا غذا سرد نشده و ادوین گفت که آنها ۱۰ دقیقه دیگر بازی‌شان تمام می‌شود.
همسر ادوین برای دوش گرفتن به طبقه بالا رفت و پس از دوش، با یکی از دوستانش تماس گرفت و از او پرسید که آیا مایل است برای قهوه بیرون بروند که دوستش موافقت کرد؛ و پس از برگشتن به طبقه پایین دید که ماکارونی‌هایی که برای شام درست کرده بود خورده شده‌اند و ادوین بشقاب‌ها را نیز تمیز کرده بود. سپس دوباره پرسید بچه‌ها کجا هستند؟ ادوین گفت که آنها در زیرزمین هستند و بازی ویدیویی خود را راه‌اندازی می‌کنند. مادر بچه‌ها پس از این با دوستش برای صرف قهوه بیرون رفت، حدود ساعت ۹:۳۰ شب برگشت، ناهار فردای بچه‌ها را درست کرد و نشست تا با ادوین تلویزیون تماشا کند. او تصور می‌کرد که بچه‌ها در طبقه بالا خوابیده‌اند و ادوین هم تایید کرد که آنها خواب هستند.
این در حالی بود که وقتی مادرشان برای صرف قهوه بیرون رفته بود ادوین جسد بچه‌ها را روی تخت‌هایشان جوری گذاشت که به‌نظر برسد که خواب هستند. جاناتان را روی تخت مادر گذاشت و نیکلاس را در اتاق خودش. وقتی مادر پسرها برای خواب آماده می‌شد ادوین به دنبال او تا اتاق خواب اصلی رفت. هر دو می‌دیدند که جاناتان در تختش خوابیده اما نیکلاس نبود، گیج شد و متوجه گشت که ادوین یک پتک چوبی که معمولا در گاراژ نگهداری می‌کرد را پشت سر خود نگه داشته است. مادر بچه‌ها پرسید: با این پتک چکار می‌خواهی کنی که ادوین پاسخ داد که می‌خواهد لولاهای در اتاق جاناتان را تعمیر کند. مادر گیج شده بود، به او گفت که بچه‌ها را بیدار می‌کند و به او گفت پتک را کنار بگذار و رفت به سمت تخت.
وقتی مادر به کنار تختی که جاناتان روی آن دراز کشیده بود رفت، متوجه شد که یک چیزی اشکال دارد، به سمت پسرش رفت و بلافاصله پس از لمس او متوجه شد که او مرده است. اینجا بود که با توجه به اینکه ادوین هنوز پتک را در دست داشت، بسیار ترسید و فریاد زد "از من دور شو" و به سرعت از خانه خارج گشت و با تلفن اضطراری ۹۱۱ تماس گرفت و گفت فرزندش مرده است.
 
ورود ماموران آتش‌نشانی، اورژانس و پلیس
وقتی که ماموران آتش‌نشانی از راه رسیدند، متوجه شدند نیکلاس در اتاق خواب خودش مرده، بدون اینکه متوجه شوند که منظور مادر بچه‌ها نیکلاس نبوده بلکه جاناتان بوده. ادوین به رئیس آتش‌نشانی گفت که بچه‌ها را ساعت ۸ شب در رختخواب گذاشته و گفت که بچه‌ها شام هم خورده‌اند. تنها پس از خروج آتش‌نشانان و ورود آمبولانس بود که ماموران به این زن و شوهر گفتند که نیکلاس نیز جان خود را از دست داده است. پلیس که متوجه شد هر دو کودک مرده هستند، هر دو والدین را دستگیر کردند. پس از آن بود که ادوین به افسران گفت: "تقصیر من است. از امروز صبح اینطوری شده اند" و توضیح داد که بچه‌ها خفه شده‌اند. ادوین این داستان را در ایستگاه پلیس هم تکرار کرد و افزود که همسرش نباید متهم شود و فقط گفت که برای همسرش متاسف است.
مادر بچه‌ها بدون اتهام از ایستگاه پلیس آزاد شد.
 
علت واقعی مرگ
دی‌ان‌ای ادوین از زیر ناخن‌های کودکان پیدا شد و با دیگر شواهد، علت مرگ، خفگی هر دو کودک اعلام شد. قاضی با خواندن این توضیحات مادر بچه‌ها گفت که این مادر گفته که زندگی او هرگز مثل قبل نخواهد بود و خاطرنشان کرد که او بارها و بارها ذهنش با آنچه که در ۶ نوامبر ۲۰۱۹ اتفاق افتاد درگیر می‌شود.
یکی از توضیحات در مورد انگیزه این قتل، مشکلات مالی خانواده ذکر شده است.
 
حکم قاضی
قاضی دورنو گفت که عوامل کاهش‌دهنده حکم ادوین شامل اقرار گناه، و پشیمانی همراه با تلاش برای بازگشت به زندگی‌ست. بعلاوه اینکه ادوین هیچگونه سابقه کیفری نداشت، و پس از دستگیری هم در ایستگاه پلیس و هم در دادگاه اعتراف کرده و در بیانیه خود نیز از دادگاه عذرخواهی کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

ادوین به دو حبس ابد پیاپی بدون صلاحیت برای درخواست آزادی مشروط برای ۱۸ سال (که طبق حکم دادگاه عالی کانادا این قسمت از حکم به طور همزمان حساب می‌شود) محکوم شد. ادوین باید یک نمونه از دی‌ان‌ای خود را تحویل پلیس دهد، بطور مادام‌العمر از داشتن سلاح منع شود و اجازه ارتباط با مادر پسران را ندارد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, January 31, 2023 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به