شما که خبرنگار هستید و توی جامعه می‌گردید، آیا تاکنون شنیده‌اید که گاوی اختلاس کند یا دروغ بگوید یا حق دیگران را بخورد؟
از خدا پنهان نیست، از شما هم پنهان نباشد آن که این فضول‌خان کامیونیتی هزار و یک هنر و توانایی آشکار و پنهان دارد که یکی از آنها همین طنز‌نویسی و فضولی است. سرگرم کار خود بودیم که از دوستان و آشنایان شنیدیم که ایشان اخیراً کتابی نوشته‌اند با عنوان "فواید گاو بودن" و ناشر مربوطه برای فروش بیشتر این کتاب اصرار زیاد و فراوانی دارد که یک جلسه زیبا و مامانی رونمایی برای این کتاب فضول‌خان برگزار کند.
لذا مصمم  شدیم که به‌عنوان یک آس برنده زودتر از همه خودمان را هر طوری شده خدمت فضول‌خان برسانیم و قبل از برگزاری این رونمایی با ایشان که استادی بی‌نظیر و مانند در عرصه نثر و نظم و هنرهای دیگر هستند، مصاحبه‌ای ترتیب دهیم تا اولین کسی باشیم که دیدگاه‌های فضول‌خان را به اطلاع دوستداران و علاقمندان او برسانیم. بنابراین با تلفن و موبایل و هزاران کوفت و زهر‌مار ارتباطی که این روزها در جامعه رواج دارد، توانستیم با کلی قول دادن‌های آنچنانی و زیر‌میزی‌های پنهانی و التماس‌های حضوری، حضرت ایشان را راضی کنیم که با ما مصاحبه کنند. لذا در موعد مقرر خودمان را به محضرشان رساندیم و برای اینکه وقت او را زیاد نگیریم، یک راست رفتیم سر مطلب و پرسیدیم:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
"استاد فضولی، چه دلیلی داشت که حضرتعالی کتابی در رابطه با فواید گاو بودن تالیف کرده‌اید؟"
فضول‌خان که لباس شیک مجلسی سفید رنگی به تن داشت و ریش پروفسوری رنگ کرده خود را مرتب می‌کرد و پاپیونی قرمز زده بود، گویی که در حال سخنرانی در دانشگاه هاروارد است، جواب داد:
"واضح و مبرهن است که اگر به اطراف خود بنگریم، در میابیم که گاو بودن فواید زیادی دارد. من مدت مدیدی در این مورد مطالعه، تحقیق و تفکر کرده‌ام و به این نتیجه رسیده‌ام که مهمترین فایده گاو بودن این است که دیگر شخص آدم نیست، گاو است. بیایید یک لحظه فکر کنیم که ما گاویم، ببینیم چقدر گاو بودن فایده دارد. ‌مثلاً در مورد همین ازدواج، وقتی گاوی که پدر خانواده است می‌خواهد دخترش را شوهر دهد، نگران چشم و هم‌چشمی و جهیزیه دخترش نیست. نگران نیست که بین فک و فامیل و دور و همسایه آبرو دارد. مجبور نیست به خاطر اینکه جهاز دخترش را تهیه کند، برود اضافه کاری زمین بیشتری شخم بزند. از آن گذشته هیچ گاوی نگران کرایه خانه‌اش نیست که این روزها ساعت به ساعت بالا می‌رود. گاوها آنقدر عاقلند که می‌دانند بهترین سال‌های عمرشان را نباید پشت کنکور بگذرانند تا پس از فارغ‌التحصیلی کاری پیدا نکنند. گاوها حیوانات مفیدی هستند و انگل جامعه نیستند. شما تاکنون یک گاو معتاد دیده‌اید؟ گاوی دیده‌اید که مزاحم دیگران شود؟ آیا شنیده‌اید که گاوی بیکار شده است؟ آیا مشاهده کرده‌اید که گاوی زیر‌آب گاو دیگر را پیش صاحبش بزند؟ تاکنون گاوی را دیده‌اید که از مزرعه دزدی کند؟ آیا گاوی وجود دارد که زنش یعنی ماده گاو مهربان شیرده فرزندانش را کتک بزند به او توهین کند یا به سمتش لگد پرتاب نماید؟
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

شما که خبرنگار هستید و توی جامعه می‌گردید، آیا تاکنون شنیده‌اید که گاوی اختلاس کند یا دروغ بگوید یا حق دیگران را بخورد؟ نه تنها این‌گونه صفت‌ها را گاو ندارد بلکه فواید زیادی هم دارد. از شیر و ماست و پنیرش بگیر تا پوست و حتی فضولاتش که کود حیوانی مرغوبی است."
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
ما که هاج و واج مانده بودیم و حرفی برای گفتن نداشتیم ناگهان فضول‌خان ادامه داد:
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
"چه چیزی بهتر از این همه مدارک و گفته‌های حقیقی که به شما عرض کردم. حالا حضرتعالی قضاوت کنید، گاو بودن فایده دارد یا نه؟ پس چرا نباید یکی دست به قلم ببرد و در فواید گاو بودن کتابی بنویسد؟"
ما که قانع شده بودیم، از استاد تشکر و قدردانی کردیم ولی او در گوشمان گفت:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"مهمترین فایده گاو بودن این است که اگر کسی گاو شد، دیگر آدم نیست، همین یک فایده برای تالیف یک دایرة‌المعارف چند جلدی کافی است تا چه برسد به یک کتاب چند صفحه‌ای."
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, January 23, 2019 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به