الغرض این محمد شاه قاجار که هیچ خاصیتی در دوران حکومت خود نداشت
از خدا پنهان نیست، از شما هم پنهان نباشد آن‌که در طول تاریخ بزرگانی بر ما حکومت کرده‌اند که بررسی کارهای آنها کلی موجب انبساط خاطر می‌شود، بویژه در این غربت دور از وطن که گاهی اوقات اگر هزار مدل، قل‌قلک هم به آدم بدهند از فشار کار و زندگی به لب کسی خنده که هیچی، لبخند هم نمی‌نشیند.
الغرض این محمد شاه قاجار که هیچ خاصیتی در دوران حکومت خود نداشت، هر چند که پسر عباس میرزا بود ولی گویی سمبل رخوت، حماقت و سستی بود و از همه بدتر معلم شرعیات خود یعنی حاج میرزا آقاسی را به نخست‌وزیری انتخاب کرد و او با کارهای عجیب و غریبی که انجام داد موجب به هدر رفتن منابع مالی و انسانی کشور گردید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
یکی از کارهای عمران و آبادی او حفر چاه و قنات برای دسترسی به آب بود که به نتیجه نمی‌رسید، به طوریکه وقتی مقنی‌ها دادشان در آمد و به او گفتند این قنوات به آب نمی‌رسد و کار آنها بیهوده است جواب داد:
"این کار اگر برای ما آب ندارد برای شما که نان دارد."
از جمله چیزهای دیگر دوران او پرداخت پول‌های مختلف برای مصارف دربار بود که گفته‌اند بیوتات سلطنتی محمد‌شاه از قبیل صندوقخانه، فراموشخانه، خیام‌خانه، کارخانه، شربت‌خانه، حرم‌خانه، مهمانخانه، قاطرخانه، شترخانه، چراغخانه، معمارخانه، توپخانه، قورخانه، جبه‌خانه، نقاره‌خانه، کالسکه‌‌خانه و صدها مکان دیگر خانه، هزینه‌های فراوانی داشت و یک مشت مفت‌خور فرصت‌طلب دور مقام سلطنت و دربار او را گرفته بودند و مبالغ هنگفتی را صرف اینگونه اماکن می‌کردند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

یکبار هم که به توصیه یک شیر پاک‌خورده‌ای، برای طبع کتب، چاپخانه‌ای دایر گردید، علما و فضلا و مکتب خانه‌داران اعتراض کردند و فریاد برآوردند که با چاپ کتاب و در دسترس عموم قرار گرفتن آنها، علم عمومیت پیدا می‌کند و دانش در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که اهلیت ندارند. آنها برای این به این کار اعتراض داشتند، که دکان خود را بی‌مشتری می‌دیدند. چون در آن موقع هر کسی دعایی، نوشته‌ای‌، عقدنامه‌ای، طلاق‌نامه‌ای می‌خواست، باید به این مکتب‌خانه‌دارها مراجعه می‌کرد و کلی وجه پرداخت می‌نمود تا آنها دعایی، مسوده‌ای، کاغذی برای او بنویسند. لذا اگر مردم به این‌گونه کتب دسترسی می‌یافتند، دیگر نیازی نبود که به این‌گونه افراد مفت‌‌خور پول پرداخت کنند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
الغرض این قصه را از آن جهت برای شما عزیزان اینجانب فضول‌خانتان قلمی کرد که به عرض برساند در حال حاضر هم گاهی اوقات در همین تورنتوی عزیز و بهتر از جان، کارهایی انجام می‌گیرد که از کارهای حاج میرزا‌آقاسی هم بی‌نتیجه‌تر است. چرا به جای دور برویم، یکی از همین مجلات فخیمه و علمیه کامیونیتی را بردارید و ورق بزنید و ببینید برای پول چند صفحه آگهی چه خزعبلات و اباطیلی از طالع بینی، پیش‌گویی، خرافات، سحر و جادو، بازگرداندن دوست دختر قهر کرده، افسردگی، مشکلات مالی، مشکلات روابط جنسی و هزاران فوت و فن دیگر توسط اساتیدی همچون رامدو بابا، مستر لاک شمی کنت و استاد شارما را به ذهن و فکر ایرانیان تورنتو تزریق می‌کنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
اما نکته خیلی قابل تامل آن است که با توجه به جلسات، سمینارها و بررسی‌های دلسوزانه‌ای که این روزها برای سامان دادن به کارها و گرفتاریهای کشورمان در پنجاه سال آینده برگزار می‌گردد، اگر به محتوای این حرفها گوش کنیم نتیجه می‌گیریم که این کارها شبیه چاه و قنات کندن حاج میرزا‌آقاسی است، اگر راه حلی برای مشکلات پیدا نشود که نمی‌شود، لااقل برای یک عده ابن‌الوقت‌های فرصت‌طلب که کاسه داغ‌تر از آش برای اشاعه این فرمایشات هستند، نان که هیچی، نان با خورشت پر روغن دارد. ما که بخیل نیستیم، کُلو تا گلو، نوش‌جانشان.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, June 19, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به