محل کشف این بزرگترین گور دستجمعی مدرسه "ماریوال" است که از سال ۱۸۹۹ تا ۱۹۹۷ در حدود ۱۴۰ کیلومتری شرق "رجینا" و در منطقه‌ای که اکنون کوسس واقع شده، توسط کلیسای کاتولیک اداره می‌شد
چهارشنبه عصر رئیس بومیان ساسکاچون گفت که یک تیم راداری توانسته صدها گور بدون نشان را در مکان یک مدرسه شبانه‌روزی قدیمی در این استان کشف کند. بومیان "کاوسس" با اعلان این خبر همراه با "فدراسیون ملل اولیه بومی مستقل" گفتند ۷۵۱ جسد در این گور، بزرگترین گور دستجمعی کشف شده می‌باشد و قرار است "کدموس دلرم" رئیس این بومیان کاوسس و "بابی کامرون" رئیس فدراسیون امروز پنجشنبه در اینباره و در مکان همین صدها گور دستجمعی، کنفرانس خبری داشته باشند.
ماه گذشته بود که بقایای گور دستجمعی ۲۱۵ کودک در گورهای بدون علامت در یک مدرسه شبانه‌روزی بومیان در کملوپس که در بریتیش کلمبیا توسط مبلغان کلیسا کاتولیک اداره می‌شد، کشف شد. این گورها متعلق به قبیله "تک املپس سکوپمک" بودند. از آن پس و از اوایل این ماه بود که یک تیم مشابه با استفاده از رادار نفوذکننده به زمین شروع به کشف گورهای دستجمعی در مناطق دیگر از جمله کاوسس کرده‌اند. بومیان می‌گویند علاوه بر کشته‌های فراوان، در این مدارس مورد انواع سوء استفاده قرار گرفته‌اند: "ما مورد تجاوز قرار گرفتیم، ما با ضرب و شتم خشونت‌آمیز آشنا شدیم و چیزهایی را دیدیم که در خانواده‌های ما عادی نبودند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کشف بزرگترین گور دستجمعی دیگر بومیان کانادا شامل صدها جسد اینبار در کاوسس ساسکاچوان
محل کشف این بزرگترین گور دستجمعی مدرسه "ماریوال" است که از سال ۱۸۹۹ تا ۱۹۹۷ در حدود ۱۴۰ کیلومتری شرق "رجینا" و در منطقه‌ای که اکنون کوسس واقع شده، توسط کلیسای کاتولیک اداره می‌شد. بومیان در دهه ۱۹۷۰ قبرستان مدرسه را از کلیسای کاتولیک تحویل گرفتند اما این گوردستجمعی قسمتی از این قبرستان نیست. "پری بلارد" رئیس بزرگ بومیان گفت که این خبر غم‌انگیز است اما تعجب آور نیست و افزود: "من از همه کانادایی‌ها می‌خواهم که در این زمان بسیار دشوار و احساسی در کنار بومیان بایستند". بومیان کاوسس معتقدند که ۷۵۱ گور بدون علامت کشف شده در این مکان، بزرگترین گور در تاریخ کانادا است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"باری کندی" که یکی از بازمانده‌های همین مدرسه شبانه‌روزی‌ست، دوستی را به یاد می‌آورد که دیگر هرگز ندیده و می‌گوید که از این خبر شوکه شده اما تعجبی نکرده است. او افزود: "در مدت حضورم در مدرسه شبانه‌روزی ماریوال، یک دوست جوان داشتم که یک شب در حالیکه فریاد می‌کشید از بسترش برده شد و دیگر هرگز او را ندیدم... نامش برایان بود... می‌خواهم بدانم که برایان کجاست".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
نخست وزیر ساسکاچوان: همه سوگواریم
"اسکات مو" نخست وزیر ساسکاچوان با صدور بیانیه‌ای کتبی، در اینباره گفت: "امروز همه ساسکاچوان برای کسانی که در گورهای دستجمعی بدون نشان در نزدیکی سایت مدرسه شبانه‌روزی مسکونی ماریوال دفن شده‌اند، سوگواری می‌کند. من می‌فهمم که بسیاری از آنها کودک بودند و این بسیار ناراحت‌کننده است بخصوص وقتی که فکر می‌کنم بسیاری از آنها پس از جدا شدن از خانواده‌های خود و به دور از عشق و آرامشی که فقط یک خانواده می‌تواند به آنها دهد، زندگی خود را از دست داده‌اند". اسکات گفت که با روسایی که پنجشنبه سخنرانی دارند صحبت کرده و پشتیبانی کامل دولت استانی را به آنها ارائه می‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

هم اکنون حداقل در ۱۲ نقطه دیگر کانادا مدارسی شناسایی و انتخاب شده‌اند که احتمال داده می‌شود شامل گورهای دستجمعی بزرگی باشند. هزینه‌های این اکتشافات را دولت‌های استانی و بخشی نیز توسط بودجه اختصاص داده شده دولت فدرال به کمیته آشتی و دوستی کانادا با بومیان تامین می‌شود. بومیان هنوز تصمیم نگرفته‌اند که آیا می‌خواهند این اجساد را نبش قبر کنند یا به همان شکل نگاه می‌دارند. کلیه این گورهای دستجمعی لیست یا سندی از اجساد دفن شده در خود ندارند، دولت فدرال اسناد زیادی را سال‌ها پیش معدوم کرده و کلیسا نیز اسناد احتمالیش را تاکنون رو نکرده است.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, June 24, 2021 - 07:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به